Santander Consumer Bank udvider samarbejdet med Nets

I en ny aftale mellem Santander Consumer Bank og Nets bliver Sverige tilføjet til det nuværende, lange samarbejde, der i forvejen gælder i Danmark og Norge.

Aftalen betyder at Santander Consumer Bank overfører sin svenske portefølje af kreditkort til Nets’ Consumer Management System (CMS), hvilket vil give banken en ensartet og skalerbar løsning for sine kunder i Norden.

“Vores kerneydelse er at levere bilfinansiering, udstedelse af kreditkort og at tilbyde forbrugerlån. Vores mål er at blive den foretrukne og ledende finasieringsvirksomhed for vores partnere og kunder i de nordiske lande. Denne nye aftale med Nets understøtter vores mål, og vil øge vores effektivitet gennem koordinering af vores kortsystemer”, siger Carolina Brandtman, administrerende direktør for Santander Consumer Bank i Sverige.

Aftalen omfatter en lang række af de opgaver, der knytter sig til at drive et betalingskort, herunder håndtering af betalingerne, kortblokering og nødsupport til Santander Consumer Banks kunder. Disse tjenester vil blive leveret gennem Nets nye Consumer Management System sammen med den eksisterende håndtering af betalinger, som banken allerede benytter.

Susanne Brønnum, Group Executive Vice President, Financial & Network Services i Nets, siger: “Vi er meget glade for at Santander har valgt at udvide deres samarbejde med os. Samarbejdet mellem Santander Consumer Bank og Nets går langt tilbage. Helt tilbage til opstarten af Bankia Bank i 2001. Nets har støttet Santanders vækst, først med kortudstedelsestjenesterne og senere også med administrationen af deres kreditkort gennem vores nye Consumer Management System.”

Søren Winge, Pressechef hos Nets
T +45 29 48 26 46