Salg af udstyr til udendørs liv i vild vækst
Danskernes interesse for at dyrke vandsport og bevæge sig i naturen er i eksplosiv vækst.
Over de seneste tre år er onlinesalget af udstyr til udendørsliv i Danmark vokset med ca. 30 procent og er nu over 1,5 milliard kr.
Samtidig viser en ny undersøgelse, som Coop har gennemført blandt sine medlemmer, at 46 procent forventer at tilbringe mere tid ude i naturen, end de tidligere har gjort.
Det er baggrunden for, at Coop nu åbner en ny online-butik, Friluftsliv.
Her har Coops indkøbere udvalgt kvalitetsprodukter til gode oplevelser i naturen, blandt andet paddleboards, våddragter, telte, camping -og glamping udstyr (Glamping er luksuriøs camping).
”Det er et af de hurtigst voksende vareområder, og den udvikling er blevet forstærket af Corona, som kun har skærpet danskernes lyst til at komme udendørs,” siger kommerciel direktør Peter Gram Møller, Coop.dk Shopping.
Nogle af varerne har kunnet købes på Coop.dk Shopping, men udvalget er udvidet og samlet i et fælles univers.
F.eks. er der nu flere forskellige slags paddleboards at vælge imellem. Det er et surfbræt, man står på og kommer frem med hjælp af en paddel. Fra 2019 til 2020 3-doblede Coop-salget. Med flere boards fra ca. 1600 til 2800 kr., forventes væksten at blive forstærket.
Coop.dk Shopping er en af Danmarks største online-butikker og omfatter 11 specialbutikker inden for Bolig, Køkken, Møbler, Håndarbejde, Bøger, Cykler, Haveliv, Børn, Legetøj, Kæledyr og nu altså også Friluftsliv
Yderligere information:
Online salgschef Jens-Kristian Leth Zimmer, 5159 3123 / Jens-Kristian.Leth@coop.dk
Link til Friluftsliv: https://shopping.coop.dk/friluftsliv
Foto af et af de paddleboards man kan købe på Coop.dk Shopping/Friluftsliv til fri brug
Nøgleord
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
400 Coop-butikker donerer påskens overskudsvarer26.3.2024 06:46:14 CET | Pressemeddelelse
Onsdag og lørdag aften inden helligdagene vil organisationen Stop Spild Lokalt (SSL) hente varer i omkring 400 af Coops butikker – varer som ellers ville løbe på datoen, inden påsken er omme. Varerne omfordeles af SSL via deres madoaser i hele Danmark. Det drejer sig først og fremmest om de butikker, der holder lukket i påskehelligdagene, og dermed har overskudsvarer, som ikke kan holde sig, til butikkerne åbner igen efter påske. "I Stop Spild Lokalt oplever vi ved højtiderne et særligt stort pres, ude i familierne, hvor det er ekstra svært at få enderne til at mødes. Derfor er vi glade for, at vi igen i år oplever en stor opbakning fra Coops butikker og en lyst til at donere deres overskudsvarer, så det kan gavne en masse mennesker" siger stifter og direktør af SSL, Rasmus Erichsen. For andet år i træk er påskeuddelingen på højde med juledonationen i forhold til mængden af mad der indsamles og uddeles, antallet af uddelingssteder rundt om i Danmark, og antallet af frivillige, der delt
Nyd havelivet uden at bekymre dig om problematisk kemi: Havehynder og parasoller fra Coop er ikke imprægneret med PFAS21.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
PFAS er en stor gruppe af syntetiske og menneskeskabte kemikalier, som findes i mange forbrugerprodukter. Forskning viser at PFAS er problematisk for både mennesker og miljø. Coop har forbudt og udfaset PFAS gennem de seneste 10 år og har nu nået en ny milepæl. Coop sælger kun PFAS-fri havehynder og parasoller.
Coop sparer 290 ton plast om året med ny pose19.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Coop har udskiftet den hidtidige engangspose med en ny variant, som indeholder meget mindre plast, og det giver store CO2-besparelser i produktionen. Selvom den nye pose er tyndere, så kan den stadig løse kundernes behov for at kunne fragte varer hjem fra butikkerne.
Coop etablerer folkeskov nummer to ved Tistrup18.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den nye skov optager CO2 og er samtidig et folkeligt projekt, som skal fremme biodiversiteten og skabe nye naturoplevelser i området.
Sustainable Brand Index 2024: Änglamark bliver for andet år i træk opfattet som det mest bæredygtige brand8.3.2024 12:15:37 CET | Pressemeddelelse
De danske forbrugere er blevet mere skeptiske, når de skal vurdere, hvor bæredygtigt et brand er. Mange brands går derfor tilbage i Sustainable Brand Index 2024. Men ikke Änglamark, som indtager førstepladsen for andet år i træk.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum