Ekspertvalg.dk

Sådan klarer de danske virksomheder sig på Facebook

Ifølge en undersøgelse foretaget af Ekspertvalg.dk indtager smykkevirksomheden Pandora førstepladsen over danske virksomheder med flest likes på Facebook. Pandora har hele 13 millioner flere likes end Novo Nordisk, der ligger på 10. pladsen i listen over de mest likede, danske virksomheder på Facebook.

Ekspertvalg.dk har undersøgt de 100 mest populære virksomheder i Danmark og deres likes på Facebook. Ud fra denne undersøgelse er der to klare vindere: Pandora og Lego, som hver især har 14,2 millioner og 12,9 millioner likes.

Kæmpe forskel i popularitet på Facebook

De ti danske virksomheder, der har flest likes på Facebook er Pandora, Lego, Carlsberg, A.P. Møller Mærsk, ECCO, Arla, Velux, Bang & Olufsen, ISS og Novo Nordisk.

Pandora er i undersøgelsen den førende virksomhed, som lægger sig klart i spidsen med 2 millioner flere likes end Lego, der ligger på andenpladsen. Overraskende ligger den multinationale virksomhed Carlsberg på en tredjeplads, overgået med mere end 3 gange så mange likes som Lego og Pandora.

Når Pandora og Lego dominerer både første- og andenpladsen skyldes det virksomhedernes prioritering af SoMe-kanalen samt deres deres målgruppes betydelige aktivitet på Facebook.

Nationale kæder dukker først frem i top 20

Store danske multinationale virksomheder, som Pandora og Lego, har  internationale Facebooksider og får dermed likes fra hele verden. Herimod får de danske, nationale kæder kun likes fra danske brugere. Dette gælder for danske kæder som Matas, TV2, SuperBrugsen, Netto og Bilka som findes på top 20 listen.

Derudover kan det fremhæves, at JP/Politikens Hus overgår alle de store konkurrenter som TV2 og Berlingske Media, og at den eneste finansielle virksomhed, der har fundet vej til top 20, er Saxo Bank med 176.000 likes.

Danske virksomheder, der klarer sig dårligst på Facebook

De 10 danske virksomheder på Facebook, der har færrest likes er ATP, Lundbeck, KMD, Leo Pharma, DSV, Rockwool International, TDC Erhverv, Royal Unibrew, Nets og Danica Pension.

Denne top 10 over danske virksomheder med færrest likes domineres altså af virksomheder indenfor byggeri, medicin, transport og pension. Dermed er der en klar tendens til, at de mindst likede virksomheder på Facebook beskæftiger sig med B2B produkter og salg til virksomheder.

Læs mere om undersøgelsen her.

Information om Ekspertvalg.dk

Ekspertvalg.dk
Høffdingsvej 34
2500 Valby

70 70 20 51https://www.ekspertvalg.dk/

Ekspertvalg.dk er en sammenligningstjeneste, hvori du kan sammenligne og modtage op til fire skræddersyede tilbud på diverse B2B-produkter til din virksomhed. Du kan derved spare både tid og penge ved at sammenligne disse tilbud på Ekspertvalg.dk.

Følg pressemeddelelser fra Ekspertvalg.dk

Flere pressemeddelelser fra Ekspertvalg.dk