MyTrendyPhone

Sådan skjuler du Tinder på iPhone

Mange af de apps, der ligger frit tilgængeligt på din telefon, indeholder personligt og fortroligt materiale, som ingen andre bør have adgang til. Se herunder, hvordan du effektivt skjuler dine apps.
Der er en del apps, der kan være attraktive at gemme af vejen, så nysgerrige sjæle ikke bliver fristet. Foto: PR.

Giver det nervøse trækninger hver gang din kæreste, veninde eller mor tager et kig på din telefon? Får du ondt i maven over, at de skal finde de upassende billeder i Snapchat, snuble over en personlig facebookbesked eller opdage din Tinderkonto – og ikke mindst den heftige aktivitet herpå? Hvis ja, er du ikke den eneste. Nordens største leverandør af mobiltilbehør, MyTrendyPhone.dk, har på deres chatbaserede hotline nemlig fået mange forespørgsler på, hvordan man kan skjule apps, der ikke tåler dagens lys. Mobilekspert ved MyTrendyPhone.dk, Silvan Popovic, har fundet en løsning, der virker på både iPhone og iPad.

– Det kræver, at man holder tungen lige i munden og er klar på at investere lidt tid og kræfter på at holde sine apps skjulte. Men så er det til gengæld en ganske sikker metode, fortæller Silvan Popovic og giver her sin grundige og detaljerede guide til, hvordan du kan skjule apps fra nysgerrige øjne.

1. Først skal du gøre dine apps redigérbare – altså sådan at ikonerne ryster, og du kan flytte rundt på dem.
  2. Så skal du lægge den app, du ønsker at skjule, ind i en gruppe. Har du ingen grupper, kan du oprette en ved at føre dens ikon over en anden, vilkårlig app, holde ikonet dér et kort stykke tid og slippe.
  3. Tag fat i ikonet igen (nu inde i gruppen), og træk det ud i højre side af skærmen. Der bliver nu oprettet en ny side i gruppen. Slip ikonet i centrum af denne side.
  4. Gør det én gang til, så der bliver oprettet en tredje side i gruppen. Du kan følge med i hvilken side, du er på, ved hjælp af de små hvide prikker i bunden af gruppesiden. Nu er der altså en tom side mellem de øvrige apps i gruppen og den, du vil skjule.
  5. Træk nu denne app ind i centrum af den tredje side, hold den der og lav et hurtigt tryk på hjemknappen. Vupti, så forsvinder appens ikon fra gruppen.

– Som sagt kræver det lidt benarbejde, for du skal nemlig genstarte telefonen, for at appen bliver synlig igen, og du kan bruge den. Når du så vil skjule appen igen, skal du igennem processen på ny, forklarer Silvan Popovic.

Han påpeger dog, at man hurtigt bliver ferm på fingrene og kan udføre skjuleprocessen i en håndevending.

Silvan Popovic
Direktør, MyTrendyPhone.dk
silvanpopovic@mytrendyphone.dk

Billeder

Download
Silvan Popovic er stifter og direktør i hillerødbaserede MyTrendyPhone.dk og samtidig inkarneret mobilekspert. Foto: PR.
Download

Information om MyTrendyPhone

MyTrendyPhone
Slangerupgade 2