Salling Group

Salling Group ansætter stærk public affairs-profil

Del
Som ny Director of Public Affairs & CSR vil Annette Juhler Kjær fremover styrke dialogen med Salling Groups nøgleinteressenter
Annette Juhler Kjær (Foto: Miklos Szabo)
Annette Juhler Kjær (Foto: Miklos Szabo)

I forlængelse af Salling Fondenes tilbagekøb af Danmarks største detailhandelskoncern, Salling Group, styrker koncernen nu sit engagement med omverdenen; særligt i forhold til myndigheder, beslutningstagere og NGO’er.

Annette Juhler Kjær får som ny Group Vice President, Public Affairs & CSR med reference til Salling Groups administrerende direktør, til opgave at forstærke koncernens dialog med centrale samarbejdspartnere og kerneinteressenter på tværs af Danmark, Tyskland, Sverige og Polen.

De seneste år har Salling Group sat fokus på blandt andet madspild, dyrevelfærd, kampen mod overflødig plastik samt sundhed, herunder unges rygevaner. Den forstærkede dialog med virksomhedens omverden spiller en afgørende rolle i bestræbelserne på at påvirke og drive forandring i samfundet, dels via virksomhedens ejere Salling Fondene og deres donationer til samfundet samt i hverdagen gennem de valg, virksomheden træffer sammen med leverandører, samarbejdspartnere og kunder.

- Som 100 procent dansk, fondsejet virksomhed er det helt afgørende for os at tage del i samfundsudviklingen og bidrage positivt til verden omkring os. Vi har en klar ambition om at udvikle os til en endnu mere ansvarlig og engagerende virksomhed. Med Annette ombord styrker vi nu vores indsats på dette område, siger administrerende direktør i Salling Group Per Bank.

Annette Juhler Kjær kommer senest fra en rolle som partner i public affairs-virksomheden Vespa Crabro og som ejer af rådgivningsvirksomheden Juhlers.com. Forud herfor har hun blandt andet været særlig rådgiver i Økonomi- og Erhvervsministeriet, koncerninformationschef i Danisco A/S samt politisk reporter og vært på TV 2 Nyhederne og TV-Avisen.

Selv siger hun om den forestående opgave:

- Salling Group har sat bæredygtighed og ansvarlighed øverst på dagsordenen, og det er værdier, jeg selv sætter meget højt. Noget af det vi er fælles om er, at vi alle er forbrugere. Jeg glæder mig til at være med på det hold, som sikrer danskerne et aktivt valg på hylderne i Netto, føtex og Bilka. Jeg holder meget af at blive inspireret ved køledisken og handler især i vores lokale Netto, hvor økologien ikke bare er mangfoldig, men også til at betale.

Annette Juhler Kjær tiltræder i Salling Group d. 14. januar.

Kontakter

Billeder

Annette Juhler Kjær (Foto: Miklos Szabo)
Annette Juhler Kjær (Foto: Miklos Szabo)
Download

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye