Salg af udstyr til udendørs liv i vild vækst

Danskernes interesse for at dyrke vandsport og bevæge sig i naturen er i eksplosiv vækst.
Over de seneste tre år er onlinesalget af udstyr til udendørsliv i Danmark vokset med ca. 30 procent og er nu over 1,5 milliard kr.
Samtidig viser en ny undersøgelse, som Coop har gennemført blandt sine medlemmer, at 46 procent forventer at tilbringe mere tid ude i naturen, end de tidligere har gjort.
Det er baggrunden for, at Coop nu åbner en ny online-butik, Friluftsliv.
Her har Coops indkøbere udvalgt kvalitetsprodukter til gode oplevelser i naturen, blandt andet paddleboards, våddragter, telte, camping -og glamping udstyr (Glamping er luksuriøs camping).
”Det er et af de hurtigst voksende vareområder, og den udvikling er blevet forstærket af Corona, som kun har skærpet danskernes lyst til at komme udendørs,” siger kommerciel direktør Peter Gram Møller, Coop.dk Shopping.
Nogle af varerne har kunnet købes på Coop.dk Shopping, men udvalget er udvidet og samlet i et fælles univers.
F.eks. er der nu flere forskellige slags paddleboards at vælge imellem. Det er et surfbræt, man står på og kommer frem med hjælp af en paddel. Fra 2019 til 2020 3-doblede Coop-salget. Med flere boards fra ca. 1600 til 2800 kr., forventes væksten at blive forstærket.
Coop.dk Shopping er en af Danmarks største online-butikker og omfatter 11 specialbutikker inden for Bolig, Køkken, Møbler, Håndarbejde, Bøger, Cykler, Haveliv, Børn, Legetøj, Kæledyr og nu altså også Friluftsliv
Yderligere information:
Online salgschef Jens-Kristian Leth Zimmer, 5159 3123 / Jens-Kristian.Leth@coop.dk
Link til Friluftsliv: https://shopping.coop.dk/friluftsliv
Foto af et af de paddleboards man kan købe på Coop.dk Shopping/Friluftsliv til fri brug
Nøgleord
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.
Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he
Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,
Coop og BOFA tester nyt løsmarked med genbrugsemballager12.9.2025 09:31:19 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly Rønne, EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA giver kunderne mulighed for at købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt.
Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum