SEAS-NVE-pulje på 100.000 kroner til regionale fællesskaber

Ti donationer på 10.000 kroner er klar til at blive uddelt. Pengene kommer fra energi- og fibernetkoncernen SEAS-NVE’s donationspulje. Der kan søges om støtte til kulturelle, sociale, sportslige eller andre godtgørende formål, der kommer fællesskaberne i Vest-, Øst-, Sydsjælland, Lolland, Falster og øerne til gode.
Tidligere donationsmodtagere fra Veterancafé Køge, der fik en donation til at starte VeteranCaféen for veteraner, pårørende og andre interesserede.

Der er deadline for at søge om en donation den 10. marts, og alle ansøgere får svar inden udgangen af marts.

”Jeg håber, at vi kan skabe værdi og livskvalitet for rigtig mange mennesker med vores donationer. Vi vil gerne sende en håndsrækning til ti stærke fællesskaber i regionen. Jeg vil derfor opfordre vores andelshavere til at søge en donation hos os, hvis de har et projekt, der styrker fællesskabet og sammenhængskræften i deres lokalsamfund”, siger Jesper Hjulmand, administrerende direktør i SEAS-NVE.

110 glade modtagere

Siden 2013 har SEAS-NVE doneret 110 donationer. Spejdere, fodboldklubber, lokalteatre, krisecentre og borgerinitiativer er bare et lille udvalg af de mange modtagere.

Thomas Buus Kristensen, formand i Veterancafé Køge, modtog en donation i efteråret 2018. Han har en anbefaling til foreningslivet og det frivillig Danmark:

”Jeg kan kun anbefale at søge en donation. For pengene gør en forskel. De har givet vores nystartede forening mulighed for lige at kunne lave lidt ekstra for medlemmerne, og så har det også givet os mulighed for at komme i gang i det hele taget og få hevet nogle folk til foreningen”.

Læs mere om donationsmodtageren Veterancafé Køge her.

Søg nu!

Det er nemt at søge på seas-nve.dk/donation, hvor du også kan møde nogle af de tidligere modtagere af SEAS-NVE’s donationer.

Søg inden 10. marts 2019 klokken 14.00.

Pressevagten i SEAS-NVE, telefon: 21703101

SEAS-NVE er en moderne andelsejet energi- og fibernetkoncern. Vi varetager vores 560.000 kunder og andelshaveres interesser, når vi investerer i vindmøller, skaber innovation for fremtiden og rådgiver om energi. Når vi udruller fibernet, renoverer gadelys og servicerer landets geografisk længste elnet. Og når vi som en af landets største leverandører af el og naturgas giver vores kunder personlig kundeservice og de løsninger, der passer til deres behov. Vi er godt 900 medarbejdere og omsatte i 2017 for 3,8 milliarder kroner.