Salling Group

Se listen: Her åbner de første nye Netto-butikker i 2019

Netto er klar med navne på de første byer, som får en markant anderledes butik i 2019. Gennem hele året vil Netto åbne op imod 70 butikker med helt ny indretning, nye farver og et særligt fokus på frugt, grønt og nemme måltider som kerneelementer. Danskerne efterspørger nemlig både det sunde og det nemme

I løbet af foråret og sommeren åbner Netto en lang række butikker rundt om i landet, og nu er kæden klar til at sætte by på de første ti. Planen er en del af Nettos storoffensiv, som omfatter 70 butikker fordelt mellem åbninger på helt nye adresser, flytninger af eksisterende butikker samt udvidelse og ombygning til det nye koncept.

Butikkerne åbner med Nettos nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen. De vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel er gjort meget mere indbydende. Derudover vil butikkerne opleves anderledes, da også musik og Netto-medarbejdernes tøj er opdateret.

De kommende butiksåbninger markerer kun begyndelsen:

– Vi sætter fuld fart på og investerer en milliard i vores nye butikker. Kernen i vores nye koncept vil dog stadig være det, vores kunder kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Det nye er, at vi kombinerer de lave priser med en lækkerhed, som hidtil ikke har været forbundet med discountbutikker, fortæller Brian Seemann Broe, der er landedirektør for Netto Danmark.

Det bliver nemmere at finde varerne i Netto
I de nye Nettoer vil kunderne også opleve en indretning, som gør det er nemmere at finde rundt i butikkerne. Der vil fortsat være spændende spotvarer, men de har fået lidt mindre plads, og det har givet mere plads til frugt- og grønt-afdelingen, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, da sundhed og let tilgængelighed er to vigtige områder for forbrugerne.

– Oplevelsen skal være ”Wow, er det her en discountbutik?” uden at vi ændrer på vores grundlæggende idé. Vi skaber fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed. Vi har lyttet til vores kunder og indretter nu i endnu højere grad butikkerne efter deres efterspørgsel. Det betyder mere markante frugt- og grøntafdelinger, større udvalg af convenience-varer, som er sunde, og så skal det være nemt at finde rundt i butikken, uanset hvad man leder efter, uddyber Brian Seemann Broe.

Nettos første nye butikker er starten på en række af i alt 70 butikker, som Netto enten bygger, flytter eller renoverer i 2019. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles til det nye koncept.

Her åbner de første, nye Netto-butikker i 2019

• Odense (ny butik)
  • Sæby (ny butik)
  • Vrå (ny butik)
  • København C (ny butik)
  • Tåsinge (ny butik)
  • Aalborg (ny butik)
  • Grindsted (flytning af eksisterende butik)
  • Sakskøbing (flytning af eksisterende butik)
  • Fjerritslev (flytning af eksisterende butik)
  • Dianalund (udvidelse af eksisterende butik)

De endelige adresser vil blive meldt ud, når de er på plads.

Information om Salling Group

Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.