Salling Group

Salling Group jagter innovation til hylderne

Del
I bestræbelserne på at finde nye, unikke nonfood-produkter til butikkerne giver Salling Group nu alle leverandører, virksomheder og privatpersoner chancen for at deltage i Innovation Day 2019. En mulighed for at præsentere sin ide eller sit produkt, der måske kan ende i Salling Groups butikker.

03-09-2019

Nye produkter og løsninger, der er med til at ændre vores dagligdag til det bedre. Fra kugledyner, der får børn til at sove, til robotplæneklippere. Det er produkter, som Salling Group vil have endnu flere af.

Derfor afholder Salling Group 15. november sin første Innovation Day, hvor man som privatperson eller virksomhed får chancen for at pitche sit non-food produkt eller idé til et panel bestående af eksperter.

– Vi er hele tiden på jagt efter innovative produkter og løsninger, der kan være med til at gøre en forskel i kundernes dagligdag. Vi håber, at alle, der har en god ide eller et konkret produkt, vil benytte muligheden og sende os en ansøgning – og lad mig understrege, at ingen ide er for lille at deltage med,  siger Claus Højlund Mikkelsen, der er indkøbschef i Salling Group.

Vinderen af Innovation Day får sit produkt optaget i Salling Groups varesortiment, en god plads på hylden og hjælp til den efterfølgende markedsføring.

Vellykket innovation

Salling Group har gode erfaringer med at tage innovation ind i butikkerne, og allerede nu er der gode eksempler at finde ude på hylderne. Bilka og føtex har således gjort plads til nye flyverdragter og sportsjakker, der indeholder polyester af genbrugsplast, der er omdannet til nye tekstilfibre.

Normalt fremstilles polyester af råolie, men de nye produkter består helt eller delvist af genbrugt plastik, der smeltes og omdannes til polyesterfibre. Den genbrugte polyester bidrager derfor til at begrænse to miljøproblemer: den mindsker forbruget af olie til polyester og reducerer mængden af plast, der ender som affald.

– Vi oplever i høj grad, at vores kunder har stor vilje til at træffe bæredygtige beslutninger, når de handler hos os. Her så vi en mulighed for at gøre valget lettere, uden de behøver at gå på kompromis med hverken kvalitet eller pris. Det er et rigtig godt eksempel på, hvordan et produkt kan skabes med afsæt i markedets bevægelser og kundernes ønsker, siger Claus Højlund Mikkelsen.

En kugledyne kan medvirke til bedre søvn, men hidtil har det været en forholdsvis kostbar løsning for forbrugeren. Her har Salling Group i samarbejde med en dygtig producent introduceret en model til en pris, der ligger langt under markedsprisen. 

Ansøgningsrunden lukker 25. oktober, inden deltagerne på Innovation Day får tilsendt en invitation 4. november.

Processen for Innovation Day 2019

  • 1. september 2019 – ansøgningsrunden starter
  • 25. oktober 2019 – frist for indsendelse af ansøgning
  • Hele oktober – udvælgelse af deltagere til Innovation Day 2019
  • 4. november 2019 – invitationer til Innovation Day 2019 udsendes
  • 15. november 2019 – Innovation Day 2019

Læs mere her.

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye