Salling Group

Salling Group satser stort på Nøglehulsmærkede varer

Del
Med mere end 800 produkter på hylderne med Nøglehulsmærket gør Salling Group, der står bag dagligvarekæderne Netto, føtex og Bilka, det lettere for kunderne at vælge varer med Nøglehullet til.

Salling Group vil gerne give kunderne mulighed for at imødekomme efterspørgslen på flere Nøglehulsmærkede varer i butikkerne. Derfor er der fokus på, at der skal være endnu flere af dem i kæderne. 

Nøglehullet er et statskontrolleret ernæringsmærke, som hjælper dig med at vælge sundere og leve efter ‘De Officielle Kostråd’. 

Ved udgangen af 2023 vil der være over 30 procent flere varer, der er Nøglehulsmærkede, end da indsatsen begyndte for lidt over et år siden.  

Fremover bliver det mere tydeligt for kunderne at opdage de Nøglehulsmærkede produkter. I føtex og Bilkas tilbudsaviser er der nemlig et øget fokus på det, da de Nøglehulsmærkede varer er samlet, og samtidig er det forklaret, hvad Nøglehullet betyder. 

I lande som Tyskland, Frankrig og England er der ordninger, som rangerer fødevarer efter det ernæringsmæssige indhold, mens Nøglehullet er et dansk pejlemærke. 

“Vi er her for kundernes skyld, ellers var vi her ikke, og derfor bestræber vi os hele tiden på at gøre hverdagen nemmere for dem. Nu tager vi endnu et skridt i retningen af at gøre det lettere for kunderne at vælge Nøglehulsmærkede varer til, øge synligheden af Nøglehullet på vores egne varer og fremhæve dem i tilbudsaviserne,” sigerBrian Nyeng Olesen, indkøbschef i Salling Group. 

I den kommende tid arbejder Salling Group målrettet mod, at der kommer endnu flere varer på hylderne, der har Nøglehullet. 

Som et andet led i Salling Groups målrettede fokus på folkesundhed er virksomheden meldt ind i Plantebranchen, der er en brancheorganisation for plantebaserede fødevarer.  

Partnerskabet er indgået for at støtte op om den vigtige dagsorden indenfor den grønne omstilling. Det ligger godt i tråd med Salling Groups generelle fokus på at give kunderne grønnere alternativer i hverdagen.  

FAKTA: 

  • Satsningen på flere fødevarer med Nøglehulsmærket kommer efter en løbende dialog med kunderne, der ønsker flere af disse varer samt en øget tilgængelighed og synlighed 
  • Fra januar 2022 og frem til udgangen af 2023 er antallet af fødevarer med Nøglehullet øget med mere end 30 procent 
  • I dagligvarekæderne, Netto, føtex og Bilka er der mere end 800 varer, der har Nøglehulsmærket  
  • Der vil komme opskrifter på Salling Groups sociale medier og på hjemmesiderne, hvor der vil være fokus på grønnere retter, inspiration til mere plantebaseret mad og kødfrie dage 

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye