Sampension investerer i stort boligprojekt i Hørsholm

Sampension-fællesskabet skyder stort trecifret millionbeløb i boligprojektet PH Park i Hørsholm
Ilustration: Calum

Sampension-fællesskabet investerer stort trecifret millionbeløb i PH Park i Hørsholm, hvor der opføres 133 nye lejeboliger, som forventes at stå klar til indflytning i sommeren 2022.

”Vi ser PH Park som et enestående byudviklingsprojekt i en attraktiv kommune tæt på København med en god underliggende demografi. Investeringen er et led i strategien om at udvikle Sampension-fællesskabets portefølje af direkte ejede ejendomme med fokus på såvel optimering af afkast som høj grad af bæredygtighed,” siger Torbjørn Lange, der er chef for ejendomme og infrastruktur hos Sampension.

PH Park-projektet i Hørsholm skal DGNB Guld-certificeres, dvs. at det bl.a. skal leve op til en række miljømæssige kvaliteter.

Projektet er samtidig et de største i Hørsholm i nyere tid, og boligerne opføres på den tidligere hospitalsgrund i Hørsholm, som kommunalbestyrelsen sidste år vedtog at omdanne til et nyt boligområde.

”Hørsholm Kommune har det hele - en spændende by, formidabel natur og de bedste skoler i landet. Vores byudvikling matcher det høje niveau, og PH Park er et absolut flagskib tæt på alt," siger borgmester Morten Slotved.

Hørsholm Kommune er inde i en rigtig god udvikling, understreger borgmesteren.

”Jeg er glad for, at Sampension også ser potentialet i PH Park og byen. Jeg ser investeringen som en naturlig og positiv udløber af en masser gode kræfter, der har arbejdet sammen om at skabe noget unikt,” tilføjer han.

Omkring bebyggelsen etableres også en bypark med tilhørende sø, som skal ligge centralt i projektet og bidrage til bæredygtig regnvandshåndtering. Parken finansieres af Hørsholm Kommune.

Boligerne er fordelt over et areal på godt 14.000 kvadratmeter. De bliver udført som både rækkehuse og lejligheder med en gennemsnitlig størrelse på 103 kvadratmeter. Under jorden bliver der etableret parkeringskælder med 200 parkeringspladser.

Byggeriet er udviklet og drives af Calum, som sikrer opførelsen af det nøglefærdige byggeri.

”Det er altid en fornøjelse at udvikle projekter af høj kvalitet på de bedste beliggenheder, og vi er glade og stolte over at have fået muligheden for at udvikle dette projekt i tæt samarbejde med Hørsholm Kommune. Der er ingen tvivl om, at projektets kvaliteter i samspil med den attraktive park, der anlægges, vil få tingene til at gå op i en højere enhed. Samtidig er vi rigtig glade for, at det gode samarbejde med Sampension har ført til, at vi nu kan søsætte endnu et projekt sammen,” siger Jakob Axel Nielsen, der er direktør hos Calum.

PH Park er navngivet efter arkitekten Poul Henningsen, som selv boede selv i området i næsten 20 år.

Torbjørn Lange, chef for ejendomme og infrastruktur i Sampension:
25543645, tla@sampension.dk

Jakob Axel Nielsen, direktør CALUM:
29310000, jax@calum.dk

Ilustration: Calum