Salling Group ansætter stærk public affairs-profil
I forlængelse af Salling Fondenes tilbagekøb af Danmarks største detailhandelskoncern, Salling Group, styrker koncernen nu sit engagement med omverdenen; særligt i forhold til myndigheder, beslutningstagere og NGO’er.
Annette Juhler Kjær får som ny Group Vice President, Public Affairs & CSR med reference til Salling Groups administrerende direktør, til opgave at forstærke koncernens dialog med centrale samarbejdspartnere og kerneinteressenter på tværs af Danmark, Tyskland, Sverige og Polen.
De seneste år har Salling Group sat fokus på blandt andet madspild, dyrevelfærd, kampen mod overflødig plastik samt sundhed, herunder unges rygevaner. Den forstærkede dialog med virksomhedens omverden spiller en afgørende rolle i bestræbelserne på at påvirke og drive forandring i samfundet, dels via virksomhedens ejere Salling Fondene og deres donationer til samfundet samt i hverdagen gennem de valg, virksomheden træffer sammen med leverandører, samarbejdspartnere og kunder.
- Som 100 procent dansk, fondsejet virksomhed er det helt afgørende for os at tage del i samfundsudviklingen og bidrage positivt til verden omkring os. Vi har en klar ambition om at udvikle os til en endnu mere ansvarlig og engagerende virksomhed. Med Annette ombord styrker vi nu vores indsats på dette område, siger administrerende direktør i Salling Group Per Bank.
Annette Juhler Kjær kommer senest fra en rolle som partner i public affairs-virksomheden Vespa Crabro og som ejer af rådgivningsvirksomheden Juhlers.com. Forud herfor har hun blandt andet været særlig rådgiver i Økonomi- og Erhvervsministeriet, koncerninformationschef i Danisco A/S samt politisk reporter og vært på TV 2 Nyhederne og TV-Avisen.
Selv siger hun om den forestående opgave:
- Salling Group har sat bæredygtighed og ansvarlighed øverst på dagsordenen, og det er værdier, jeg selv sætter meget højt. Noget af det vi er fælles om er, at vi alle er forbrugere. Jeg glæder mig til at være med på det hold, som sikrer danskerne et aktivt valg på hylderne i Netto, føtex og Bilka. Jeg holder meget af at blive inspireret ved køledisken og handler især i vores lokale Netto, hvor økologien ikke bare er mangfoldig, men også til at betale.
Annette Juhler Kjær tiltræder i Salling Group d. 14. januar.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
Salling Group tager stort skridt mod mere bæredygtig IT-drift med SAP og Microsoft18.1.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group, SAP og Microsoft indgår aftale om langt mere energieffektiv og CO2-besparende it-drift for landets største dagligvarekoncern.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum