Scratcher

Sådan får din webshop en bid af julesalget – lad kunderne skrabe på nettet

Del

I december købes der julegaver for 11,5 milliarder kroner. Konkurrencen om kundernes gunst er intens, men især webshops kan øge salget ved at lade kunderne lege med digitale julekalendere på nettet.

En digital julekalender-kampagne fra Scratcher skaffer kunder i webshoppen eller den fysiske butik for få penge. Foto: PR.
En digital julekalender-kampagne fra Scratcher skaffer kunder i webshoppen eller den fysiske butik for få penge. Foto: PR.

I december 2016 købte danskerne ifølge Søndagsavisen og YouGov julegaver for 11,5 milliarder kroner, og en stor del af salget skete i webshops. De sendte 15 til 20 procent flere pakker end i december 2015, kunne PostNord fortælle. På intet andet tidspunkt af året er der så gode muligheder for et mersalg som i december. Men hvad gør man som handlende med et beskedent marketingbudget for at få en bid af julesalget? Opskriften er: Brug en digital julekalender, som er sjov, aktiverer kunderne - og er ekstremt billig.

Der sælges meget i december, og der er hård konkurrence om kunderne. For detailhandelen er det også en dyr måned, da markedsføringsbudgetterne skrues helt i vejret. Men sådan behøver det ikke at være, fortæller Henrik Lund, der med sin virksomhed Scratcher har sat sig for at hjælpe fortrinsvis små og mellemstore virksomheder med begrænsede budgetter til at få et forspring i konkurrencen.  

Lok kunderne med leg og præmier

Han anbefaler dem at bruge en digital julekalender, der med leg og sjov aktiverer kunderne og får lokket dem ind i webshoppen eller den fysiske butik.

En digital julekalender giver forbrugeren meget at komme efter, nemlig præmier, underholdning og rabatter. Og den giver de handlende masser af kunder, salg og nye abonnenter på butikkens nyhedsbrev, tilføjer Henrik Lund. Og han har noget at have påstanden i. Tøj-webshoppen Trendday fik for nylig på 14 dage over 22.000 nye abonnenter på en Scratcher-kampagne med digitale skrabelodder. Og fik som håbet og planlagt et flot salg af tasker.

Lykkehjul med instant win

Scratchers julekalender byder til forskel fra mange andre digitale spil på nettet på instant win, altså omgående gevinster. Man får også som spiller mulighed for at vinde ekstra lodder på et lykkehjul. Der er to gevinstchancer per dag og de, der deltager, får unikke tilbud og mulighed for at deltage i en hovedudtrækning juleaftensdag. For virksomhederne, der kører kampagnerne, er der også væsentlige fordele:

December måned er simpelt hen perfekt til leadgenerering. Folk vil gerne spare lidt penge på julegaverne og deltager gerne i et spil for at få rabatter og gevinster. Til gengæld får virksomhederne værdifuld viden om deltagerne. Du kan spørge dem om deres favorit-pc, deres forsikringsselskab, deres bank, deres ønskerejsemål og så videre. Hver dag i de 24 dage, spillet kører, får deltagerne et spørgsmål. Du kommer godt rundt om kunderne på de 24 dage, slutter Henrik Lund, der allerede har solgt mange julekalendere. Scratcher har dog plads til flere og kører kampagne fra 15. oktober til 1. november. Opsætningen af spillet skal man ikke tænke på, det sørger Scratcher for.

Kontakter

Henrik Lund
Stifter, indehaver og CEO, Scratcher
(+45) 71 96 98 80
(+45) 71 99 97 71
henrik@scratcher.io

Billeder

En digital julekalender-kampagne fra Scratcher skaffer kunder i webshoppen eller den fysiske butik for få penge. Foto: PR.
En digital julekalender-kampagne fra Scratcher skaffer kunder i webshoppen eller den fysiske butik for få penge. Foto: PR.
Download
Det digitale julekalender-skrabespil fra Scratcher fungerer fint på en smartphone. Foto: PR.
Det digitale julekalender-skrabespil fra Scratcher fungerer fint på en smartphone. Foto: PR.
Download
Med det digitale skrabespil fra Scratcher kan webshoppen eller butikken give særlige rabattilbud til deltagerne, få mere viden om kunderne og høste tusindvis af nye abonnenter på sit nyhedsbrev. Foto: PR.
Med det digitale skrabespil fra Scratcher kan webshoppen eller butikken give særlige rabattilbud til deltagerne, få mere viden om kunderne og høste tusindvis af nye abonnenter på sit nyhedsbrev. Foto: PR.
Download
December måned er simpelt hen perfekt til leadgenerering. Folk vil gerne spare lidt penge på julegaverne og deltager gerne i et spil for at få rabatter og gevinster, siger Henrik Lund fra Scratcher. Foto: PR.
December måned er simpelt hen perfekt til leadgenerering. Folk vil gerne spare lidt penge på julegaverne og deltager gerne i et spil for at få rabatter og gevinster, siger Henrik Lund fra Scratcher. Foto: PR.
Download

Links

Information om Scratcher

Scratcher
Scratcher
Spidstoftvej 2
8800 Viborg

71 96 98 80https://scratcher.dk/

Scratcher er en gamification-platform til små og mellemstore virksomheder og er et sjovt, nyt spilkampagne-element i markedsføringen. Med unikt designede kampagner kan de selv bestemme gevinster, logo og tekst. Fuld webstatistik medfølger. www.scratcher.io

Følg pressemeddelelser fra Scratcher

Skrive dig op her og du vil løbende modtage pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Scratcher

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum