Scape Technologies udvider igen markedet: Ny SCAPE Mini-Picker er det nemme startsæt til driftssikker bin-picking

Scape Technologies henvender sig nu igen til nye segmenter på markedet med lanceringen af et nyt produkt, nemlig SCAPE Mini-Picker. Den nye SCAPE Mini-Picker er en nem løsning med et startsæt til driftssikker bin-picking. SCAPE Mini-Picker er udviklet til virksomheder, teknologicentre eller uddannelsesinstitutioner, som gerne vil hurtigt i gang med at få bin-picking erfaringer uden at foretage store investeringer.

Mini-Picker fra Scape Technologies

Pluk dine komponenter direkte fra kassen ved hjælp af SCAPE Mini-Picker. Scape Technologies’ kinesiske joint venture-partner i Shenzhen ser et stort potentiale for dette produkt på det kinesiske marked. Kina er kendt for at have mange uddannelsesinstitutioner, som har fået støtte fra regeringen til at investere i robotteknologi, og til det formål er SCAPE Mini-Picker-løsningen helt perfekt.

Mini-Picker-løsningen indeholder en komplet SCAPE Tool-enhed med en 3D-sensor og en sugekop-griber, som er klar til montering på flere typer 6-aksede robotter som KUKA, ABB, Kawasaki, Fanuc og Universal Robots. SCAPE Mini-Picker-løsningen kan gribe og håndtere alle typer genstande på op til 500 gram med en udførelsestid helt ned til 4 sekunder.  SCAPE Orientation Control gør robotten i stand til med stor præcision at placere komponenterne i en maskine eller installation. SCAPE Automatic Self-Test sørger for, at systemet holder øje med kalibreringen af 3D-sensoren, og at sugekop-griberen stadig er fuldt funktionsdygtig.

Scape Technologies – også kendt som The Bin-Picking Company – udvikler og leverer avancerede robotløsninger til random bin-picking, som integrerer gribeenheder, sensorer, kameraer og egenudviklet software til robotter. Løsningerne giver hurtig, effektiv og præcis plukning, kontrol og pakning af delkomponenter og emner, der leveres ustruktureret i kasser – heraf begrebet bin-picking. Virksomhedens løsninger er rettet mod automation-markedet inden for en række forskellige brancher og anvendelser, hvor genstande skal plukkes fra paller inden den følgende proces. Det kan for eksempel være montage af halvfabrikata, emnelevering til maskiner, kvalitetskontrol og pakning

Gennem årene har Scape Technologies udviklet og til stadighed forbedret denne komplette løsning, som er fleksibel og driftssikker. Med den skalérbare løsning har Scape Technologies formået at løse mange krævende bin-picking-projekter, som kører i døgndrift – i såvel Europa som i Kina.

Foto: https://www.dropbox.com/sh/2x0oihxea81uad1/AAAHorukyaG6tYZbU98iBJNoa?dl=0

Video: https://www.dropbox.com/sh/t4dbmfq2huew96e/AABzt-9kbSnFsPeI_82mIikGa?dl=0

For yderligere oplysninger, kontakt venligst: CEO Søren Bøving-Andersen, Scape Technologies, mobil: +45 2128 1128 og mail: sb@scapetechnologies.com

Mini-Picker fra Scape Technologies
Scape Technologies is now addressing new market segments by launching a new product - known as the Mini-Picker .

Om Scape Technologies

Grundlagt i 2004. Navnet SCAPE er en forkortelse af "Smart Classifier and Pose Estimation". Virksomheden har kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Frankrig, England, Spanien, Finland og Kina. SCAPE Bin-Picker systemerne sælges i samarbejde med systemintegratorer, der har ansvar for at montere og drive systemerne i slutkundens produktionsanlæg. Scape Technologies tilbyder også en række betalte services, der sikrer stabil kvalitet og driftssikkerhed af SCAPE systemerne.

• Mere end 15 års forskning og udvikling
  • Mere end 75 implementeringer hos kunder
  • Mere end 30.000.000 bildele er blevet bin-picked
  • Tre regionale kontorer

Førerløse truck løser flaskehalsproblemer på danske industriarbejdspladser19.8.2019 05:30:00 CESTNyhed

Har du truckcertifikat, kan du lige nu vælge og vrage mellem jobbene. Flaskehalsproblemer med truckførere er nemlig en stor hovedpine for den danske industri, og efterspørgslen stiger yderligere i travle perioder og i ferietiden. Det gør det nødvenligt for arbejdsgivere at tænke kreativt og gøre eksisterende ansatte endnu mere produktive. Derfor stiger interessen for førerløse trucks kraftigt for tiden.

Kina-klog amerikaner håndplukket il OnRobots ambitiøse satsning i Asien17.7.2019 07:00:00 CESTNyhed

Den danske eksportvirksomhed OnRobot har rekrutteret en unik hybrid-profil til at sikre succes på det asiatiske marked. Han har allerede én gang etableret en dansk robotvirksomhed i den region, og nu skal succesen gentages. James Taylor er født, opvokset og uddannet i USA, mens han primært har gjort karriere i lederstillinger inden for forretningsudvikling og marketing i teknologivirksomheder i Shanghai.