Salling Group

Salling Group sælger Netto Sverige til svenske CBS

Del
Handlen omfatter Netto Sveriges totale butiksportefølje, som består af 163 butikker

Salling Group har indgået en aftale med det svenske selskab CBS om et frasalg af Netto Sverige.

For Salling Group er aftalen strategisk vigtig for vækstambitionerne på koncernens øvrige markeder.

– I Salling Group er vi meget tilfredse med aftalen, som gør, at vi kan øge investeringerne på færre markeder og yderligere fokusere vores virksomhed til gavn for kunder i Danmark, Polen og Tyskland, siger Per Bank, administrerende direktør i Salling Group.

Med frasalget af Netto Sverige intensiverer Salling Group sit investeringsprogram og investerer offensivt i en betydelig opgradering af de fysiske butikker, digitale løsninger samt i øget onlinesalg af dagligvarer. Alene i udrulningen af det nye Netto butikskoncept i Danmark, Polen og Tyskland planlægger Salling Group i 2019 at investere mere end en mia. kr.

Aftalen med CBS indebærer, at Salling Group leverer overgangsydelser i en given periode efter gennemførelsen af transaktionen, mens butikkerne omdannes i CBS-regi.

– Vi tager i dag et historisk skridt, når vi i CBS går fra 240 til 400 butikker. Netto Sverige har på et forbilledlig vis opbygget et stærkt butiksnet i det sydlige Sverige, som vi nu ser frem til at satse yderligere på og videreudvikle, siger Christian Wijkström, administrerende direktør i CBS.

Netto Sverige åbnede sine første svenske butikker i maj 2002, og aftalen om at overdrage forretningen omfatter også de 2000 medarbejdere i Netto Sverige.

– Det har været vigtigt for os at indgå en aftale, som også kommer vore svenske kolleger til gode. Vi er taknemmelige for den store indsats, de har ydet i Netto Sverige gennem årene, og vi ønsker dem al mulig held og lykke som en del af CBS, siger administrerende direktør i Salling Group Per Bank.

Parterne har aftalt ikke at offentliggøre købsprisen for transaktionen, der planlægges gennemført i løbet af sommeren. Aftalens gennemførelse forudsætter godkendelse fra de svenske konkurrencemyndigheder.

- - - - 

Om Salling Group:

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job til  alle og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Sverige, Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Salling Group er ejet af Salling Fondene, og derfor går en del af virksomhedens overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Om CBS:

CBS AB driver omkring 240 butikker. Virksomheden har kontorer i Stockholm, Malmø og Borlänge og omsætter for SEK 16 milliarder med 7.500 medarbejdere. CBS er ejet af Kooperativa Förbundet og Konsumentföreningen i Stockholm. Administrerende direktør er Christian Wijkström.

For yderligere information kontakt:

CBS pressetjeneste:                                   +46 (0)10-743 13 13

Salling Group media relations:                    +45 8778 5002

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye