Sampension investerer i byggeri af 68 nye boliger i Køge

Om halvandet år står 68 nye lejeboliger klar til indflytning i vandkanten i Køge. Sampension står bag investeringen

Sampension skyder et trecifret millionbeløb i byggeriet af 68 nye lejligheder på Strandpromenaden i Køge. Ejendommen opføres som en del af udviklingsprojektet Køge Kyst, hvis mål blandt andet er at skabe boliger til 4.000 indbyggere.

”Efterspørgslen efter boliger i Køge er støt stigende, og vi forventer, at den vokser sig endnu større med åbningen af den nye togforbindelse til København og med det nye supersygehus, som vil rumme mere end 4.000 arbejdspladser,” siger Hasse Jørgensen, adm. direktør i Sampension.

Ejendommen er Sampensions første beboelsesejendom i Køge. De nye boliger bliver fordelt på syv etager og vil bestå af 2-4-værelses lejligheder i størrelsen 76 til 109 kvadratmeter med direkte adgang til parkeringskælder under ejendommen. I midten af bebyggelsen bliver der etableret et gårdmiljø til brug for beboerne.

”Ejendomsmarkedet i København er blevet umuligt for mange at komme i nærheden af. Derfor tror vi på, at omegnskommuner som eksempelvis Køge og Roskilde vil opleve en kraftig befolkningstilvækst i de kommende år. Projektet i Køge bliver næppe det eneste, vi går i gang med uden for København i år,” konstaterer Hasse Jørgensen.

Planen er, at lejlighederne skal udlejes i en årrække, men de udstykkes, så det med tiden vil være muligt at sælge dem fra som ejerlejligheder.

”Vi tror på en spændende fremtid for området, hvor der frem mod slutningen af 2020 er planlagt opførelse af op mod 60.000 boligkvadratmeter fordelt på 10-11 projekter,” siger Hasse Jørgensen.

Calum er entreprenør på projektet, og Sampension overtager først ejendommen, når byggeriet står klar. Det betyder, at Sampension ikke er eksponeret overfor en eventuel byggerisiko. Byggeriet forventes at være færdigt i løbet af 2020.

Sampension er ejer af 29 beboelsesejendomme fordelt over hele landet, som pensionsselskabets kunder har fortrinsret til at leje sig ind i. Den regel vil naturligvis også gælde den nye ejendom i Køge.

Sampension er Danmarks tredjestørste pensionsforvalter. Vi er et kundeejet fællesskab med omkring 300.000 kunder, der årligt indbetaler mere end 9 mia. kr. Udover Sampension Livsforsikring A/S tæller fællesskabet Arkitekternes Pensionskasse og Pensionskassen for Jordbrugsakademikere & Dyrlæger. Vi er cirka 300 medarbejdere og tilbyder både arbejdsmarkeds- og firmapensioner. Vores formål er at skabe værdi for kunderne ved at gøre pensionen mere værd. Vi sigter mod at skabe høje afkast, lave omkostninger og en god kundeoplevelse med attraktive produkter, effektiv administration og ambitiøs rådgivning. Det sker på ansvarlig vis med blik for at bidrage til en bæredygtig samfundsudvikling.

Sampension og Solstra sælger kontorejendomme på 62.000 m2 til DIP/JØP3.1.2019 08:07Pressemeddelelse