Salling Group

Salling Group indfører prisloft på basisvarer i Netto, Bilka og føtex

Del
Landets største detailvirksomhed går nu aktivt ind og hjælper kunderne i en tid præget af højere udgifter i hverdagen. Salling Group sætter i dag loft for prisen på 100 basisvarer i Netto og 200 i Bilka og føtex og garanterer dermed, at prisen på de udvalgte varer ikke vil stige frem til den 28. oktober på trods af den fortsat stigende inflation.

Højere priser på energi, transport og råvarer har skabt stigende forbrugspriser og en historisk inflation, som presser danskernes husholdningsøkonomi, men nu lægger Salling Group loft over prisen på udvalgte basisvarer de næste fem måneder.

Helt konkret sætter Netto, føtex og Bilka fra i dag og frem til udgangen af oktober loft over prisen på 100-200 udvalgte basale daglig- og fødevarer og giver dermed en garanti for, at prisen ikke bliver højere i perioden. 

- Vi deler økonomernes forventning om, at inflationen fortsætter, og at priserne dermed vil stige resten af året. Kunderne er de seneste mange måneder blevet mødt af voldsomme prisstigninger på alt fra benzin til mælk. Vi garanterer derfor, at prisen på de udvalgte basisdagligvarer ikke udvikler sig yderligere de næste fem måneder på trods af stigende inflation og højere priser hos vores leverandører, siger administrerende direktør i Salling Group, Per Bank og fortsætter:

- Ved at investere i et loft på udvalgte varer giver vi kunderne bedre forudsætninger for at sammensætte en indkøbskurv bestående af basisvarer til en pris, som ikke stiger mere. Vi gør det nemt for kunderne at navigere efter varerne ved at kommunikere priserne tydeligt i vores butikker og varehuse ved hjælp af skilte og mærker ved hylderne.

Skulle markedet mod forventning ændre sig og priserne falde, reguleres priserne på de udvalgte basisvarer i Netto, føtex og Bilka naturligvis med det samme. 

De stigende forbrugspriser har skabt en markant ændring i danskernes indkøbsmønstre. Det er blot et år siden, at danskerne handlede luksusvarer og tyede til supermarkederne som følge af corona-nedlukninger med ekstra feriepenge på lommen. I dag navigerer forbrugerne efter tilbud og egne varemærker som et alternativ til mærkevarerne i Sallings Groups butikker og varehuse.  

Derfor er det også primært blandt Salling Groups egne varemærker, at varerne er udvalgt. 

- Vores egne varemærker er mere efterspurgte end nogensinde, og her har vi samtidig den bedste mulighed for at tilbyde kunder stabile priser. Kunderne køber dog fortsat ind på de kendte mærkevarer, og derfor håber vi også, at vi sammen med leverandørerne kan hjælpe forbrugerne gennem denne tid, hvor husholdningsbudgetterne er udfordret. Blandet andet ved sammen at udvælge flere produkter, hvor vi fra leverandørerne er garanteret en fast pris i en given periode, som vi dermed kan sætte et prisloft på, siger Per Bank.  

1. november vil Salling Group vurdere, om perioden forlænges.

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye