Salling Group satser stort på Nøglehulsmærkede varer

Salling Group vil gerne give kunderne mulighed for at imødekomme efterspørgslen på flere Nøglehulsmærkede varer i butikkerne. Derfor er der fokus på, at der skal være endnu flere af dem i kæderne.
Nøglehullet er et statskontrolleret ernæringsmærke, som hjælper dig med at vælge sundere og leve efter ‘De Officielle Kostråd’.
Ved udgangen af 2023 vil der være over 30 procent flere varer, der er Nøglehulsmærkede, end da indsatsen begyndte for lidt over et år siden.
Fremover bliver det mere tydeligt for kunderne at opdage de Nøglehulsmærkede produkter. I føtex og Bilkas tilbudsaviser er der nemlig et øget fokus på det, da de Nøglehulsmærkede varer er samlet, og samtidig er det forklaret, hvad Nøglehullet betyder.
I lande som Tyskland, Frankrig og England er der ordninger, som rangerer fødevarer efter det ernæringsmæssige indhold, mens Nøglehullet er et dansk pejlemærke.
“Vi er her for kundernes skyld, ellers var vi her ikke, og derfor bestræber vi os hele tiden på at gøre hverdagen nemmere for dem. Nu tager vi endnu et skridt i retningen af at gøre det lettere for kunderne at vælge Nøglehulsmærkede varer til, øge synligheden af Nøglehullet på vores egne varer og fremhæve dem i tilbudsaviserne,” sigerBrian Nyeng Olesen, indkøbschef i Salling Group.
I den kommende tid arbejder Salling Group målrettet mod, at der kommer endnu flere varer på hylderne, der har Nøglehullet.
Som et andet led i Salling Groups målrettede fokus på folkesundhed er virksomheden meldt ind i Plantebranchen, der er en brancheorganisation for plantebaserede fødevarer.
Partnerskabet er indgået for at støtte op om den vigtige dagsorden indenfor den grønne omstilling. Det ligger godt i tråd med Salling Groups generelle fokus på at give kunderne grønnere alternativer i hverdagen.
FAKTA:
- Satsningen på flere fødevarer med Nøglehulsmærket kommer efter en løbende dialog med kunderne, der ønsker flere af disse varer samt en øget tilgængelighed og synlighed
 - Fra januar 2022 og frem til udgangen af 2023 er antallet af fødevarer med Nøglehullet øget med mere end 30 procent
 - I dagligvarekæderne, Netto, føtex og Bilka er der mere end 800 varer, der har Nøglehulsmærket
 - Der vil komme opskrifter på Salling Groups sociale medier og på hjemmesiderne, hvor der vil være fokus på grønnere retter, inspiration til mere plantebaseret mad og kødfrie dage
 
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
føtex er ny hovedpartner for DBU’s fodboldskoler: Vil gøre en forskel for børn og unge over hele landet1.11.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Et nyt og landsdækkende samarbejde mellem DBU og føtex ser dagens lys: Fra 2026 vil føtex stå i spidsen som partner for DBU’s fodboldskoler, der hver sommer samler tusindvis af børn og unge til sjove og lærerige fodboldoplevelser.
10.000 danskere har fået målt blodtrykket under indkøbsturen – og hvert tiende er for højt29.10.2025 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Samarbejdet mellem Hjernesagen og Salling Group har gjort det muligt for tusindvis af danskere at opdage forhøjet blodtryk i tide og tage vigtige skridt mod at forebygge stroke – ofte uden at kende til risikoen på forhånd. Indsatsen er med til at bringe forebyggelse og blodtryksmåling helt tæt på danskernes hverdag.
Ny teknologi skal hjælpe kunderne: Scan og find de bedste avocadoer i Bilka27.10.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group og Bilka sætter nu turbo på indsatsen for at tilbyde kunderne de bedste avocadoer. Det skal være slut med at komme hjem med u- eller overmodne avocadoer, når en helt ny scanner nu introduceres i Bilka.
Salling fejrer julen med tre spektakulære nyheder16.10.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Julen bliver ekstra magisk i år, når Salling tænder julelysene og præsenterer tre store juleoplevelser: en ny og strålende facadeudsmykning, åbningen af Salling Christmas Garden i Aarhus og et helt nyt juleshow med musik og dans i både Aarhus og Aalborg.
Salling Group og Clever når milepæl: Over 1.000 ladeudtag på tværs af Danmark9.10.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group og Clever har nået målet om at opsætte 1.000 ladeudtag og gør det dermed nemmere for elbilister at besøge butikkerne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

