Samlepotterne vender stærkt tilbage

Del

Bilka og føtex gentager successen med samlepotter, som sidste år hittede blandt børnefamilierne

Fra fredag den 3. marts kan kunder landet over igen samle på plantesæt med krydderurter og grøntsager, når Bilka og føtex følger op på sidste års succes. Min Køkkenhave-kampagnen, der fik agurk, spinat og persille til at spire i de danske hjem, var så populær, at føtex og Bilka nu endnu engang trækker i havehandskerne.

- Danskerne var vilde med at gå i køkkenhaven, og i mange familier gik der sport i at få grøntsager og krydderurter til at gro. Derfor håber vi selvfølgelig også, at kunderne vil tage lige så godt imod kampagnen i år, siger Jakob Nørgaard, Indkøbschef for Hus & Have i Dansk Supermarked Group, der er en af de ansvarlige bag projektet.

Samle-dille blandt børn og voksne

Da danskerne i foråret 2016 første gang stiftede bekendtskab med samlepotterne, blev der på få uger udleveret mere end otte millioner samlepotter. Kampagnen kom godt fra start, men ifølge Jakob Nørgaard, skulle kunderne dog også lige vænne sig til, at de små potter med jord og frø var den nye samle-dille-afløser til dyrekort.

Denne gang kender de køkkenhave-konceptet fra dag ét, og det er en stor fordel, mener Jakob Nørgaard.

- Kunderne kender kampagnen fra sidste år, og derfor forventer jeg også, at de vil være klar fra første fløjt. Kombinationen af leg og læring, hvor børn og voksne fra dag til dag kan se køkkenhaven gro, samtidig med at de kan bruge krydderurter og grøntsager til madlavning gør, at store som små synes det er sjovt at være med, siger Jakob Nørgaard.

Højde for grosæsonen

Køkkenhave-kampagnen kører fra 3. marts til 30. marts, og i forhold til sidste år er det en smule tidligere på sæsonen.

- Vi har taget kundernes feedback til os og starter i år tidligere i forhold til grosæsonen. Flere af frøene er længere tid om at spire, og hvis de skal plantes ud i en større køkkenhave, er det bedst at gøre her i foråret, siger Jakob Nørgaard.

Kunder i Bilka og føtex får udleveret en lille potte med jord og frø, hver gang de køber for 100 kroner. Der findes 24 forskellige potter, som kan samles i en særlig samlebakke, der koster 20 kroner.

Skulle man stå og mangle en basilikum, men har fået to potter med agurk, har køkkenhave-kampagnen i år fået sin helt egen Facebook-side "Plantvandsmag", hvor kunderne indbyrdes kan aftale at bytte potter med hinanden.

Om Min Køkkenhave

Samlekampagnen kører fra 3. marts til 30. marts.

Kunderne får udleveret en samlepotte, hver gang de køber for 100 kroner i Bilka og føtex. (Køb på Bilka.dk og føtex.dk udløser også potter ved fremvisning af kvittering i butikken).

Der findes i alt 24 forskellige potter med grøntsager og krydderurter.

Som led i kampagnen er Bilka og føtex gået sammen med Danmarks Naturfredningsforening om at lære børn, hvor grøntsager kommer fra og har givet 3.000 børneinstitutioner en gratis køkkenhave.

Læs mere om Min Køkkenhave på www.platvandsmag.dk eller besøg kampagnens egen Facebook-side "Plantvandsmag."




Kontaktinformation

Group Communication, Dansk Supermarked Group, telefon: 8778 5002, e-mail: press@dsg.dk

Kontakter

Information om Dansk Supermarked Group

Dansk Supermarked Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00http://dansksupermarked.com/

Dansk Supermarked Group er Danmarks største detailhandelsvirksomhed, der driver kæderne føtex, Bilka, Netto og Salling.

Følg pressemeddelelser fra Dansk Supermarked Group

Skrive dig op her og du vil løbende modtage pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Dansk Supermarked Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum