Sådan har corona påvirket det københavnske boligmarked

Med coronaen fulgte en masse dommedagsprofetier over økonomien. Nogle af dem holder stik, mens andre har taget en overraskende drejning. Blandt de sidste er udviklingen på det københavnske boligmarked. I stedet for faldende boligpriser, er der mangel på boliger til salg i hovedstaden.
"Da pandemien kom snakkede økonomerne om faldende boligpriser og faldende boligsalg, men det er gået helt anderledes. Efter foråret i 2020 ville mange ud og realisere deres boligdrømme og søge efter noget nyt. I krisetider er det naturligt at søge sikkerhed. Og det vil investeringer i mursten altid være. Det betyder, at boligpriserne og salget går strygende. Vi mangler faktisk boliger at sælge," fortæller Nicolai Cederholm, der er medindehaver af home Ørestad og home Amagerbro - Islands Brygge.
Udviklingen har sendt den gennemsnitlige kvadratmeterpris opad.
For at se dette indhold fra datawrapper.dwcdn.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra Ukendt, så skal du give din accept på toppen af denne side.Køberne har fået nye ønsker
Coronaen har ikke kun påvirket priserne på boligmarkedet. Også købernes ønsker til deres nye bolig har forandret sig, forklarer Nicolai Cederholm. "Der har været et tydeligt skift i købernes ønsker. Flere søger mod udkanten af byen for at få mere ro, hvor man også får mere bolig for pengene. Hjemmekontorer står højt på ønskelisten," siger han.
Interaktiv grafik
Medier er velkomne til at embedde den interaktive grafik på eget website. Brug følgende embed-kode:
<iframe title="Gennemsnitlig kr./m² " aria-label="Grouped Column Chart" id="datawrapper-chart-xhIxR" src="https://datawrapper.dwcdn.net/xhIxR/1/" scrolling="no" frameborder="0" height="267"></iframe><script type="text/javascript">!function(){"use strict";window.addEventListener("message",(function(a){if(void 0!==a.data["datawrapper-height"])for(var e in a.data["datawrapper-height"]){var t=document.getElementById("datawrapper-chart-"+e)||document.querySelector("iframe[src*='"+e+"']");t&&(t.style.height=a.data["datawrapper-height"][e]+"px")}}))}(); </script>
Nøgleord
Kontakter
Nicolai Cederholm
Medindehaver af home Ørestad og home Amagerbro - Islands Brygge
Tlf.: 4121 0053
niced@home.dk
Billeder
Links
Information om Bonzer
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Hvor sund er din kommune? Ny kortlægning viser store geografiske forskelle i sundhed – og det forværres af “absurd” politik12.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny kortlægning afslører markante forskelle i danskernes fysiske aktivitet på tværs af bopæl samt indkomst- og uddannelsesniveau. Tallene viser, at næsten 6 ud af 10 danskere ikke opfylder WHO's anbefalinger til fysisk aktivitet, og ny “absurd” politik frygtes at forværre tilstanden.
Udrulning af fibernet: Så langt er hver enkelt kommune nået11.9.2025 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange danske bopæle, sommerhuse og virksomheder har efterhånden fået adgang til lynhurtigt fibernet. Få kommuner er nået helt op på 100% dækning, mens andre stadig sakker bagud. Se fordelingen her.
Kundetilfredshed blandt pensionsmæglere: Söderberg & Partners er øverst på listen4.9.2025 11:04:41 CEST | Pressemeddelelse
Pensionsmægleren Söderberg & Partners har de mest tilfredse kunder i Danmark, viser ny undersøgelse foretaget af det uvildige analysehus Aalund. Det er særligt den personlige rådgivning, kunderne lægger vægt på.
Db Journey Partners with Bonzer to Fuel Global Expansion Through SEO19.8.2025 10:00:00 CEST | Press release
Db Journey, the celebrated Scandinavian company specializing in bags and adventure gear, today announced a strategic partnership with the SEO agency Bonzer. This collaboration is designed to maximize the brand's global reach and strengthen its market position in key segments, including backpacks, luggage, skiing, and more adventure equipment. This partnership highlights the next phase in Db Journey's digital evolution, building on recent momentum fueled by strategic investments from high-profile figures like international football star Erling Haaland. The collaboration will have a broad search focus, with a key emphasis on markets in Scandinavia, Germany, and North America, where the brand's core customer base currently is. "We are very much looking forward to increasing our awareness in our global markets and doing it through search," says Oscar Risberg, Head of Digital Marketing for Db Journey. "We're excited to join forces with Bonzer and together help bring information and products
Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å drive frem global ekspansjon gjennom SEO19.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Db Journey, tidligere kjent som Douchebag, det anerkjente skandinaviske selskapet som spesialiserer seg på bager, kofferter og reiseutstyr, kunngjorde i dag et strategisk partnerskap med SEO-byrået Bonzer. Samarbeidet er utformet for å maksimere merkevarens globale rekkevidde og styrke markedsposisjonen i viktige segmenter, inkludert ryggsekker, bagasje, skiutstyr og annet utstyr for reise og aktivitet. Dette partnerskapet markerer neste fase i Db Journeys digitale utvikling, og bygger videre på deres nylige momentum drevet av strategiske investeringer fra profilerte personer som den internasjonale fotballstjernen Erling Haaland. Samarbeidet vil ha et bredt organisk søkefokus, med hovedvekt på markedene i Skandinavia, Tyskland og Nord-Amerika, hvor merkevaren i dag har sin hovedtyngde. «Vi ser veldig frem til å øke bevisstheten vår i de globale markedene, og å gjøre det gjennom organisk søk», sier Oscar Risberg, Head of Digital Marketing i Db Journey. «Vi er glade for å slå oss sammen
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum