Sejlplan klar for resten af året

Fanølinjen er nu nærmest klar med den sejlplan, som kommer til at gælde for resten af 2023. Det er en sejlplan, hvor der vil være et glædeligt gensyn med tre færger og med 20-minutters drift. Samtidig betyder de faldende energipriser, at mange billetter bliver billigere.
Sejlplanen for resten af 2023 kan offentliggøres i næste uge, når de forskellige systemer er opdaterede. Det bliver en sejlplan, som går tilbage til 20-minutters drift med tre færger i perioder.

Fanølinjens sejlplan for resten af 2023 er nu klar. Planen, som kan offentliggøres i næste uge, betyder, at øboere og turister igen kan se frem til sejlads med alle tre færger i spidsbelastningsperioder. Der er også glædeligt gensyn med de velkendte 20 minutter mellem hver afgang.

Samtidig er det også en sejlplan, som ledsages af faldende billetpriser i flere billetkategorier. Forklaringen er helt enkel:

”Priserne steg på grund af de kraftigt stigende energipriser i 2022 – nu er energipriserne heldigvis faldet noget – og det betyder så helt som lovet, at priserne følger med ned”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Priserne på de enkelte billetgrupper vil falde mellem seks og 13 procent. Planen er at indføre den såkaldte skuldersæson fra 1. april 2023, for at gå i den kommende højsæson fra den 15. juni 2023. Priserne bliver således sat ned med syv- otte procent i skuldersæsonerne og med 10-11 procent i højsæsonen i forhold til den tidligere udmeldte prisliste.

”Det er godt at trafikken til og fra Fanø igen kommer til at ligne sig selv lidt mere. Det betyder, at vi er klar til den kommende og vigtige højsæson med forhåbentlig en masse glade gæster til øen”, siger Jesper Skovgaard.

Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. I 2023 overtog Molslinjen det Helsingborgbaserede rederi, ForSea med ruten mellem Helsingør og Helsingborg. Tilsammen har færgerne mere end 15 millioner gæster årligt. Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier. I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg, Holstebro, Herning, Silkeborg og Rønne samt en række andre jyske byer.