Samvirke hædres i international prisuddeling for grafisk design

Coops medlemsmagasin Samvirke har vundet hæder i tre forskellige kategorier i den prestigefyldte internationale konkurrence for grafisk design – de såkaldte SPD Merit Awards, som uddeles hvert år af The Society of Publication Designers.

Hæderen er vundet inden for kategorierne forside, med en Samvirkeforside om emballage, en infografik, der går bag om varen Lego, og i kategorien grafisk design med et tema om unges rygning fra – alle fra 2017-numre af Samvirke.

De prisvindende magasiner fra 2017 bliver fejret ved et gallashow i New York den 4. maj, hvor Samvirkes art director Line Holtegaard Madsen deltager.

”Vi er meget stolte over at blive hædret i denne konkurrence, hvor det normalt er verdenskendte magasiner som Vogue, The New York Times og Esquire, der løber med priserne. Men det viser, at godt grafisk design og visuel storytelling kan krydse landegrænser,” siger chefredaktør for Samvirke Maiken Riis Friberg.

Samvirke har en gang tidligere i 2014 vundet hæder i kategorien fotografi hos SPD Merit Awards. Samvirke er Danmarks største magasin med et læsertal på 1.129.000 ifølge den seneste opgørelse fra Gallup.

SPD-priserne er blevet uddelt siden 1965 og uddeles af en bredt sammensat jury inden for det grafiske felt. Oversigten over de hædrede medier for 2017 kan ses på https://www.spd.org/spd-53-merit-winners/

For yderligere information kontakt: chefredaktør for Samvirke Maiken Riis Friberg, tlf. 26 17 59 33

www.samvirke.dk

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse