Så mange har allerede brutt nyttårsforsettene

Tre måneder inne i år 2018 går det ikke særlig godt med de mange nyttårsforsettene som nordmenn har for 2018 - eller hadde! 2 av 5 har nemlig brutt nyttårsforsettene sine.

YouGov har sett nærmere på nordmenns nyttårsforsetter for 2018. Hvor mange har satt seg mål for det nye året, og hvordan går det med å holde dem?

Hver fjerde hadde et nyttårsforsett for 2018, og særlig var de mellom 18 og 29 år ivrige etter å komme med forsetter. 41 % hadde et forsett for 2018 mot 22 % i den øvrige befolkningen.

Nyttårsforsett for 2018

Nordmenn vil helst komme i form, gå ned i vekt, få bedre kostvaner og spare penger i det nye året. Røykeslutt, som er et klassisk nyttårsforsett, er ikke med på topp 10 for 2018.

2 av 5 har brutt nyttårsforsettene sine

Og hvordan går det så for nordmenn med å holde nyttårsforsettene et par måneder inne i 2018? Halvdelen holder dem stadig (56 %), men 2 av 5 (39 %) har ikke klart å holde nyttårsforsettene, mens 5 % er i tvil.

Undersøkelsen er basert på intervju med 1 009 nordmenn, som utgjør et representativt utvalg av personer i alderen 18+ år fra YouGov-panelet i perioden 14. – 19. mars 2018. Kilde: YouGov.

Download

YouGov er en internasjonal data- og markedsanalysegruppe. Vårt kjernetilbud er meningsmålinger, som kommer fra vårt sterkt engasjerte deltakerpanel bestående av 5 millioner mennesker fra hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrømmen med vår egen ekspertise innen dyptgående undersøkelser og inngående kjennskap til bransjen i en systematisk plattform for undersøkelser og markedsføring.

Vår serie med syndikerte, egenutviklede dataprodukter inkluderer YouGov BrandIndex, som måler den aktuelle oppfatningen av merkevarer, og YouGov Profiles, vårt planleggings- og segmenteringsverktøy. Vår markedsledende YouGov Omnibus gir raskt og kostnadseffektivt svar på markedsrelaterte spørsmål fra hele befolkningen eller utvalgte målgrupper. Vi tilbyr også et bredt utvalg av kvantitative og kvalitative tjenester, som skreddersys av våre spesialistteam for å dekke kundenes spesifikke behov.

Med 30 kontorer i 20 land og panelmedlemmer i 38 land er YouGovs internasjonale markedsundersøkelsesnettverk et av de ti største i verden.