Scape Technologies A/S årsresultat 2018

Bestyrelsen i Scape Technologies A/S har i dag godkendt det reviderede årsregnskab for 2018.

First North / Selskabsmeddelelse nr. 4/2019 Odense, 21. marts 2019:

Årets resultater i sammendrag

Regnskabet viser en fremgang i omsætningen i 2018 til 7,2 millioner kroner svarende til en vækst på 17,5% sammenlignet med omsætningen i 2017.

Omsætningen på 7,2 millioner kroner er inden for det forventede interval på 6,5 til 7,5 millioner kroner.

Driftsunderskuddet er på 13,4 millioner kroner efter skat, og således en forbedring i forhold til det forventede niveau på minus 14-15 millioner kroner, der blev meldt ud i forbindelse med selskabets IPO plan.

I november 2018 gennemførte Scape Technologies det planlagte aktieudbud med optagelse på Nasdaq First North Denmark. Dette styrkede selskabets kapitalstruktur med 35 millioner kroner til at gennemføre selskabets ambitøse udviklingsplaner og styrke den stærke markedsposition, som selskabet allerede har opnået. Selskabet påbegyndte investeringerne i udviklingsplanerne, herunder nye medarbejdere, i 2018.

Udviklingsplanerne vil gøre SCAPE Bin-Pickeren enklere at sælge, konfigurere, installere og anvende således at selskabet fuldt ud kan udnytte markedspotentialet og skalere salget ved hjælp af en bredere distributionskanal.

Forventninger til fremtiden

Antallet af medarbejdere forventes at stige fra det nuværende antal på 24 medarbejdere op til 32 medarbejdere ved udgangen af 2019.

Efter planen og i tråd med tidligere udmeldinger, forventer selskabet et negativt driftsresultat i 2019 og et begrænset positivt resultat i 2020. I 2021 er det ledelsens forventning, at selskabet vil opnå et betydeligt positivt driftsresultat baseret på et forventet salg af omkring 100 systemer på de vestlige markeder og et salg på DKK 20 mio. til det kinesiske joint-venture selskab.

CEO Søren Bøving-Andersen udtaler: ”Som et resultat af den styrkede forretningsplan sikrede vi i februar 2019 en betydelig ordre fra en af verdens største producenter af hængsler og systemer til køkken- og hårde hvidevareindustrien. Med ordren på ikke færre end fire SCAPE Bin-Pickers fik vi en god start med vores nye satsning på denne industri som supplement til vores hidtidige succes i bilindustrien.Dette kombineret med vores løbende forbedringer af softwaren, styrkelsen af organisationen og de kommende produktlanceringer bekræfter vores tro på den ambitiøse forretningsplan.”

Bestyrelsen vil foreslå generalforsamlingen, at årets underskud på 13,4 mio. dækkes via egenkapitalen.

Kalender

Årsregnskabet er tilgængeligt på www.scapetechnologies.com senest 3 uger før generalforsamlingen.

Generalforsamling 2019

Generalforsamlingen finder sted den 11. april kl. 13:00: ODEON, Odeons Kvarter 1, 5000 Odense C.

Aktionærens ret til at møde og i tilknytning til sine aktier afgive stemme på selskabets generalforsamling eller afgive brevstemme fastsættes i forhold til de aktier, aktionæren besidder på registreringsdatoen.Registreringsdatoen er den dato, der ligger en uge før generalforsamlingens afholdelse. De aktier, den enkelte aktionær besidder, opgøres på registreringsdatoen på baggrund af notering af aktionærens kapitalejerforhold i ejerbogen samt de meddelelser om ejerforhold, som selskabet har modtaget med henblik på indførsel i ejerbogen, men som endnu ikke er indført i ejerbogen. Enhver aktionær, der er berettiget til at deltage i generalforsamlingen og som ønsker at deltage i en generalforsamling, skal senest 3 dage før dens afholdelse anmode om et adgangskort til generalforsamlingen.

Halvårsregnskabet for 1. halvår 2019 udsendes den 22. august 2019.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst: CEO Søren Bøving-Andersen, Scape Technologies, mobil: +45 2128 1128 og mail: sb@scapetechnologies.com

Om Scape Technologies

Scape Technologies, stiftet i 2004, er en fokuseret robotteknologisk virksomhed, der har udviklet den unikke binpicking-løsning, SCAPE Bin-Picker. SCAPE Bin-Picker systemerne sælges i samarbejde med system-integratorer, der har ansvar for at opbygge og indkøre systemerne i kundernes produktionsapparat. I forbindelse med indkøring af binpicker-systemerne leverer selskabet en række betalte services, der sikrer SCAPE systemets høje kvalitet og driftssikkerhed.

Scape Technologies har bl.a. kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Frankrig og Kina. Scape Technologies tilbyder en komplet løsning med fuldt integrerede komponenter og softwaremoduler, der tilsammen skaber en sammenhængende og effektiv løsning, som kan kobles direkte sammen med de førende seksaksede robotmærker, der anvendes i industrien – som for eksempel KUKA, ABB, Kawasaki, Universal Robots med flere. Navnet SCAPE er en forkortelse af ”Smart Classifier and Pose Estimation”.

Bestyrelse:

Jens Munch-Hansen, formand

Claus Risager

Fu Yu Chen

Certified Adviser:

Baker Tilly Corporate Finance P/S, partner Gert Mortensen,

Scape Technologies A/S

Kochsgade 31C, 3.

5000 Odense C

Älykkäät työkalut älykkään tuotantoekosysteemin luomiseen15.4.2019 11:19:51 CESTPressemeddelelse

Jokainen yritys tarvitsee ainutlaatuisia automaatioratkaisuja omaan tuotantoympäristöönsä, mutta yritykset eivät voi suunnitella ratkaisuja alusta lähtien jokaiseen eri prosessiin ja käyttötarkoitukseen. Tämän vuoksi on tärkeää, että yritykset valitsevat optimaaliset robottivälineet maksimoidakseen automaatioarvonsa. Kunnolliset välineet voivat auttaa muuttamaan koko tuotantosyklin saumattomaksi prosessiksi ostosta ja asennuksesta aina käyttöön ja uudelleenkehitykseen saakka.

Nyt opkøb: OnRobot sikrer sig flere nye teknologier og produkter15.4.2019 09:34:21 CESTNyhed

Rettighederne til den unikke robotteknologi bag den nordjyske robotløsning RAGNAR er blevet købt af at Odense-firmaet OnRobot, fordi fynboerne ser oplagte synergimuligheder med OnRobots produktsortiment. 12 robotudviklere fra det konkursramte Aalborg-firma Blue Workforce i Aalborg får samtidig ny arbejdsgiver, efter OnRobot har tilbudt dem arbejde som udviklere i den succesfulde internationale robotvirksomhed.

Scape Technologies udvider igen markedet: Ny SCAPE Mini-Picker er det nemme startsæt til driftssikker bin-picking10.4.2019 07:00:00 CESTNyhed

Scape Technologies henvender sig nu igen til nye segmenter på markedet med lanceringen af et nyt produkt, nemlig SCAPE Mini-Picker. Den nye SCAPE Mini-Picker er en nem løsning med et startsæt til driftssikker bin-picking. SCAPE Mini-Picker er udviklet til virksomheder, teknologicentre eller uddannelsesinstitutioner, som gerne vil hurtigt i gang med at få bin-picking erfaringer uden at foretage store investeringer.

ROEQ fuldautomatiserer den nye MiR1000 robot9.4.2019 06:00:00 CESTNyhed

To splinternye danske robotopfindelser udgør tilsammen en komplet automatiseret logistikløsning. De bliver præsenteret i denne uge på USA’s største robotmesse Automate 2019 i Chicago. ROEQ lancerer en unik rullebane TR1000 Top Roller, som monteres på toppen af den nye MiR1000-robot og automatiserer læsning og aflæsning af robotterne ved afgangs- og modtagestationer. Nyskabelsen automatiserer håndtering af et helt ton gods. Derved kan industrien eliminere belastende fysisk arbejde i logistikkæden og fjerne flaskehalse og ventetid

Mobile Industrial Robots sætter igen ny standard: Ny mobil robot fra MiR fordobler løftekapacitet og trumfer med AI9.4.2019 06:00:00 CESTNyhed

Med lancering af en ny og endnu stærkere mobil cobot: MiR1000 med ikke mindre end 1 ton løftekapacitet, markerer Mobile Industrial Robots (MiR) sig endnu en gang som markedsleder indenfor logistikoptimering. MiR1000 imødekommer et stærkt ønske fra industrier med tunge komponenter. Oven i de fordoblede kræfter lægger den verdensledende robotproducent som den første i verden en optimeret navigation med kunstig intelligens.

Universal Robots udvider sin turné med besøk i Trondheim hvor norske produsenter kan se fordelene ved brukervennlig og fleksibel automasjon9.4.2019 06:00:00 CESTNyhed

Universal Robots og Cobotnor kommer til Trondheim den 24. april på sin suksessfulle UR+ Workshop 2019-turné i Norge. De første arrangementene på turnéen har vært så godt besøkt at man har valgt å utvide med et arrangement i Trondheim. Besøkende får praktisk opplæring med samarbeidende roboter og gode råd fra industrieksperter om produksjonseffektivisering med samarbeidende roboter og automasjon.