Coop Danmark A/S

Samvirke hædres i international prisuddeling for grafisk design

Del

Coops medlemsmagasin Samvirke har vundet hæder i tre forskellige kategorier i den prestigefyldte internationale konkurrence for grafisk design – de såkaldte SPD Merit Awards, som uddeles hvert år af The Society of Publication Designers.

Hæderen er vundet inden for kategorierne forside, med en Samvirkeforside om emballage, en infografik, der går bag om varen Lego, og i kategorien grafisk design med et tema om unges rygning fra – alle fra 2017-numre af Samvirke.

De prisvindende magasiner fra 2017 bliver fejret ved et gallashow i New York den 4. maj, hvor Samvirkes art director Line Holtegaard Madsen deltager.

”Vi er meget stolte over at blive hædret i denne konkurrence, hvor det normalt er verdenskendte magasiner som Vogue, The New York Times og Esquire, der løber med priserne. Men det viser, at godt grafisk design og visuel storytelling kan krydse landegrænser,” siger chefredaktør for Samvirke Maiken Riis Friberg.

Samvirke har en gang tidligere i 2014 vundet hæder i kategorien fotografi hos SPD Merit Awards. Samvirke er Danmarks største magasin med et læsertal på 1.129.000 ifølge den seneste opgørelse fra Gallup.

SPD-priserne er blevet uddelt siden 1965 og uddeles af en bredt sammensat jury inden for det grafiske felt. Oversigten over de hædrede medier for 2017 kan ses på https://www.spd.org/spd-53-merit-winners/

For yderligere information kontakt: chefredaktør for Samvirke Maiken Riis Friberg, tlf. 26 17 59 33

www.samvirke.dk

 

Nøgleord

Links

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

For andet år i træk: Coop Bank nr. 1 i test23.5.2018 08:36pressemeddelelse

Forbrugerrådet Tænk Penge har igen kåret Coop Bank som bedst, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. I konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber vinder CoopLån 20+ blandt andet på grund af: 1. Konkurrencedygtig rente 2. Lave omkostninger 3. Fleksibilitet i tilbagebetaling 4. Ingen etableringsomkostninger Det var stort set de samme egenskaber, der sikrede CoopLån 20+ 1. pladsen sidste år. Coop Bank har dog ikke hvilet på laurbærrene. På tre vigtige punkter er CoopLån 20+ nemlig blevet forbedret. Der er kommet mulighed for længere løbetid og fast rente. Samtidig er kvartalstilskrivning af rente fjernet, så rentesats og ÅOP nu er ét og samme tal – og dermed endnu mere enkelt for forbrugerne at forstå. ”Vi arbejder løbende på at gøre vores produkter mere enkle og sikre os, at vi altid har et af markedets bedste tilbud, så vi er glade for at få blåstemplingen fra Forbrugerrådet

Coop lukker lokale butikker17.5.2018 13:00pressemeddelelse

En række Dagli´Brugser & LokalBrugser, der gennem en årrække har givet underskud, bliver nu lukket. Pr. 30. juni lukker Coop 15 Dagli´Brugser & LokalBrugser over hele landet. Det drejer sig om disse butikker: Hornsyld Gørding Taulov Nykøbing Mors Thisted Resen Ullerslev Årslev Arden Holbøll Plads, Aalborg SØ Suldrup Hjortekær Smidstrup Strand Kragelund Viborg ”Det er butikker, der giver betydelige underskud og hvor vi gennem flere år har kæmpet for at vende udviklingen. Men i år har butikkerne samlet set desværre forstærket den negative udvikling, trods en stor indsats fra medarbejdernes side. Vi ser derfor ikke flere muligheder for at drive dem videre,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. Udover disse 15 butikker lukker Brugsen på Amagerbrogade i København også. Til sammen har de 16 butikker belastet Coop med et underskud på et årligt to-cifret millionbeløb. Ca. 300 medarbejdere berøres af lukningen. Coop gør alt, hvad der er muligt for at skaffe dem job andetsteds i

Fakta Tyskland hitter med Dick Kaysø-film7.5.2018 10:58pressemeddelelse

En film for Fakta Tyskland er det reklamespot, der har klaret sig bedst på YouTube DK i årets første kvartal. På den seneste opgørelse over de mest populære danske reklamespots på YouTube, ”YouTube Ads Leaderboard* 1. kvartal 2018,” er Fakta Tyskland-filmen ”Signe og Farfar” nummer 1. Filmen https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w adskiller sig fra mange andre populære reklamefilm ved at være produceret meget enkelt og meget billigt. I hovedrollen er skuespilleren Dick Kaysø som ”Grænsehandleren,” der glæder sig over, hvor nemt det er at handle i Fakta Tyskland. ”Vi har skabt filmen, lige som vi driver Fakta: Enkelt og billigt,” siger Per Boesen, salgsdirektør i Fakta Tyskland. Filmen er produceret uden assistance fra hverken et stort mediebureau eller et stort kreativt reklamebureau. Den eneste samarbejdspartner har været et en-mands firma, Stefan Kragh Film, som arbejder ud fra en ”keep it simple”-tankegang. Stefan Kragh fortæller, at h

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum