SEAS-NVE og Clever engagerer ungdommen

Som den første og eneste repræsentant fra energibranchen deltager energi- og fibernetkoncernen SEAS-NVE i år i Ungdommens Folkemøde fra torsdag til lørdag.
Fremtidens borgere i gang med at løse nutidens problemer på Ungdommens Folkemøde 2018. Foto: SEAS-NVE

- Vi forventer, at flere end 35.000 unge deltager i Ungdommens Folkemøde, så det er et af de steder, hvor fremtiden begynder. Og der skal vi som energiselskab selvfølgelig være med. Vi vil lære af de unge og bidrage til, at nogle af de mange vigtige problemstillinger fra vores branche bliver nærværende for dem, siger Rikke Harbo Trikker, kommunikationschef i SEAS-NVE.

Nutidens problemer skal løses med fremtidens borgere

Ungdommens Folkemøde afholdes under overskriften ”Nutidens problemer skal løses med fremtidens borgere”. Den overskrift passer rigtig godt til mange af de ting, som SEAS-NVE arbejder med.

- I vores udviklingsarbejde fokuserer vi meget på de problemstillinger og produkter, som ligger lidt længere ude i fremtiden. Ungdommens Folkemøde er derfor en oplagt mulighed for at tale med fremtidens borgere og høre deres meninger og tanker om for eksempel energi og lagring. Og vi er så heldige, at det sker, inden de er totalt spolerede af vanetænkning, som vi andre jo nok kan være i et vist omfang, siger Ole Alm, konstitueret udviklingschef i SEAS-NVE.

Unge tror på elbiler

SEAS-NVE har datterselskabet elbilsoperatøren Clever med til Folkemødet, og de glæder sig også til at møde de unge.

- I Clever sørger vi for, at det er nemt at vælge og køre elbil. Vi tror ikke bare på en bedre verden – vi er med til at skabe den. Og gerne sammen med Danmarks unge. Med deres ideer og visioner for det samfund, som de gerne vil være en del af. Clever er på Ungdommens Folkemøde, så vi kan lære af hinanden og skabe fremtidens løsninger til fremtidens udfordringer, siger Henrik Skyggebjerg, Communications & PA Manager i Clever.

Han har blandt andet en minimodel af Clevers nye Ultra Fast ladestation og en BMW i3S med.

Der bliver også workshops om, hvordan man lader op til fremtidens elektriske samfund, foredrag om fremtidens grønne omstilling og Virtual Reality om energilagring. Desuden vil deltagerne kunne se en minimodel af SEAS-NVE’s energilager.

SEAS-NVE er på Ungdommens Folkemøde torsdag, fredag og lørdag på stand A3.

Om Ungdommens Folkemøde

Det er tredje år i træk, der bliver afholdt Ungdommens Folkemøde i København. I år strækker mødet sig over tre dage. Ungdommens Folkemøde startede som et Ungdomsmøde på Christiansø i 2013 for 150 deltagere, og det blev afholdt samtidig med Folkemødet på Bornholm. De to følgende år blev der også afholdt Ungdomsmøder, inden Ungdommens Folkemøde blev en realitet i 2016, hvor det rykkede til Søndermarken i København. Læs mere om Ungdommens Folkemøde på ufm18.dk.

Ole Alm, Udviklingschef i SEAS-NVE, mobil 21 26 75 66

Henrik Skyggebjerg, Communications & PA Manager i Clever, mobil 60 16 97 14

Rikke Harbo Trikker, kommunikationschef i SEAS-NVE, mobil 51 60 74 18

SEAS-NVE er en moderne andelsejet energi- og fibernetkoncern. Vi varetager vores 560.000 kunder og andelshaveres interesser, når vi investerer i vindmøller, skaber innovation for fremtiden og rådgiver om energi.

Når vi udruller fibernet, renoverer gadelys og servicerer landets geografisk længste elnet. Og når vi som en af landets største leverandører af el og naturgas giver vores kunder personlig kundeservice og de løsninger, der passer til deres behov. Vi er godt 900 medarbejdere og omsatte i 2017 for 3,8 milliarder kroner.