Salling Group

Salling tredobler online salget: Ny e-commerce chef skal sikre fortsat vækst

Del
Efter en lang periode med trecifret vækst i ryggen styrker Salling Stormagasiner nu sin digitale strategi og tilstedeværelse yderligere. Med investeringer, udvidelser og ansættelsen af en ny Head of E-commerce & Digital er det Sallings ambition at fortsætte den store online vækst.

Under Corona-krisen fik danskerne for alvor øjnene op for nethandel, og det mærkede man i den grad på Sallings webshop, salling.dk. Mens de fysiske stormagasiner i Aarhus og Aalborg var lukkede, strømmede kunderne i stedet til det digitale stormagasin, og salling.dk oplevede en stor fremgang. Nu udvider Salling sit online-univers for at imødekomme den efterspørgsel, der har været i de seneste måneder. Det sker blandt andet med ansættelsen af en ny Head of E-commerce & Digital, der skal accelerere den flotte udvikling yderligere og løfte Salling.dk til det næste niveau på sortiment og online kundeoplevelse.

Valget er faldet på Kenneth Holm Nørgaard, der bringer en solid detailbaggrund med sig fra 9 år i Bestseller, hvor han har mange års erfaring med onlinehandel. Senest har Kenneth stået i spidsen for VILA e-commerce.

– Jeg glæder mig til at byde Kenneth velkommen i vores management team. Kenneth kommer med en stærk baggrund indenfor retail, fashion og e-commerce fra bl.a. Bestseller, før det som Business Analyst hos Vestas og han er den helt rigtige til at indfri de ambitioner, vi har for salling.dk. Vi har oplevet stor vækst de sidste par år. Derfor udvikler og investerer vi nu i vores online tilbud og styrker den digitale strategi, fortæller Marianne Bedsted, der er direktør for Salling og franchisekæderne Starbucks og Carl´s Jr. i Danmark.

Store ambitioner

Med Kenneth Holm Nørgaards ansættelse begynder også en rekrutteringsproces til salling.dk’s team, der får vokseværk i løbet af efteråret. Det nye team skal videreudvikle på Sallings nuværende platform og sikre, at kunderne møder samme gode service og det brede sortiment, som de kender fra stormagasinerne.

– Vi har store ambitioner for salling.dk, og det bliver en fornøjelse at udvikle den bedst mulige oplevelse for alle, der besøger os online. I Salling stormagasinerne er oplevelsen og det store fokus på kunderne det allervigtigste, og det niveau skal vi som minimum matche på salling.dk, siger Kenneth Holm Nørgaard.

Det allerede store online-lager & pakke set-up i Salling får også en investering med på vejen for at være klar til en sortimentsudvidelse på salling.dk, så hjemmesiden fremover tilbyder et endnu bredere og endnu mere spændende univers med alt fra skønhedsprodukter til sko, tøj, boligtilbehør og meget mere.

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye