Sådan skaber du en ergonomisk korrekt hjemmearbejdsplads

Under Corona Pandemien blev det almindeligt at arbejde hjemmefra, når virus hærgede og landet var helt eller delvist lukket ned.

Dette har mange arbejdspladser taget med sig efter at pandemien har lagt sig, og har oplevet, at der var mange gode fordele ved at lade medarbejderne arbejde hjemmefra. Ligeledes var medarbejderne glade for det, fordi de:

• Kunne spare tid på transport
  • Kunne fordybe sig bedre i arbejdet uden storrummets forstyrrelser
  • Selv kunne planlægge tiden bedre i forhold til børn og familie
  • Havde mere overskud og energi, fordi transport blev sparet
  • Kunne sove lidt længere

Disse nævnte ting var en masse fordele ved at arbejde hjemmefra. Ulempen var, at der ikke var nogle hjem, der var ergonomisk gearet til, at man pludselig havde sin kontorplads i hjemmet. Der var sjove eksempler på, at nogle brugte deres strygebræt som kontorbord, mens andre sad ved spisebordet i køkkenet eller lånte et skrivebord af deres skolebørn. Dette holder dog ikke i længden, fordi der er arbejdsmiljøregler, der siger, at man for eksempel skal have et hæve - sænkebord, så man kan holde ryg, lænd og hele kroppen aktivt i gang og kan stå i en bedre ergonomisk stilling.

En ordentlig ergonomisk kontorstol

Heriblandt disse krav fra arbejdspladsen til de ergonomiske sidde og stå stillinger, finder man også kontorstole. Det er nemlig ikke alle, der har kontorstole fra Office2go, men har måttet sidde på en almindelig stol, der efter noget tid giver dårlig ryg, lænd og sidde holdning. Skal du indrette en hjemmearbejdsplads mere permanent, er der dermed al god grund til at få sig en god og ergonomisk kontorstol fra Office2go. Her kan kroppen få den siddestilling, der er god, når man skal sidde ned i mange timer hver dag og skrive på computer, tale i telefon og skrive noter. Disse stole har diverse gode funktioner, hvor højden kan indstilles, så du kan sidde ned og have begge ben og fødder fint plantet på gulvet. De kan også indstilles i ryggen, så du kan sidde bagud, ret op eller mere fremover. Nogle har også armlæn, så du kan hvile dine arme her på.

Lige så relevant for selvstændige

Selvom der ikke gælder de samme arbejdsmiljøkrav for selvstændige, er det selvfølgelig ligeså relevant at iværksættere og start ups har gode ergonomiske kontorstole. Her kan man med fordel få en kontorstol fra Office2go, og indrette kontoret ude i byen eller i hjemmet med en eller flere kontorstole. Hvis du ejer din egen virksomhed, er ergonomiske medarbejderkontorstole også et krav.

Dansk virksomhed er førende med nye tiltag indenfor miljøbevidsthed8.2.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

”Combat Climate Change” er en dansk profit-for-purpose virksomhed, der er frontførende, når det kommer til at skabe konkrete tiltag, som blandt andet skaber bevidsthed om klimaforandringer både på national og international plan. Bag den proaktive virksomhed står Amit Mukherjee, der har en Masters fra Oxford University i klimaetik og regenerativ økonomi. Senest har Amit som grundlægger af Combat Climate Change deltaget i Cop26, der blev afholdt i år 2021 i Glasgow.