Science Based Targets-initiative godkender hummels klimamål
Science Based Targets initiative har verificeret hummels mål om at reducere sine totalte scope 1 og scope 2 drivshusgasemissioner med 60 procent inden 2031 sammenlignet med 2021.
Derudover har hummel forpligtet sig til at reducere sine scope 3 drivhusgasemissioner, som omfatter varer og ydelser, med 55 procent per købt produkt inden for samme tidsramme. Samtidig har hummel også forpligtet sig til, at 33 procent af virksomhedens leverandører skal have videnskabeligt baserede klimamål i 2026.
De videnskabsbaserede mål sørger for en klar defineret vej for hummel til at reducere sine udledninger af drivhusgasser og er med til at sikre løbende fremskridt.
”Vi er stolte over, at vores klimamål er blevet verificeret af SBTi, og vi forpligter os nu til at samarbejde med vores partnere og leverandører om at opnå dem. Godkendelsen er et vigtigt skridt på vores rejse inden for dette område og understøtter samtidig vores ambition om at skabe en bedre fremtid for os selv, vores kunder og vores planet,” siger hummel CEO Allan Vad Nielsen.
Vil skabe værdi på den lange bane
Det danske sportstøjsbrand fortsætter nu det arbejde, som blev igangsat for flere år siden om at reducere sin CO2-udledning og opnå de godkendte klimamål fra SBTi.
Her er der blandt andet fokus på at øge andelen af organiske- og genbrugsmaterialer, samarbejde med leverandører om at reducere deres CO2-udledning, investere i ny teknologi og udvælge speditører, der aktivt arbejder på at reducere deres CO2-udledning i forbindelse med transport.
hummel sigter efter at evaluere sine fremskridt hvert år op imod virksomhedens kortsigtede mål med det formål at kunne etablere endnu mere ambitiøse mål i fremtiden.
”Som et globalt sportstøjsbrand spiller vi en afgørende rolle i kampen mod klimaforandringerne, og derfor har vi en klar ambition om at reducere vores miljøpåvirkning. Det vil vi gøre ved at spore og reducere vores drivhusgasemissioner og gradvist rykke tættere på vores godkendte mål fra SBTi, da vi ser det som en forudsætning for at kunne skabe en reel værdi på den lange bane for vores forretning, interessenter og samfund,” slutter Allan Vad Nielsen.
På internationalt plan har mere end 2.000 virksomheder fået valideret deres klimamål af SBTi, og hummel slutter sig nu til en række store globale brands som Ørsted, Vestas, Novo Nordisk, LEGO og Carlsberg.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Information om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
hummel-topchef træder tilbage for at forfølge karrieredrøm9.4.2024 12:00:01 CEST | Pressemeddelelse
Efter syv år i spidsen for hummel fratræder Allan Vad Nielsen sin stilling som administrerende direktør, da han ønsker at forfølge sin drøm om at blive herre i eget hus. Til gengæld fortsætter han som en del af bestyrelsen og indtræder samtidig i Thornico Advisory Board. hummels nuværende COO, Lars Stentebjerg, overtager rollen som ny Group CEO.
Fra Aabybro IF til Faxe BK: Sådan indgår 1535 danske fodboldklubber i landsholdets nye EM-trøje18.3.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Herrelandsholdets nye spillertrøje til sommerens EM-slutrunde i Tyskland er designet som en hyldest til det danske foreningsliv, hvor navnene på samtlige 1535 fodboldklubber under Dansk Boldspil-Union står skrevet indvendigt i trøjen.
hummel stormer frem i USA: ”Fodbold er vores vej ind på et konkurrencepræget marked”12.3.2024 08:25:56 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har haft travlt med at udvide sin portefølge af fodboldsponsorater i USA, hvor man de seneste tre måneder har lukket aftaler med to landshold og hele fem klubber fra landets næststørste liga. Ambitionen er at bruge fodbolden som løftestang til at blive en afgørende spiller på det amerikanske marked.
hummel indgår historisk aftale med MLS Next Pro klub14.12.2023 18:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har underskrevet en historisk samarbejdsaftale med den amerikanske fodboldklub Carolina Core fra MLS Next Pro, som betyder, at hummel bliver det første sportsbrand udover Adidas til at blive en del MLS-systemet siden dets start i 1996.
hummel lancerer eksklusiv sneaker i samarbejde med europæiske storklubber5.12.2023 08:37:07 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har netop løftet skøret for den nye VM78 CPH MS x Pro Clubs Sneakers, en eksklusiv fortolkning af den ikoniske VM78-silhuet designet specifikt til et udvalg af hummels største fodboldklubber i Europa.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum