Salg af udstyr til udendørs liv i vild vækst

Coop står på den stærke nye bølge og åbner specialbutik for udendørsliv, med f.eks. paddleboards og alt til camping

Danskernes interesse for at dyrke vandsport og bevæge sig i naturen er i eksplosiv vækst.

Over de seneste tre år er onlinesalget af udstyr til udendørsliv i Danmark vokset med ca. 30 procent og er nu over 1,5 milliard kr.

Samtidig viser en ny undersøgelse, som Coop har gennemført blandt sine medlemmer, at 46 procent forventer at tilbringe mere tid ude i naturen, end de tidligere har gjort.

Det er baggrunden for, at Coop nu åbner en ny online-butik, Friluftsliv.

Her har Coops indkøbere udvalgt kvalitetsprodukter til gode oplevelser i naturen, blandt andet paddleboards, våddragter, telte, camping -og glamping udstyr (Glamping er luksuriøs camping).

”Det er et af de hurtigst voksende vareområder, og den udvikling er blevet forstærket af Corona, som kun har skærpet danskernes lyst til at komme udendørs,” siger kommerciel direktør Peter Gram Møller, Coop.dk Shopping.

Nogle af varerne har kunnet købes på Coop.dk Shopping, men udvalget er udvidet og samlet i et fælles univers.

F.eks. er der nu flere forskellige slags paddleboards at vælge imellem. Det er et surfbræt, man står på og kommer frem med hjælp af en paddel. Fra 2019 til 2020 3-doblede Coop-salget. Med flere boards fra ca. 1600 til 2800 kr., forventes væksten at blive forstærket.

Coop.dk Shopping er en af Danmarks største online-butikker og omfatter 11 specialbutikker inden for Bolig, Køkken, Møbler, Håndarbejde, Bøger, Cykler, Haveliv, Børn, Legetøj, Kæledyr og nu altså også Friluftsliv

Yderligere information:

Online salgschef Jens-Kristian Leth Zimmer, 5159 3123 / Jens-Kristian.Leth@coop.dk

Link til Friluftsliv: https://shopping.coop.dk/friluftsliv

Foto af et af de paddleboards man kan købe på Coop.dk Shopping/Friluftsliv til fri brug

Børn fra Holstebro planter de første af 250.000 træer i Coops folkeskov6.5.2021 09:45:12 CEST | Pressemeddelelse

Invitation Tirsdag og onsdag den 11. og 12. maj begynder Coop at plante 250.000 træer i den første af en række folkeskove, koncernen har planlagt over hele Danmark. Den første folkeskov er ved Idomlundvej 12 i Holstebro. Onsdag den 12. maj fra kl. 9 – 11 vil eleverne fra to lokale 5. klasser plante nogle af de første frugttræer og bærbuske. Redaktionen er meget velkommen til at overvære plantningen og høre mere om projektet. Til stede er klimachef i Coop, Peter Svendsen, der er ansvarlig for projektet, repræsentanter fra Hedeselskabet samt det lokale skovråd. I løbet af de to dage vil ca. 150 børn fra 3.-8. klasser komme og deltage. Arealet ved Idomlund er på 113 hektarer (svarende til 226 fodboldbaner). Coop har købt det i samarbejde med Hedeselskabet, som kommer til at stå for beplantningen, der altså begynder i næste uge. Over de næste 10 år er målet at plante 1000 hektarer skov. Formålet med Coop Folkeskove er at skabe ny natur, der kan bidrage til øget biodiversitet, beskytte drik

Brugsforening åbner første Coop3653.5.2021 09:39:37 CEST | Pressemeddelelse

Som den første selvstændige brugsforening åbner Middelfart Brugsforening nu en Coop365. Coop365 er en test af fremtidens lavprissupermarked, som i løbet af de seneste otte måneder er blevet en voksende succes, og som nu omfatter ca. 40 butikker over hele Danmark. Middelfart Brugsforening har besluttet at bygge den Fakta-butik, man driver i Gelsted, om til en Coop365. Den nye butik skal stå klar inden sommerferien i år. ”Det er et meget positivt signal, at en af landets største brugsforeninger tror så meget på Coop365, at de går ind og investerer i konceptet allerede på dette tidspunkt,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop365 og Fakta. Med konverteringen til Coop365 får butikken ca. 1000 flere forskellige varer. Konceptet er Coops bud på fremtidens lavprissupermarked – et nyt format som placerer sig mellem discountbutikker og kvalitetssupermarkeder. Billigere i pris, bedre i udvalg og nemmere i hverdagen. Butikken i Gelsted er en af de i alt ni Fakta-butikker, som drives på franchis

Økologi-salget satte rekord i 202028.4.2021 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Salget af økologiske varer steg i 2020 mere end nogensinde før, målt i kroner, i Coops godt 1000 butikker i kæderne Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta, Irma og Coop365 samt på onlinebutikken, Coop.dk MAD. Samlet set steg salget med ca. 17 procent og passerede derfor for første gang fire milliarder kr. Størst fremgang har der været i Dagli´Brugsen og Fakta. Den nye kæde af lavprissupermarkeder Coop365 har fra starten fået en af de højeste økoandele, og overgås kun af Irma og Coop.dk Det er især to varegrupper, der stormer frem. Mel, som i forvejen har en høj økologi-andel, er vokset med 33 procent fra 2019 til 2020. Den anden gruppe er frugt, hvor salget er steget med 36 procent – en del skyldes, at hele Coop fra 1. januar 2020 gik over til udelukkende at sælge økologiske bananer. ”Udviklingen er uden tvivl forstærket af Corona, hvor flere har haft tid til at bage og lave mad fra bunden. Men det viser også, at der fortsat er stort potentiale, hvis vi formår at få udviklet flere