Scape Technologies lander første ordre fra BMW

Scape Technologies, der udvikler og markedsfører bin-picking løsninger til industrirobotter, afslutter første halvår med en ordre på to bin-picking systemer til den tyske bilkoncern.

Bilindustrien er i forvejen Scape Technologies største markedsområde, men dette er den første ordre fra BMW. Købet af de to første SCAPE Bin-Picker systemer sker som led i BMWs koncernens investeringer i nye fuldautomatiske produktionsanlæg.

Aftalen med BMW er indgået ultimo juni 2019 og implementeres gennem MATADOR Automation s.r.o. i Slovakiet, der er en veletableret TIER 1 leverandør til bilindustrien og en del af Matador Group, som har afdelinger i Tjekkiet, Slovakiet og Rusland.

Ved samme lejlighed har MATADOR Group og Scape Technologies indgået en samarbejdsaftale, der åbner muligheden for salg af SCAPE Bin-Pickers til MATADOR Groups øvrige industrikunder.

”Denne ordre på to systemer er et vigtigt gennembrud for Scape hos BMW og genbekræfter vores styrkeposition i en særdeles krævende branche. Vi håber selvsagt, at disse to første bin-pickere kan bane vejen for flere salg til BMW," siger CEO Søren Bøving-Andersen, Scape Technologies og tilføjer: ”Vores strategi er at skalere via en udvidet salgskanal og vi er derfor glade for den nye aftale, som kan åbne for nysalg til andre kunder via den nye partner MATADOR Group.”

Om Scape Technologies
Scape Technologies, der er beliggende i Odense og stiftet i 2004, er en fokuseret robotteknologisk virksomhed, der har udviklet den unikke bin-picking løsning, SCAPE Bin-Picker, som sælges til produktions-virksomheder, primært i bilindustrien, men efterhånden også i andre brancher, herunder køkken- og hårde hvidevareindustrien.

Scape Technologies’ avancerede løsning integrerer gribeenheder, sensorer, kameraer og egenudviklet software til hurtig, driftssikker og præcis opsamling, kontrol og placering af delkomponenter og emner, der leveres ustruktureret i kasser – heraf begrebet bin-picking. Teknologien bruges blandt andet til montage af halvfabrikata, emnelevering til maskiner, kvalitetskontrol og pakning. Løsningen bygger blandt andet på en algoritme, som gør det muligt for en robot med kamera at omsætte billeddata tilstrækkeligt hurtigt til, at robotten kan arbejde hurtigt og sikkert med håndteringen af emnerne.

Scape Technologies har blandt andet kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Frankrig og Kina og tilbyder en komplet løsning med fuldt integrerede komponenter og softwaremoduler. Det skaber et sammenhængende og effektivt produkt, som kan kobles direkte sammen med de førende seksaksede robotmærker, der anvendes i industrien – som for eksempel KUKA, ABB, Kawasaki, Universal Robots med flere. Navnet SCAPE er en forkortelse af ”Smart Classifier and Pose Estimation”.

Ordren fra BMW ændrer ikke ved selskabets allerede udmeldte forventninger til indeværende regnskabsår. Scape Technologies offentliggør resultat af første halvår 2019 i august.

Ny Banegårdsgade 55, 4 sal.

+45 70 27 08 72http://www.grouleff.it/

Nytt rekordsalg av samarbeidende roboter avslører økende etterspørsel etter gripeverktøy1.10.2019 12:23:07 CESTNyhed

Med en vekst på 23 prosent i årlige installeringer av samarbeidende roboter (collaborative robots = «cobots») fra 2017 til 2018 viser den nye World Robotics Report, utgitt av International Federation of Robotics, en enorm etterspørsel etter gripeverktøy (EoAT). I 2018 ble nesten 14000 nye cobot-armer installert. Hvis denne økningen fortsetter, vil dette tallet doble seg på omtrent tre år, som vil bli en enestående markedsmulighet OnRobot står klar til å gripe. I rapporten er Norge langt nede på verdensbasis når det gjelder robottetthet.

Ny rekordförsäljning av samarbetande robotar avslöjar ökad efterfrågan på robotverktyg – Sverige är fortfarande nummer fem i världen1.10.2019 12:22:20 CESTNyhed

Med en årlig tillväxt på 23 procent för installationer av samarbetande robotar (s.k. cobots) från 2017 till 2018 visar den nya World Robotics-rapporten, som publiceras av International Federation of Robotics (internationella robotsamfundet), en enorm efterfrågan på robotverktyg (EoAT). Under 2018 installerades nästan 14 000 nya cobot-armar. Om denna ökning fortsätter kommer den siffran att fördubblas på uppskattningsvis tre år, vilket ger ett aldrig tidigare skådat tillfälle på EoAT-marknaden, som OnRobot är redo att möta. I rapporten behåller Sverige sin plats som nummer fem i världen beträffande robottäthet.

Hospital i Aalborg vinder robot-pris for unik blodprøveautomation1.10.2019 09:32:45 CESTNyhed

Aalborg Universitetshospital kan nu bryste sig af at have den suverænt bedste robot- og automatiseringsløsning. DIRA Automatiseringsprisen 2019 går i år til Klinisk Biokemisk Afdeling på Aalborg Universitetshospital for en opfindelse, hospitalet har udviklet i tæt parløb med teknologivirksomhederne Intelligent Systems og LT Automation. De største vindere er faktisk patienter og medarbejdere, der med robotløsningen har fået en løsning, som højner patientsikkerheden og forbedrer arbejdsmiljøet.

ROEQ lancerer verdens mest præcise docking-station på Pack Expo 20191.10.2019 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Den nye docking-stations gentagelsesnøjagtighed på ± 1 mm sikrer præcis levering af produkter og paller. Emnerne transporteres af de autonome mobile robotter fra Mobile Industrial Robots, som er udstyret med ROEQs vognløsning. Pack Expo er også den første chance for at se ROEQs nye TR1000 Top Roller live - et unikt nyt transport-topmodul til MiR1000, den største model fra Mobile Industrial Robots med op til 1000 kilo nyttelast.