Scape Technologies udvider igen markedet: Ny SCAPE Mini-Picker er det nemme startsæt til driftssikker bin-picking

Scape Technologies henvender sig nu igen til nye segmenter på markedet med lanceringen af et nyt produkt, nemlig SCAPE Mini-Picker. Den nye SCAPE Mini-Picker er en nem løsning med et startsæt til driftssikker bin-picking. SCAPE Mini-Picker er udviklet til virksomheder, teknologicentre eller uddannelsesinstitutioner, som gerne vil hurtigt i gang med at få bin-picking erfaringer uden at foretage store investeringer.

Mini-Picker fra Scape Technologies

Pluk dine komponenter direkte fra kassen ved hjælp af SCAPE Mini-Picker. Scape Technologies’ kinesiske joint venture-partner i Shenzhen ser et stort potentiale for dette produkt på det kinesiske marked. Kina er kendt for at have mange uddannelsesinstitutioner, som har fået støtte fra regeringen til at investere i robotteknologi, og til det formål er SCAPE Mini-Picker-løsningen helt perfekt.

Mini-Picker-løsningen indeholder en komplet SCAPE Tool-enhed med en 3D-sensor og en sugekop-griber, som er klar til montering på flere typer 6-aksede robotter som KUKA, ABB, Kawasaki, Fanuc og Universal Robots. SCAPE Mini-Picker-løsningen kan gribe og håndtere alle typer genstande på op til 500 gram med en udførelsestid helt ned til 4 sekunder.  SCAPE Orientation Control gør robotten i stand til med stor præcision at placere komponenterne i en maskine eller installation. SCAPE Automatic Self-Test sørger for, at systemet holder øje med kalibreringen af 3D-sensoren, og at sugekop-griberen stadig er fuldt funktionsdygtig.

Scape Technologies – også kendt som The Bin-Picking Company – udvikler og leverer avancerede robotløsninger til random bin-picking, som integrerer gribeenheder, sensorer, kameraer og egenudviklet software til robotter. Løsningerne giver hurtig, effektiv og præcis plukning, kontrol og pakning af delkomponenter og emner, der leveres ustruktureret i kasser – heraf begrebet bin-picking. Virksomhedens løsninger er rettet mod automation-markedet inden for en række forskellige brancher og anvendelser, hvor genstande skal plukkes fra paller inden den følgende proces. Det kan for eksempel være montage af halvfabrikata, emnelevering til maskiner, kvalitetskontrol og pakning

Gennem årene har Scape Technologies udviklet og til stadighed forbedret denne komplette løsning, som er fleksibel og driftssikker. Med den skalérbare løsning har Scape Technologies formået at løse mange krævende bin-picking-projekter, som kører i døgndrift – i såvel Europa som i Kina.

Foto: https://www.dropbox.com/sh/2x0oihxea81uad1/AAAHorukyaG6tYZbU98iBJNoa?dl=0

Video: https://www.dropbox.com/sh/t4dbmfq2huew96e/AABzt-9kbSnFsPeI_82mIikGa?dl=0

For yderligere oplysninger, kontakt venligst: CEO Søren Bøving-Andersen, Scape Technologies, mobil: +45 2128 1128 og mail: sb@scapetechnologies.com

Mini-Picker fra Scape Technologies
Scape Technologies is now addressing new market segments by launching a new product - known as the Mini-Picker .

Om Scape Technologies

Grundlagt i 2004. Navnet SCAPE er en forkortelse af "Smart Classifier and Pose Estimation". Virksomheden har kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Frankrig, England, Spanien, Finland og Kina. SCAPE Bin-Picker systemerne sælges i samarbejde med systemintegratorer, der har ansvar for at montere og drive systemerne i slutkundens produktionsanlæg. Scape Technologies tilbyder også en række betalte services, der sikrer stabil kvalitet og driftssikkerhed af SCAPE systemerne.

• Mere end 15 års forskning og udvikling
  • Mere end 75 implementeringer hos kunder
  • Mere end 30.000.000 bildele er blevet bin-picked
  • Tre regionale kontorer

Blue Ocean Robotics vinder international top-pris23.5.2019 09:00:24 CESTNyhed

Danske Blue Ocean Robotics, som fremstiller servicerobotter indenfor sundhed, hotel, byggeri og landbrug, vandt i nat en af verdens mest prestigefyldte priser indenfor robotbranchen, IERA Award 2019. Virksomheden i Odense var nomineret for UVD Robot, en UV desinfektionsrobot, som øger patientsikkerhed ved at reducere risikoen for kontakt med bakterier og andre skadelige mikroorganismer. Hospitaler kan med UV desinfektionsrobotten garantere 99.99% desinficerede patientstuer og dermed en markant reduceret risiko for hospitalsrelaterede infektioner til patienter, personale og pårørende.

Dansk mobil robot løser 3 udfordringer på amerikansk fabrik23.5.2019 06:30:00 CESTNyhed

Cabka Group har hovedkontor i Tyskland og har seks fabrikker i Europa og én i Missouri, Nordamerika, hvor postindustrielt plast genbruges til paller. Fabrikken er i drift døgnet rundt og producerer omkring 5.000 paller om dagen. Cabka er udfordret af mangel på arbejdskraft og af, at stor udskiftning af midlertidige arbejdere fører til dyr nedetid. MiR500 er derfor en vigtig komponent i en ny og fuldautomatisk produktionslinje, som vil blive genskabt flere steder i virksomheden for at minimere afhængigheden af midlertidige arbejdere og samtidig forbedre produktkvaliteten og arbejdernes sikkerhed.

Blue Ocean Robotics nomineret til international top award22.5.2019 07:00:00 CESTPressemeddelelse

Danske Blue Ocean Robotics, som fremstiller servicerobotter indenfor sundhed, hotel, byggeri og landbrug, er nomineret til en af verdens mest prestigefyldte priser indenfor robotbranchen, IERA Award 2019. Virksomheden i Odense er nomineret for UVD Robot, en UV desinfektionsrobot, som øger patientsikkerhed ved at reducere risikoen for kontakt med bakterier, vira og andre skadelige mikroorganismer. Hospitaler kan med UV desinfektionsrobotten garantere 99.99% desinficerede patientstuer og dermed en markant reduceret risiko for hospitalsrelaterede infektioner til patienter, personale og pårørende.

Mobile robotter på sygehuse giver store besparelser og højere kvalitet21.5.2019 06:30:00 CESTNyhed

På danske sygehuse giver mobile robotter både forhøjet kvalitet, som flere varme hænder og bedre hygiejne og besparelser i lønudgifter og bygningsvedligehold. De effektive små robotter kører nu roligt rundt på sygehuse og plejehjem i Sønderborg, Odense, Køge, Herlev, Vejle, Brande, Hvidovre Gladsaxe, Aabenraa og Brande. Mobile robotter fra for eksempel Mobile Industrial Robots (MiR) sparer både personalet for mange skridt og sundhedssektoren for mange penge, når de tilbagelægger op til 15 km om dagen med sterile instrumenter, mad, sengetøj eller andre fornødenheder.