SEAS-NVE uddeler 100.000 kr. til fællesskabende aktiviteter

Mange danskere har foreningslivet tæt ind på kroppen og er gode til at skabe fællesskabende aktiviteter i lokalsamfundet. Det er vigtigt at anerkende, og derfor uddeler den andelsejede energi- og fibernetkoncern SEAS-NVE nu 100.000 kr. til initiativer, hvis formål er netop dette.

Sansemotoriske redskaber til de mindste, et offentligt bogskab og en festival med klassisk musik – interessen var stor, da initiativer og foreninger i regionen fik mulighed for at søge om støtte fra SEAS-NVE’s donationsprogram.

Nu er modtagerne fundet, og selvom det er 14. gang, at koncernen uddeler donationer til lokale fællesskaber, kommer der fortsat et væld af forskellige ansøgninger – det blev til flere end 500 i forårets uddeling, fortæller kommunikationschef Rikke Harbo Trikker:

”Det er 14. gang, vi uddeler donationer, og vi bliver stadig overraskede over, hvor mange superfede aktiviteter, der er i vores region. I denne runde har vi også valgt lokale aktiviteter, der har til formål at samle mennesker. Vi håber, at arrangementerne kan skabe fornyet fællesskab, så snart vi er ovre denne kedelige tid med Coronavirus.”

Om baggrunden for, at SEAS-NVE uddeler donationer, fortæller Rikke Harbo Trikker:

”Som andelsselskab vil vi skabe energi til livet, styrke fællesskabet og øge livskvaliteten for vores kunder og andelshavere. Derfor har vi siden 2013 givet en økonomisk håndsrækning til foreninger og initiativer i regionen, som er med til at fremme mødet mellem mennesker, og vi er glade for, at der er så mange gode ting at støtte.”

Donationsmodtagere forår 2020:

Åbent Landbrug Storstrømmen, 4800 Guldborgsund

Køb af køkkenvogn at skabe bedre kendskab til danske fødevarers vej fra ”jord til bord” blandt børn og unge

Fejø Kammermusik Forening, 4944 Lolland

Honorarer til kunstnere, der optræder på Fejø Festival. Kunsterne skal bl.a. lære børn og voksne om musikinstrumenter og spille klassisk musik og jazz til glæde og gavn for de besøgende

Danmark Dejligst Karrebæksminde, 4736 Karrebæksminde

Økonomisk hjælp til lokal folkefest i Karrebæksminde med fri entré. En del af festens overskud går til at invitere anbragte børn fra Næstved på et weekendophold med fællesskabende aktiviteter

Odsherred Rideklub, 4560 Odsherred

Indkøb af materialer til træning af spring og miljøtræning, så de unge medlemmer i klubben kan lære deres ponyer at færdes i naturen

Holbæk Klatreklub, 4300 Holbæk

Penge til nye klatregreb, reb og diverse udstyr til glæde for klubbens mange medlemmer

Bogfællesskabet, 4690 Faxe

Opførelse af bogfællesskab på et grønt areal midt i byen. Bogfællesskabet består af et skab med bøger og en tilhørende bænk, hvor alle, uanset mobilitet og økonomi, kan gå forbi og låne en bog

Kongskilde Naturcenter, 4180 Sorø

Materialer til naturformidling for de mindste, herunder waders og bidragter

Gymnastikforeningen Køge Bugt, 4600 Køge

Køb af kognitive- og sansemotoriske rekvisitter til motorisk træning af børn i alderen 0-3 år

Vordingborg Taekwondo klub, 4760 Vordingborg

Køb af airtrack til glæde for både børne- og familiehold, hvor motoriske færdigheder trænes

Sol over Stevns, 4600 Stevns

Køb af store telte, som skal huse den årlige musik- og markedsdag på Stevns

I SEAS-NVE skaber vi energi til at leve livet. Vi ønsker at gøre energi til mere end blot en leverance - at være din bedste forbindelse, når det gælder den grønne omstilling og digitalisering. Det er dig, vi arbejder for, når vi tilbyder lynhurtigt internet og sikrer, at der altid er strøm i kontakten og lys på gaden. Og det er for at skabe værdi for dig, at vi lagrer energi fra vindmøller til fremtiden og skaber energirigtige løsninger i hverdagen. Vi er godt 1.000 medarbejdere og omsatte i 2018 for 7,3 mia. kr.