Samme taxi-app i Danmarks 14 største byer

Dantaxi er netop kørt ind i Esbjerg, og dermed kan selskabets taxi-app bruges i de 14 største byer i Danmark.
Samme taxi-app i Danmarks 14 største byer.

Har man i Esbjerg forsøgt at bestille taxi med Danmarks mest udbredte, næsten-landsdækkende, taxi-app er man hidtil blevet skuffet. Dantaxi, der står bag app’en, har nemlig ikke haft vogne i Danmarks femtestørste by.  Men ved at selskabet nu har indgået aftaler med lokale vognmænd, har kunderne i Esbjerg fået et nyt taxiselskab at bestille taxi fra.

- Det har været lidt af en tilsnigelse, at vi har kaldt os landsdækkende, uden at vi har været til stede i Esbjerg. Men det råder vi bod på nu. Vi har indgået aftaler med lokale taxivognmænd, og har netop åbnet for taxibestillinger i byen. Vi ser frem til at betjene byens borgere, og vil gøre det lettere for dem at få fat i en taxi, forklarer selskabets kommercielle direktør, Vibeke Wolfsberg.

I opstartsfasen vil Dantaxi i Esbjerg råde over 12 taxier. Ved årsskiftet regner selskabet med op mod 20 vogne i byen.

Taxierne er let genkendelige med samme profilindpakning som Dantaxis øvrige 1.800 vogne på landsplan. Med Dantaxi i Esbjerg kan samme app bruges til taxi-bestilling i det meste af Danmark - herunder i Danmarks 14 største byer.

Eller sagt på en anden måde: Fire ud af fem Danske husstande kan bestille taxi til deres adresse med Dantaxi app'en.

Samme taxi-app i Danmarks 14 største byer.
En af Esbjergs taxivognmand Jan Schou Jørgensen.

• Med Dantaxi i Esbjerg er selskabet repræsenteret i 76 af Danmarks 98 kommuner. Relativt tæt på Esbjerg er Dantaxi til stede i Billund, Herning, Vejle og Aabenraa kommuner.

• Dantaxi’s vogne kører på tværs af kommunegrænserne, og chaufførerne hjælper til i nabobyerne ved travlhed.

• Dantaxi’s app er Danmarks eneste landsdækkende app, og er nu også virksom i Esbjerg. Med app’en kan man bestille taxi i det meste af Danmark - herunder i Danmarks 14 største byer.

• Foruden app-bestilling kan Dantaxi bestilles på telefon eller direkte på selskabets hjemmeside.

• På landsplan har Dantaxi 1.800 taxier, hvoraf 310 kører på el.

• Dantaxi er en del af Moove Group, der blev dannet i april 2022 med det formål at skabe en moderne, konkurrencedygtig mobilitetsvirksomhed, der ikke er begrænset til bestemte transportformer.

Partytaxaer er populære i Region Hovedstaden: Kunder vil have fest på taxaturen22.3.2024 06:05:00 CET | Pressemeddelelse

Til kørsel i nattelivet vælger flere og flere en såkaldt partytaxa, der er en taxa med partylys, musikanlæg samt mulighed for at nyde medbragte drikkevarer. Alene i årets første tre måneder er antallet af partytaxaer i Dantaxi steget med 20%. Hovedparten af selskabets partytaxaer kører i Københavnsområdet, og selskabets kommercielle direktør forventer 100 partytaxaer klar til festivalsæsonen. Årsagerne til populariteten er flere, lyder det fra selskabet; men at gøre transporten til en del af festoplevelsen kombineret med nem adgang til bestilling nævnes som to vigtige faktorer.

Populære partytaxaer: Kunder vil have fest på taxaturen22.3.2024 06:03:00 CET | Pressemeddelelse

Til kørsel i nattelivet vælger flere og flere en såkaldt partytaxa, der er en taxa med partylys, musikanlæg samt mulighed for at nyde medbragte drikkevarer. Alene i årets første tre måneder er antallet af partytaxaer i Dantaxi, der er Danmarks største taxaselskab, steget med 20%. Selskabets kommercielle direktør forventer 100 partytaxaer klar til festivalsæsonen. Årsagerne til populariteten er flere, lyder det fra selskabet; men at gøre transporten til en del af festoplevelsen kombineret med nem adgang til bestilling nævnes som to vigtige faktorer

Et tilfældigt møde kan ændre alt: Dantaxi efterlyser din bedste taxioplevelse26.9.2023 12:40:38 CEST | Pressemeddelelse

En af efterårets store filmoplevelser i biografen bliver uden tvivl Madeleines Paris, der er instrueret af franskmanden Christian Carion, der tidligere har stået bag den Oscar-nominerede film Joyeux Noël. I Madeleines Paris ringer den 92-årige Madeleine efter en taxi, som skal bringe hende til det alderdomshjem, hvor hun skal flytte hen. Taxichaufføren Charles kører Madeleine forbi de steder i Paris, der har haft betydning for hendes liv. I forbindelse med filmens premiere i danske biografer efterlyser taxiselskabet Dantaxi de bedste og mest specielle taxioplevelser.