Sædet brænder under Lammers i Esbjerg

Med fire nederlag i syv kampe har John Lammers fået en katastrofal start i Esbjerg. NordicBet spår, at hollænderen er væk inden årsskiftet.

Trods et spillerbudget, der formentlig er adskillige gange større end de fleste af konkurrenterne i NordicBet Ligaen, har Esbjerg fået en elendig start på tilværelsen i den næstbedste række. Senest tabte vestjyderne med 1-0 til Fremad Amager i en kamp, hvor John Lammers’ tropper havde meget lidt at byde på.

Og netop John Lammers lever da også en udsat tilværelse i Esbjerg. Sådan lyder vurderingen i hvert fald fra NordicBet, der er villig til at forrente indskuddet 2,30 gange, hvis Lammers fortsat er træner efter 1. januar 2018. Til sammenligning er der beskedne odds 1,55 at hente på, at han er væk.

”John Lammers er formentlig den træner i NordicBet Ligaen, der sidder yderst på sædet. Esbjergs spil har slet ikke hængt sammen, og spørgsmålet er, hvor længe ledelsen tør sidde på hænderne. Økonomisk vil det være en katastrofe for klubben, hvis man ikke kommer tilbage i Superligaen hurtigt, og lige nu er der intet, der tyder på, at Esbjerg skal lykkes med missionen”, siger NordicBets pressechef Thomas Holm.

Også sportschef Ted van Leeuwen spås en snarlig afsked med klubben. Er hollænderen væk inden 1. august 2018, betaler spilleselskabet blot pengene 1,49 gange igen.

Esbjerg spiller kamp igen 10. september, hvor FC Roskilde kommer på besøg.

Er John Lammers stadig Esbjerg-træner 1. august 2018?

JA                  2,30

NEJ               1,55