Scape Technologies udvider igen markedet: Ny SCAPE Mini-Picker er det nemme startsæt til driftssikker bin-picking

Scape Technologies henvender sig nu igen til nye segmenter på markedet med lanceringen af et nyt produkt, nemlig SCAPE Mini-Picker. Den nye SCAPE Mini-Picker er en nem løsning med et startsæt til driftssikker bin-picking. SCAPE Mini-Picker er udviklet til virksomheder, teknologicentre eller uddannelsesinstitutioner, som gerne vil hurtigt i gang med at få bin-picking erfaringer uden at foretage store investeringer.

Mini-Picker fra Scape Technologies

Pluk dine komponenter direkte fra kassen ved hjælp af SCAPE Mini-Picker. Scape Technologies’ kinesiske joint venture-partner i Shenzhen ser et stort potentiale for dette produkt på det kinesiske marked. Kina er kendt for at have mange uddannelsesinstitutioner, som har fået støtte fra regeringen til at investere i robotteknologi, og til det formål er SCAPE Mini-Picker-løsningen helt perfekt.

Mini-Picker-løsningen indeholder en komplet SCAPE Tool-enhed med en 3D-sensor og en sugekop-griber, som er klar til montering på flere typer 6-aksede robotter som KUKA, ABB, Kawasaki, Fanuc og Universal Robots. SCAPE Mini-Picker-løsningen kan gribe og håndtere alle typer genstande på op til 500 gram med en udførelsestid helt ned til 4 sekunder.  SCAPE Orientation Control gør robotten i stand til med stor præcision at placere komponenterne i en maskine eller installation. SCAPE Automatic Self-Test sørger for, at systemet holder øje med kalibreringen af 3D-sensoren, og at sugekop-griberen stadig er fuldt funktionsdygtig.

Scape Technologies – også kendt som The Bin-Picking Company – udvikler og leverer avancerede robotløsninger til random bin-picking, som integrerer gribeenheder, sensorer, kameraer og egenudviklet software til robotter. Løsningerne giver hurtig, effektiv og præcis plukning, kontrol og pakning af delkomponenter og emner, der leveres ustruktureret i kasser – heraf begrebet bin-picking. Virksomhedens løsninger er rettet mod automation-markedet inden for en række forskellige brancher og anvendelser, hvor genstande skal plukkes fra paller inden den følgende proces. Det kan for eksempel være montage af halvfabrikata, emnelevering til maskiner, kvalitetskontrol og pakning

Gennem årene har Scape Technologies udviklet og til stadighed forbedret denne komplette løsning, som er fleksibel og driftssikker. Med den skalérbare løsning har Scape Technologies formået at løse mange krævende bin-picking-projekter, som kører i døgndrift – i såvel Europa som i Kina.

Foto: https://www.dropbox.com/sh/2x0oihxea81uad1/AAAHorukyaG6tYZbU98iBJNoa?dl=0

Video: https://www.dropbox.com/sh/t4dbmfq2huew96e/AABzt-9kbSnFsPeI_82mIikGa?dl=0

For yderligere oplysninger, kontakt venligst: CEO Søren Bøving-Andersen, Scape Technologies, mobil: +45 2128 1128 og mail: sb@scapetechnologies.com

Mini-Picker fra Scape Technologies
Scape Technologies is now addressing new market segments by launching a new product - known as the Mini-Picker .

Om Scape Technologies

Grundlagt i 2004. Navnet SCAPE er en forkortelse af "Smart Classifier and Pose Estimation". Virksomheden har kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Frankrig, England, Spanien, Finland og Kina. SCAPE Bin-Picker systemerne sælges i samarbejde med systemintegratorer, der har ansvar for at montere og drive systemerne i slutkundens produktionsanlæg. Scape Technologies tilbyder også en række betalte services, der sikrer stabil kvalitet og driftssikkerhed af SCAPE systemerne.

• Mere end 15 års forskning og udvikling
  • Mere end 75 implementeringer hos kunder
  • Mere end 30.000.000 bildele er blevet bin-picked
  • Tre regionale kontorer

Älykkäät työkalut älykkään tuotantoekosysteemin luomiseen15.4.2019 11:19:51 CESTPressemeddelelse

Jokainen yritys tarvitsee ainutlaatuisia automaatioratkaisuja omaan tuotantoympäristöönsä, mutta yritykset eivät voi suunnitella ratkaisuja alusta lähtien jokaiseen eri prosessiin ja käyttötarkoitukseen. Tämän vuoksi on tärkeää, että yritykset valitsevat optimaaliset robottivälineet maksimoidakseen automaatioarvonsa. Kunnolliset välineet voivat auttaa muuttamaan koko tuotantosyklin saumattomaksi prosessiksi ostosta ja asennuksesta aina käyttöön ja uudelleenkehitykseen saakka.

Nyt opkøb: OnRobot sikrer sig flere nye teknologier og produkter15.4.2019 09:34:21 CESTNyhed

Rettighederne til den unikke robotteknologi bag den nordjyske robotløsning RAGNAR er blevet købt af at Odense-firmaet OnRobot, fordi fynboerne ser oplagte synergimuligheder med OnRobots produktsortiment. 12 robotudviklere fra det konkursramte Aalborg-firma Blue Workforce i Aalborg får samtidig ny arbejdsgiver, efter OnRobot har tilbudt dem arbejde som udviklere i den succesfulde internationale robotvirksomhed.

Universal Robots udvider sin turné med besøk i Trondheim hvor norske produsenter kan se fordelene ved brukervennlig og fleksibel automasjon9.4.2019 06:00:00 CESTNyhed

Universal Robots og Cobotnor kommer til Trondheim den 24. april på sin suksessfulle UR+ Workshop 2019-turné i Norge. De første arrangementene på turnéen har vært så godt besøkt at man har valgt å utvide med et arrangement i Trondheim. Besøkende får praktisk opplæring med samarbeidende roboter og gode råd fra industrieksperter om produksjonseffektivisering med samarbeidende roboter og automasjon.

ROEQ fuldautomatiserer den nye MiR1000 robot9.4.2019 06:00:00 CESTNyhed

To splinternye danske robotopfindelser udgør tilsammen en komplet automatiseret logistikløsning. De bliver præsenteret i denne uge på USA’s største robotmesse Automate 2019 i Chicago. ROEQ lancerer en unik rullebane TR1000 Top Roller, som monteres på toppen af den nye MiR1000-robot og automatiserer læsning og aflæsning af robotterne ved afgangs- og modtagestationer. Nyskabelsen automatiserer håndtering af et helt ton gods. Derved kan industrien eliminere belastende fysisk arbejde i logistikkæden og fjerne flaskehalse og ventetid

Mobile Industrial Robots sætter igen ny standard: Ny mobil robot fra MiR fordobler løftekapacitet og trumfer med AI9.4.2019 06:00:00 CESTNyhed

Med lancering af en ny og endnu stærkere mobil cobot: MiR1000 med ikke mindre end 1 ton løftekapacitet, markerer Mobile Industrial Robots (MiR) sig endnu en gang som markedsleder indenfor logistikoptimering. MiR1000 imødekommer et stærkt ønske fra industrier med tunge komponenter. Oven i de fordoblede kræfter lægger den verdensledende robotproducent som den første i verden en optimeret navigation med kunstig intelligens.