Salling Group indfører prisloft på basisvarer i Netto, Bilka og føtex
Landets største detailvirksomhed går nu aktivt ind og hjælper kunderne i en tid præget af højere udgifter i hverdagen. Salling Group sætter i dag loft for prisen på 100 basisvarer i Netto og 200 i Bilka og føtex og garanterer dermed, at prisen på de udvalgte varer ikke vil stige frem til den 28. oktober på trods af den fortsat stigende inflation.

Højere priser på energi, transport og råvarer har skabt stigende forbrugspriser og en historisk inflation, som presser danskernes husholdningsøkonomi, men nu lægger Salling Group loft over prisen på udvalgte basisvarer de næste fem måneder.
Helt konkret sætter Netto, føtex og Bilka fra i dag og frem til udgangen af oktober loft over prisen på 100-200 udvalgte basale daglig- og fødevarer og giver dermed en garanti for, at prisen ikke bliver højere i perioden.
- Vi deler økonomernes forventning om, at inflationen fortsætter, og at priserne dermed vil stige resten af året. Kunderne er de seneste mange måneder blevet mødt af voldsomme prisstigninger på alt fra benzin til mælk. Vi garanterer derfor, at prisen på de udvalgte basisdagligvarer ikke udvikler sig yderligere de næste fem måneder på trods af stigende inflation og højere priser hos vores leverandører, siger administrerende direktør i Salling Group, Per Bank og fortsætter:
- Ved at investere i et loft på udvalgte varer giver vi kunderne bedre forudsætninger for at sammensætte en indkøbskurv bestående af basisvarer til en pris, som ikke stiger mere. Vi gør det nemt for kunderne at navigere efter varerne ved at kommunikere priserne tydeligt i vores butikker og varehuse ved hjælp af skilte og mærker ved hylderne.
Skulle markedet mod forventning ændre sig og priserne falde, reguleres priserne på de udvalgte basisvarer i Netto, føtex og Bilka naturligvis med det samme.
De stigende forbrugspriser har skabt en markant ændring i danskernes indkøbsmønstre. Det er blot et år siden, at danskerne handlede luksusvarer og tyede til supermarkederne som følge af corona-nedlukninger med ekstra feriepenge på lommen. I dag navigerer forbrugerne efter tilbud og egne varemærker som et alternativ til mærkevarerne i Sallings Groups butikker og varehuse.
Derfor er det også primært blandt Salling Groups egne varemærker, at varerne er udvalgt.
- Vores egne varemærker er mere efterspurgte end nogensinde, og her har vi samtidig den bedste mulighed for at tilbyde kunder stabile priser. Kunderne køber dog fortsat ind på de kendte mærkevarer, og derfor håber vi også, at vi sammen med leverandørerne kan hjælpe forbrugerne gennem denne tid, hvor husholdningsbudgetterne er udfordret. Blandet andet ved sammen at udvælge flere produkter, hvor vi fra leverandørerne er garanteret en fast pris i en given periode, som vi dermed kan sætte et prisloft på, siger Per Bank.
1. november vil Salling Group vurdere, om perioden forlænges.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Cirka 62.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,8 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
De unge skal definere fremtidens føtex gennem Youth Board og udviklingsforløb24.6.2022 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny tænketank for unge medarbejdere skal danne vejen til at gøre både hverdagen og varerne i føtex endnu mere grønne og innovative samt arbejdspladsen og indkøbsoplevelse inspirerende for både medarbejdere og kunder, mens et målrettet forløb skal udklække branchens dygtigste talenter.
Salling Fondene anerkender medarbejdere med millionbeløb24.6.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Medarbejdere i Danmarks største detailkoncern, Salling Group, kan se frem til en anerkendelse fra virksomhedens ejere, Salling Fondene, som uddeler over 14 millioner kroner.
Salling Roofgarden slog alle forventninger i velbesøgt åbningsweekend21.6.2022 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Godt 15.000 gæster benyttede muligheden for at nyde udsigten i 30 meters højde fra Salling Roofgarden, da Østjyllands nye, grønne åndehul holdt åbningsweekend. Dermed overgik besøgstallet til den nye urbane have over Aarhus forventningerne.
PRESSEINVITATION: For-åbning af Salling Roofgarden15.6.2022 12:45:00 CEST | Presseinvitation
Pressen inviteres til for-åbning af Danmarks nye mega-attraktion Salling Roofgarden, dagen før snoren klippes.
PRESSEINVITATION: For-åbning af Salling Roofgarden9.6.2022 09:30:00 CEST | Presseinvitation
Pressen inviteres til for-åbning af Danmarks nye mega-attraktion Salling Roofgarden, dagen før snoren klippes.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum