Salling Group satser stort på Nøglehulsmærkede varer
Med mere end 800 produkter på hylderne med Nøglehulsmærket gør Salling Group, der står bag dagligvarekæderne Netto, føtex og Bilka, det lettere for kunderne at vælge varer med Nøglehullet til.

Salling Group vil gerne give kunderne mulighed for at imødekomme efterspørgslen på flere Nøglehulsmærkede varer i butikkerne. Derfor er der fokus på, at der skal være endnu flere af dem i kæderne.
Nøglehullet er et statskontrolleret ernæringsmærke, som hjælper dig med at vælge sundere og leve efter ‘De Officielle Kostråd’.
Ved udgangen af 2023 vil der være over 30 procent flere varer, der er Nøglehulsmærkede, end da indsatsen begyndte for lidt over et år siden.
Fremover bliver det mere tydeligt for kunderne at opdage de Nøglehulsmærkede produkter. I føtex og Bilkas tilbudsaviser er der nemlig et øget fokus på det, da de Nøglehulsmærkede varer er samlet, og samtidig er det forklaret, hvad Nøglehullet betyder.
I lande som Tyskland, Frankrig og England er der ordninger, som rangerer fødevarer efter det ernæringsmæssige indhold, mens Nøglehullet er et dansk pejlemærke.
“Vi er her for kundernes skyld, ellers var vi her ikke, og derfor bestræber vi os hele tiden på at gøre hverdagen nemmere for dem. Nu tager vi endnu et skridt i retningen af at gøre det lettere for kunderne at vælge Nøglehulsmærkede varer til, øge synligheden af Nøglehullet på vores egne varer og fremhæve dem i tilbudsaviserne,” sigerBrian Nyeng Olesen, indkøbschef i Salling Group.
I den kommende tid arbejder Salling Group målrettet mod, at der kommer endnu flere varer på hylderne, der har Nøglehullet.
Som et andet led i Salling Groups målrettede fokus på folkesundhed er virksomheden meldt ind i Plantebranchen, der er en brancheorganisation for plantebaserede fødevarer.
Partnerskabet er indgået for at støtte op om den vigtige dagsorden indenfor den grønne omstilling. Det ligger godt i tråd med Salling Groups generelle fokus på at give kunderne grønnere alternativer i hverdagen.
FAKTA:
- Satsningen på flere fødevarer med Nøglehulsmærket kommer efter en løbende dialog med kunderne, der ønsker flere af disse varer samt en øget tilgængelighed og synlighed
- Fra januar 2022 og frem til udgangen af 2023 er antallet af fødevarer med Nøglehullet øget med mere end 30 procent
- I dagligvarekæderne, Netto, føtex og Bilka er der mere end 800 varer, der har Nøglehulsmærket
- Der vil komme opskrifter på Salling Groups sociale medier og på hjemmesiderne, hvor der vil være fokus på grønnere retter, inspiration til mere plantebaseret mad og kødfrie dage
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Cirka 62.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,8 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group genanvender daggammelt brød: Giver god smag og mindsker madspild19.1.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det kan måske lyde lidt underligt at bruge daggammelt bagerbrød i ny dej, men ikke desto mindre er det lige netop hvad føtex og Bilka-bageren gør, og det har vist sig at være en fordel på flere områder.
Salling Group flytter arbejdspladser12.1.2023 14:39:27 CET | Pressemeddelelse
I forbindelse med omstrukturering fra føtex Hjemmelevering til Bilka ToGo Hjemmelevering flytter Salling Group arbejdspladser fra hovedstadsområdet ud i landet. Her og nu bliver 250 fuldtidsstillinger fra føtex Hjemmelevering omplaceret til andre steder i koncernen.
Salling Group udvider hjemmelevering11.1.2023 14:30:00 CET | Pressemeddelelse
Hverdagen bliver endnu lettere, når Salling Group udvider hjemmelevering af dagligvarer til endnu flere danskere med udgangspunkt i Bilkas varehuse – tæt på danskernes hverdag.
Salling Group ændrer i ledelsen af føtex6.1.2023 10:30:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group skærper kampen om fremtidens kunder og ændrer i ledelsen af føtex.
føtex og Salling Fondene realiserer otte lokale drømme med million-donation22.12.2022 09:01:10 CET | Pressemeddelelse
Otte lokale initiativer, der styrker fællesskab og nærvær landet over, bliver de kommende måneder gennemført med støtte fra Salling Fondene via føtex. Alene siden 2018 har Salling Fondene støttet lokale ildsjæle gennem føtex-varehusene med knap 15 mio. kr.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum