Salling Group indfører prisloft på basisvarer i Netto, Bilka og føtex
Højere priser på energi, transport og råvarer har skabt stigende forbrugspriser og en historisk inflation, som presser danskernes husholdningsøkonomi, men nu lægger Salling Group loft over prisen på udvalgte basisvarer de næste fem måneder.
Helt konkret sætter Netto, føtex og Bilka fra i dag og frem til udgangen af oktober loft over prisen på 100-200 udvalgte basale daglig- og fødevarer og giver dermed en garanti for, at prisen ikke bliver højere i perioden.
- Vi deler økonomernes forventning om, at inflationen fortsætter, og at priserne dermed vil stige resten af året. Kunderne er de seneste mange måneder blevet mødt af voldsomme prisstigninger på alt fra benzin til mælk. Vi garanterer derfor, at prisen på de udvalgte basisdagligvarer ikke udvikler sig yderligere de næste fem måneder på trods af stigende inflation og højere priser hos vores leverandører, siger administrerende direktør i Salling Group, Per Bank og fortsætter:
- Ved at investere i et loft på udvalgte varer giver vi kunderne bedre forudsætninger for at sammensætte en indkøbskurv bestående af basisvarer til en pris, som ikke stiger mere. Vi gør det nemt for kunderne at navigere efter varerne ved at kommunikere priserne tydeligt i vores butikker og varehuse ved hjælp af skilte og mærker ved hylderne.
Skulle markedet mod forventning ændre sig og priserne falde, reguleres priserne på de udvalgte basisvarer i Netto, føtex og Bilka naturligvis med det samme.
De stigende forbrugspriser har skabt en markant ændring i danskernes indkøbsmønstre. Det er blot et år siden, at danskerne handlede luksusvarer og tyede til supermarkederne som følge af corona-nedlukninger med ekstra feriepenge på lommen. I dag navigerer forbrugerne efter tilbud og egne varemærker som et alternativ til mærkevarerne i Sallings Groups butikker og varehuse.
Derfor er det også primært blandt Salling Groups egne varemærker, at varerne er udvalgt.
- Vores egne varemærker er mere efterspurgte end nogensinde, og her har vi samtidig den bedste mulighed for at tilbyde kunder stabile priser. Kunderne køber dog fortsat ind på de kendte mærkevarer, og derfor håber vi også, at vi sammen med leverandørerne kan hjælpe forbrugerne gennem denne tid, hvor husholdningsbudgetterne er udfordret. Blandet andet ved sammen at udvælge flere produkter, hvor vi fra leverandørerne er garanteret en fast pris i en given periode, som vi dermed kan sætte et prisloft på, siger Per Bank.
1. november vil Salling Group vurdere, om perioden forlænges.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Nu åbner fremtidens føtex med stort fokus på måltidet og sundhed21.11.2024 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
I Kokkedal kan du nu opleve føtex’ helt nye koncept, der vil være standarden for fremtidens føtex. Kunderne vil opleve en butik, hvor måltidet og convenience er i højsædet, og hvor de første sundhedstiltag bliver præsenteret
Partnerskab afslører: Hver tiende kunde har forhøjet blodtryk29.10.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden foråret har Hjernesagen i samarbejde med Salling Group tilbudt kunderne gratis blodtryksmåling. Den første evaluering af projektet viser, at det har store perspektiver for folkesundheden, fortæller ekspert. Derfor bliver tilbuddet nu udvidet til flere butikker landet over.
Salling Group sætter fokus på søvn og mave i balance25.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Flere danskere oplever søvnbesvær og problemer med maven. Derfor lancerer Bilka og føtex nu et bredt sortiment af produkter og kosttilskud rettet mod den gode søvn og en mave i balance.
Salling Group åbner ny banebrydende butik i Aarhus9.10.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nu åbner ´føtex GO´. Danmarks første betjeningsfrie dagligvarebutik, der giver kunderne mulighed for at klare indkøbene hurtigt og let, præcist når det passer dem
Salling Group sætter kurs mod fremtiden med historisk høje ambitioner1.10.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Milliardinvesteringer i kerneforretningen med et ufravigeligt fokus på kunder og innovation skal sikre et endnu mere robust Salling Group, der sætter mål om flere butikker, opkøb og fusioner på eksisterende og nye markeder i sin nye forretningsstrategi.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum