Salling Groups kommunikationsdirektør takker af
Mens Mads Hvitved Grand fortsat vil være tilknyttet Salling Group, vil Group Vice President, Public Affairs & CSR Annette Juhler Kjær fremover også være ansvarlig for Group Communication.
Salling Group har med Salling Fondenes tilbagekøb af virksomheden skærpet profilen som ansvarlig virksomhed. Overskuddet fra driften investeres i videreudvikling af forretning og gives tilbage til samfundet. Mads Hvitved Grand har løst en central rolle i kommunikationen af det nye ejerskab og Salling Groups initiativer og engagement omkring madspild, dyrevelfærd, kampen mod overflødig plastik samt sundhed, herunder unges rygevaner og målet om at nå en røgfri generation i 2030.
- Jeg vil gerne takke Mads for hans store indsats. Ikke mindst i forbindelse med fortællingen om vores nye ejerskab og udbredelsen af kendskabet til, hvordan ejerskabet sætter os i stand til at drive en ansvarlig forretning. Som fondsejet virksomhed giver det os særlige muligheder for at levere solide indsatser til gavn for det samfund, vi er en aktiv del af. Vi er glade for, at Mads stadig vil være tilknyttet Salling Group, så vi også fremover kan trække på hans store indsigt og kompetencer, siger administrerende direktør i Salling Group Per Bank.
I forbindelse med ændringen samler Salling Group ansvaret for public affairs, kommunikation og CSR pr. 1. juli under Annette Juhler Kjær.
- Annette tiltrådte tidligere på året som ansvarlig for Public Affairs og CSR, og med sin baggrund og årelange erfaring giver det god mening, at hun nu også får ansvar for kommunikation i Gruppen. Jeg er glad for, at hun har sagt ja til at løfte den samlede opgave, siger Per Bank.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comInformation om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum