Så kommer Madfællesskaber til større butikker

30. maj samles borgerne i Herfølge i sit første Madfællesskab

Gennem det seneste halvandet år har Coop sammen med lokale butikker i Dagli´Brugsen og den lokale befolkning gennemført ca. 40 madfællesskaber for ca. 4.000 borgere, hvor byen styrker fællesskabet ved at spise sammen.

30. maj rykker Vores Madfællesskab ind i SuperBrugsen. Her er SuperBrugsen Herfølge nemlig for første gang vært for Vores Madfællesskab.

Det er formand for bestyrelsen i SuperBrugsen Herfølge, Steen Nielsen, som er initiativtager. Han har dannet en styregruppe af unge kunder fra byen, som har skabt grundlaget for det, der forhåbentlig kan blive en tilbagevendende begivenhed. Lokale hjælpere er på plads, så der er fra starten stor opbakning.

Vores Madfællesskab foregår i Forsamlingshuset Lillesyd, som filmproducenten Peter Aalbæk Jensen har renoveret til byens forsamlingshus. Der er plads til 80 gæster. Alle billetter er solgt.

”Vores Madfællesskab” er navnet på det initiativ, der havde premiere i begyndelsen af 2017, og siden har spredt sig over hele landet. Formålet er at samle indbyggere i byer over hele Danmark over et godt måltid og styrke det lokale fællesskab.

Det er Dagli´Brugsen og Coop, der står bag, men det er borgerne selv, der driver aktiviteterne.Madfællesskabet bygger på Coops Madmanifest, som bl.a. handler om at give flere gode madoplevelser.

”Jeg tror, vi har ramt tidsånden, hvor flere søger mod fællesskaber, for interessen er meget stor,” siger kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, der selv skal med til spisningen i Herfølge.

Det er foreningen Coop Amba, der har betalt for udviklingen af konceptet. Men det er borgerne selv, der skal stå for arrangementerne, hvortil de dog kan købe råvarerne med rabat i deres lokale Coop-butik.

Yderligere information:

Formand Steen Nielsen, SuperBrugsen Herfølge, 20470503

Kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, 5159 3605

Redaktionen er velkommen til middagen 30. maj. Kl. 17.30

Det foregår i: Forsamlingshuset Lillesyd Bjergvej 8, 4681 Herfølge

Tilmelding: jens.juul.nielsen@coop.dk

Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl18.6.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Irma tager et nyt middel i brug for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen. Fremover får kunderne en voucher – en kupon – der giver 10 procent rabat på hele det næste køb i butikken. Det betyder, at hvis man kommer til at betale for meget for en vare, så får man mere end normal kompensation ved næste køb Initiativet kommer efter, at en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet. En analyse som You Gov lavede for dagbladet BT i februar i år viste, at færrest oplever fejl i Irma. ”Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes – af både kunden o

Coop: Det bliver et Folkemøde i bæredygtighedens tegn12.6.2019 13:30:45 CESTPressemeddelelse

Kan plastik være bæredygtigt, er sagen plantebøf, hvis vi alle dropper koteletterne, og kan virksomheder samarbejde sig til større bæredygtighed? Det er nogle af de emner, der er til debat i Coops telt foran Brugsen i Allinge under årets Folkemøde 13.-16. juni, hvor Coops huskokke laver mad, der flugter med debattemaet. ”Årets Folkemøde bliver for alvor i klimaets og bæredygtighedens tegn, og det er en enestående chance for at mødes og flytte noget sammen. Jeg er på Folkemødet for at møde nogle af Coops 1,8 mio. medlemmer og medejere, og for at drøfte idéer og holdninger til nye fælles løsninger. 61 procent af danskerne er bekymret for klimaet, og fordi vi i Coop er så tæt på borgernes hverdag, kan vi sammen skubbe meget på den dagsorden – og puffe politikerne i den rigtige retning, når der er behov for det,” siger Coops formand Lasse Bolander. På Folkemødet arbejder Coop, Røde Kors, Dansk Retursystem og Foreningen Folkemøde sammen om at samle pant ind til fordel for verdens udsatte. D