Salling Fondene uddeler millioner til medarbejderne

Ejerne bag Danmarks største detailkoncern, Salling Group, uddeler knap 15 millioner kroner af overskuddet til medarbejdere i virksomheden

28-06-2019

Flere end 9.000 medarbejdere i blandt andet Bilka, føtex, Netto og Salling Stormagasiner kan i slutningen af august glæde sig til en ekstra hilsen på lønsedlen. Det sker, når Salling Groups ejere, Salling Fondene, uddeler knap 15 millioner kroner af fondenes overskud til medarbejdere.

Salling Groups grundlægger, købmand Herman Salling, stiftede i 1958 Købmand Ferdinand Sallings Mindefond. Et af fondens formål er at give en del af fondens overskud tilbage til medarbejderne i virksomheden. Gratialet gives til både nuværende og tidligere medarbejdere, som har været ansat i hele perioden fra 2015 til 2018.

- Det er medarbejdernes indsats, der sikrer, at vi kan gøre hverdagen bedre for vores kunder og samfundet omkring os, når vi investerer i bæredygtige løsninger, støtter velgørende projekter og skaber muligheder for medborgere på kanten af arbejdsmarkedet. Det fortjener medarbejderne stor anerkendelse for, og derfor er vi rigtigt glade for at kunne give en del af fondenes overskud tilbage til dem, siger Per Bank, formand i den ene af Salling Fondene og adm. direktør i Salling Group.

Salling Fondene, der i 2017 blev eneejer af Salling Group efter at have tilbagekøbt de resterende aktier i virksomheden, er kendt for at støtte en lang række initiativer og projekter, der er til glæde og gavn for mennesker i Danmark. Samlet set har fondene siden 2012 uddelt over én millard kroner til kultur, sport, uddannelse, kirke og velgørende formål.

Seneste uddeling af gratiale til medarbejderne var i 2018.

Om udbetalingen af medarbejdergratialer

• Salling Fondene (Købmand Ferdinand Sallings Mindefond) udbetaler knap 15 mio. kroner i medarbejdergratialer.
  • Alle medarbejdere i Salling Group er berettigede til at modtage gratiale fra Mindefonden, hvis de har været ansat i en sammenhængende 4-årig periode fra 2015 til 2018.
  • Udbetaling af medarbejdergratialer afgrænser sig, ifølge fondens fundats, til medarbejdere i Danmark.
  • I alt modtager 9.072 medarbejdere et gratiale.
  • Alle medarbejdere, der opfylder kriterierne, modtager det samme beløb. Denne gang er gratialet på 1638,80 kroner.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Cirka 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Netto lancerer dagligvarer på abonnement med ny digital platform10.9.2019 07:00:00 CESTPressemeddelelse

Danmarks største dagligvarekæde Netto åbner for onlineshopping af dagligvarer med den nye digitale platform Fillop. Fillop tilbyder en skræddersyet digital dagligvareløsning, der kombinerer fast levering af basisvarer til døren med salg af ferskvarer i butikken. Dermed udvider Netto med et onlineunivers som supplement til sine over 500 fysiske butikker. Målet er 50.000 nye digitale kunder på et år.