Så kommer Madfællesskaber til større butikker

30. maj samles borgerne i Herfølge i sit første Madfællesskab

Gennem det seneste halvandet år har Coop sammen med lokale butikker i Dagli´Brugsen og den lokale befolkning gennemført ca. 40 madfællesskaber for ca. 4.000 borgere, hvor byen styrker fællesskabet ved at spise sammen.

30. maj rykker Vores Madfællesskab ind i SuperBrugsen. Her er SuperBrugsen Herfølge nemlig for første gang vært for Vores Madfællesskab.

Det er formand for bestyrelsen i SuperBrugsen Herfølge, Steen Nielsen, som er initiativtager. Han har dannet en styregruppe af unge kunder fra byen, som har skabt grundlaget for det, der forhåbentlig kan blive en tilbagevendende begivenhed. Lokale hjælpere er på plads, så der er fra starten stor opbakning.

Vores Madfællesskab foregår i Forsamlingshuset Lillesyd, som filmproducenten Peter Aalbæk Jensen har renoveret til byens forsamlingshus. Der er plads til 80 gæster. Alle billetter er solgt.

”Vores Madfællesskab” er navnet på det initiativ, der havde premiere i begyndelsen af 2017, og siden har spredt sig over hele landet. Formålet er at samle indbyggere i byer over hele Danmark over et godt måltid og styrke det lokale fællesskab.

Det er Dagli´Brugsen og Coop, der står bag, men det er borgerne selv, der driver aktiviteterne.Madfællesskabet bygger på Coops Madmanifest, som bl.a. handler om at give flere gode madoplevelser.

”Jeg tror, vi har ramt tidsånden, hvor flere søger mod fællesskaber, for interessen er meget stor,” siger kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, der selv skal med til spisningen i Herfølge.

Det er foreningen Coop Amba, der har betalt for udviklingen af konceptet. Men det er borgerne selv, der skal stå for arrangementerne, hvortil de dog kan købe råvarerne med rabat i deres lokale Coop-butik.

Yderligere information:

Formand Steen Nielsen, SuperBrugsen Herfølge, 20470503

Kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, 5159 3605

Redaktionen er velkommen til middagen 30. maj. Kl. 17.30

Det foregår i: Forsamlingshuset Lillesyd Bjergvej 8, 4681 Herfølge

Tilmelding: jens.juul.nielsen@coop.dk

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse

Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år. Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm. De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år. Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly: ”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.” Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.: ”Vi føler med denne aftale, at ønske