Sara Slott Petersen blev nummer to i sæsondebut

Sara Slott Petersen fik sæsondebut ved Copenhagen Athletics Games, hvor hun blev nummer to efter den evige rival Zuzana Hejnová.

Sara Slott Petersen fik langt om længe sæsondebut ved Copenhagen Athletics Games. (Foto: Sparta)

Sara Slott Petersen fik langt om længe sæsondebut, da hun stillede til start ved Copenhagen Athletics Games. Efter at skader og sygdom havde spoleret sæsonen var hun langt om længe klar, og det blev til en andenplads efter tjekkiske Zuzana Hejnová, som vandt i suveræn stil. Tjekken kom i mål i tiden 55.18 sekunder, mens Sara brugte 56.81 sekunder. Dermed øgede tjekken den indbyrdes statisik til 18-4, men det var en ok tilfreds Sara Slott Petersen, som efterfølgende gjorde status over sæsondebuten.

"Det var ok alt taget i betragtning. Efter diverse problemer med sygdom og skader, så var jeg virkelig i tvivl om, hvor jeg stod rent formmæssigt. Nu er jeg i gang, men der er ingen tivvl om, at der stadig er et stykke arbejde, som skal gøres," sagde Sara Slott Petersen.