Sampension femtebedst i finanssektoren målt på tillid

Sampension rykker op som det femtebedste pensionsselskab ud af 51 finansielle virksomheder, som danskerne har størst tillid til. Det viser ny imageundersøgelse, som også placerer også Sampension blandt de mest ansvarlige pensionsselskaber.

Fra en plads som nr. 18 i finanssektoren i 2019 til en femteplads i 2020. Sampension har taget et markant hop opad på listen over de finansielle selskaber, danskerne har størst tillid til. Det viser den nye undersøgelse Finanstillid 2020, som analysevirksomheden Caliber har gennemført for mediet Finanswatch. Undersøgelsen viser et fald i tillid til de fleste finansielle selskaber, men Sampension går en smule frem.

De 12 største danske pensionsselskaber og -kasser er også med i undersøgelsen, og i pensionssektoren ligger Sampension på en tredjeplads målt på tillid. Med scoren 70,8 ligger Sampension kun en smule fra andenpladsen, mens listens topscorer har fået scoren 74,5. I top 3 er Sampension eneste pensionsselskab, der deltager i udbud.

”Det er afgørende for os, at både kunder og omverden har tillid til Sampension. Vi bestræber os på at levere god service og høj værdi til kunderne ved at tilbyde attraktive produkter til fair priser, høje risikojusterede afkast og lave omkostninger. Hertil kommer værdien af den ordentlighed, der ligger i at være en ansvarlig investor, virksomhed og arbejdsplads,” siger adm. direktør Hasse Jørgensen, Sampension.

Sampension går frem på ansvarlighed

I undersøgelsen har deltagerne vurderet en række udsagn om selskabernes brand og omdømme, herunder om attraktive produkter, innovation og ansvarlighed.

På spørgsmålet om, hvorvidt ”Virksomheden opfører sig ansvarlig”, har deltagerne i årets undersøgelse generelt givet pensionsselskaberne en lavere score end sidste år, mens Sampension går frem og opnår en placering som nr. 5 i dette spørgsmål.

”Vi har søsat en række nye ambitiøse initiativer på investeringsområdet og reducerede fra årets start aktiernes klimaaftryk med over 20 pct. Og det skal falde fremover og ligge lavere end aktieindekset,” siger Hasse Jørgensen.

Kandidater kigger efter Sampension

En anden vigtig byggesten bag et godt image er, hvordan danskerne vurderer de finansielle arbejdspladser. Her er andelen af deltagerne i undersøgelsen, der vil overveje at arbejde i Sampension, gået frem fra 16 pct. til 22. pct. og Sampension er dermed den tredjebedste arbejdsplads blandt pensionsselskaber.

”Sampension er inde i en god udvikling i markedet og med en masse spændende udviklingsaktiviteter på de indre linjer. Samtidig har vi stort fokus på at yde en hurtig og pålidelig service, hvilket afspejler sig i forskellige tilfredshedsmålinger. Det er alt sammen med til at gøre Sampension til en spændende arbejdsplads, hvor man kan udvikle sig og være med til at gøre en forskel,” siger Hasse Jørgensen.

Om Finanstillid 2020

Finanswatch og Caliber står bag Finanstillid 2020, der er baseret på 2.000 besvarelser fra repræsentativt udvalgte danskere.