Salling Group ansætter stærk public affairs-profil

Som ny Director of Public Affairs & CSR vil Annette Juhler Kjær fremover styrke dialogen med Salling Groups nøgleinteressenter

Annette Juhler Kjær (Foto: Miklos Szabo)

I forlængelse af Salling Fondenes tilbagekøb af Danmarks største detailhandelskoncern, Salling Group, styrker koncernen nu sit engagement med omverdenen; særligt i forhold til myndigheder, beslutningstagere og NGO’er.

Annette Juhler Kjær får som ny Group Vice President, Public Affairs & CSR med reference til Salling Groups administrerende direktør, til opgave at forstærke koncernens dialog med centrale samarbejdspartnere og kerneinteressenter på tværs af Danmark, Tyskland, Sverige og Polen.

De seneste år har Salling Group sat fokus på blandt andet madspild, dyrevelfærd, kampen mod overflødig plastik samt sundhed, herunder unges rygevaner. Den forstærkede dialog med virksomhedens omverden spiller en afgørende rolle i bestræbelserne på at påvirke og drive forandring i samfundet, dels via virksomhedens ejere Salling Fondene og deres donationer til samfundet samt i hverdagen gennem de valg, virksomheden træffer sammen med leverandører, samarbejdspartnere og kunder.

- Som 100 procent dansk, fondsejet virksomhed er det helt afgørende for os at tage del i samfundsudviklingen og bidrage positivt til verden omkring os. Vi har en klar ambition om at udvikle os til en endnu mere ansvarlig og engagerende virksomhed. Med Annette ombord styrker vi nu vores indsats på dette område, siger administrerende direktør i Salling Group Per Bank.

Annette Juhler Kjær kommer senest fra en rolle som partner i public affairs-virksomheden Vespa Crabro og som ejer af rådgivningsvirksomheden Juhlers.com. Forud herfor har hun blandt andet været særlig rådgiver i Økonomi- og Erhvervsministeriet, koncerninformationschef i Danisco A/S samt politisk reporter og vært på TV 2 Nyhederne og TV-Avisen.

Selv siger hun om den forestående opgave:

- Salling Group har sat bæredygtighed og ansvarlighed øverst på dagsordenen, og det er værdier, jeg selv sætter meget højt. Noget af det vi er fælles om er, at vi alle er forbrugere. Jeg glæder mig til at være med på det hold, som sikrer danskerne et aktivt valg på hylderne i Netto, føtex og Bilka. Jeg holder meget af at blive inspireret ved køledisken og handler især i vores lokale Netto, hvor økologien ikke bare er mangfoldig, men også til at betale.

Annette Juhler Kjær tiltræder i Salling Group d. 14. januar.

Annette Juhler Kjær (Foto: Miklos Szabo)

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

I dag fjerner føtex 87 tons plastik fra hylderne – alternativerne er klar1.1.2019 06:00Pressemeddelelse

Fra i dag, tirsdag d. 1. januar, er alt engangsservice af plastik fjernet fra hylderne i alle føtex-butikker over hele landet. I stedet finder man blandt andet tallerkner, bestik og sugerør fremstilet af hvedestrå, bambus, sukkerrør, træ og papir. Dermed sparer føtex sammen med kunderne mere end 87 tons plastik om året. Bilka og Netto følger, og det betyder en besparelse på i alt over 300 tons plastik om året