Salling Group ansætter stærk public affairs-profil
I forlængelse af Salling Fondenes tilbagekøb af Danmarks største detailhandelskoncern, Salling Group, styrker koncernen nu sit engagement med omverdenen; særligt i forhold til myndigheder, beslutningstagere og NGO’er.
Annette Juhler Kjær får som ny Group Vice President, Public Affairs & CSR med reference til Salling Groups administrerende direktør, til opgave at forstærke koncernens dialog med centrale samarbejdspartnere og kerneinteressenter på tværs af Danmark, Tyskland, Sverige og Polen.
De seneste år har Salling Group sat fokus på blandt andet madspild, dyrevelfærd, kampen mod overflødig plastik samt sundhed, herunder unges rygevaner. Den forstærkede dialog med virksomhedens omverden spiller en afgørende rolle i bestræbelserne på at påvirke og drive forandring i samfundet, dels via virksomhedens ejere Salling Fondene og deres donationer til samfundet samt i hverdagen gennem de valg, virksomheden træffer sammen med leverandører, samarbejdspartnere og kunder.
- Som 100 procent dansk, fondsejet virksomhed er det helt afgørende for os at tage del i samfundsudviklingen og bidrage positivt til verden omkring os. Vi har en klar ambition om at udvikle os til en endnu mere ansvarlig og engagerende virksomhed. Med Annette ombord styrker vi nu vores indsats på dette område, siger administrerende direktør i Salling Group Per Bank.
Annette Juhler Kjær kommer senest fra en rolle som partner i public affairs-virksomheden Vespa Crabro og som ejer af rådgivningsvirksomheden Juhlers.com. Forud herfor har hun blandt andet været særlig rådgiver i Økonomi- og Erhvervsministeriet, koncerninformationschef i Danisco A/S samt politisk reporter og vært på TV 2 Nyhederne og TV-Avisen.
Selv siger hun om den forestående opgave:
- Salling Group har sat bæredygtighed og ansvarlighed øverst på dagsordenen, og det er værdier, jeg selv sætter meget højt. Noget af det vi er fælles om er, at vi alle er forbrugere. Jeg glæder mig til at være med på det hold, som sikrer danskerne et aktivt valg på hylderne i Netto, føtex og Bilka. Jeg holder meget af at blive inspireret ved køledisken og handler især i vores lokale Netto, hvor økologien ikke bare er mangfoldig, men også til at betale.
Annette Juhler Kjær tiltræder i Salling Group d. 14. januar.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Donation fra Salling Groups kunder: Julemærkehjemmene modtager over en million kroner for Tinka-nissehuer20.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden november har kunderne kunne købe Tinka-nissehuer i Bilka, BR og føtex. Huerne har i år været så populære, at Salling Group har overrakt en check på 1.250.000 kroner på vegne af kunderne til Julemærkehjemmene.
føtex og Bilka indgår historisk partnerskab med Tjele Gods: Vil sætte ekstra skub i økologien13.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Økologiske varer fra Tjele Gods kommer fremover til at pryde hylderne i alle føtex og Bilka butikker. Tjele Gods er ved at skabe Danmarks førende økologiske landbrug, og samarbejdet passer derfor perfekt til føtex og Bilkas ambitioner om at udvide det økologiske varesortiment
Netto og Bilka vinder fornemme vegetariske priser27.11.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Bilka løber med førstepladsen i ‘Bedst-i-pris', når det handler om plantebaserede varer, mens Netto vinder ‘Årets plantebaserede discountsupermarked’. Kåringer, som Dansk Vegetarisk Forening står bag.
Nyt madspildspartnerskab skal redde 6,5 millioner måltider årligt26.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
FødevareBanken og Salling Group lancerer MadPlus – et landsdækkende initiativ til bekæmpelse af madspild med en ambition om at inkludere hele detailhandlen i Danmark fra 2026.
Nu åbner fremtidens føtex med stort fokus på måltidet og sundhed21.11.2024 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
I Kokkedal kan du nu opleve føtex’ helt nye koncept, der vil være standarden for fremtidens føtex. Kunderne vil opleve en butik, hvor måltidet og convenience er i højsædet, og hvor de første sundhedstiltag bliver præsenteret
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum