Se kortet: Så attraktiv er din kommune at arbejde i

Højere månedsløn, større indbetalinger til pensionen fra arbejdsgiveren og flere jobs pr. indbygger er nogle af de kriterier, der gør, at kommunerne fra Region Hovedstaden er de mest attraktive at arbejde i. Dette konkluderer en ny undersøgelse, som sammenligningstjenesten Mikonomi.dk netop har udarbejdet.

En ny undersøgelse, foretaget af Mikonomi.dk, konkluderer, at Gentofte Kommune er den kommune, der er mest attraktiv at arbejde samt få job i. Derimod er Odsherred og Lolland Kommune de to mindst attraktive kommuner. Dette viser undersøgelsen, som kigger på månedsfortjeneste, pensionsindbetaling fra arbejdsgiveren, antallet af jobs og nye firmaer, langtidsledighed samt borgernes pendlingsafstand til og fra arbejde for hver enkelt kommune i Danmark.

Forskel på 24.000 kr. om måneden i løn

En af de største faktorer, der gør, at Gentofte Kommune og de resterende kommuner fra Region Hovedstaden, ligger i toppen i denne undersøgelse skyldes den høje månedsfortjeneste. En indbygger i Gentofte Kommune har i gennemsnit en månedsfortjeneste på 58.411 kr. Derimod har en indbygger fra Lolland Kommune en gennemsnitlig fortjeneste på 34.233 kr. om måneden. Derved tjener en indbygger i Gentofte Kommune i gennemsnit 24.178 kr. mere end en indbygger fra Lolland Kommune hver eneste måned.

Færre jobs og flere ledige

Fælles for en del af kommunerne i Region Sjælland er, at de har færre jobs pr. indbygger end landsgennemsnittet. Som et resultat af dette har disse ligeså ofte flere langtidsledige end landsgennemsnittet.

I gennemsnit har de danske kommuner jobs til 49,45% af deres indbyggere. Ligeså har kommunerne i gennemsnit 3,2 langtidsledige pr. tusinde indbygger. Tager man eksempelvis Odsherred Kommune, fra Region Sjælland, har de kun jobs til 36,78% af deres indbygger. Derudover har kommunen hele 5,53 langtidsledige pr. tusinde indbygger.

Du kan læse mere om undersøgelsen og se, hvor attraktiv din kommune er at arbejde samt få job i her.

Ønsker du at benytte kortet på din side, kan du blot kopiere denne kode: <iframe id="datawrapper-chart-I0CYp" src="//datawrapper.dwcdn.net/I0CYp/4/" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" width="600" height="400"></iframe>

Ny lov om ansvarsforsikring: Spar 1.600 kr. og undgå et dagsgebyr på 250 kr.22.12.2018 09:00Pressemeddelelse

Undgå at blive snydt: Sådan finder du den billigste afbetaling på Black Friday21.11.2018 10:09Pressemeddelelse

Tag testen: Sparer du nok op til din tid som pensionist?25.10.2018 09:00Pressemeddelelse