Så kommer Madfællesskaber til større butikker

30. maj samles borgerne i Herfølge i sit første Madfællesskab

Gennem det seneste halvandet år har Coop sammen med lokale butikker i Dagli´Brugsen og den lokale befolkning gennemført ca. 40 madfællesskaber for ca. 4.000 borgere, hvor byen styrker fællesskabet ved at spise sammen.

30. maj rykker Vores Madfællesskab ind i SuperBrugsen. Her er SuperBrugsen Herfølge nemlig for første gang vært for Vores Madfællesskab.

Det er formand for bestyrelsen i SuperBrugsen Herfølge, Steen Nielsen, som er initiativtager. Han har dannet en styregruppe af unge kunder fra byen, som har skabt grundlaget for det, der forhåbentlig kan blive en tilbagevendende begivenhed. Lokale hjælpere er på plads, så der er fra starten stor opbakning.

Vores Madfællesskab foregår i Forsamlingshuset Lillesyd, som filmproducenten Peter Aalbæk Jensen har renoveret til byens forsamlingshus. Der er plads til 80 gæster. Alle billetter er solgt.

”Vores Madfællesskab” er navnet på det initiativ, der havde premiere i begyndelsen af 2017, og siden har spredt sig over hele landet. Formålet er at samle indbyggere i byer over hele Danmark over et godt måltid og styrke det lokale fællesskab.

Det er Dagli´Brugsen og Coop, der står bag, men det er borgerne selv, der driver aktiviteterne.Madfællesskabet bygger på Coops Madmanifest, som bl.a. handler om at give flere gode madoplevelser.

”Jeg tror, vi har ramt tidsånden, hvor flere søger mod fællesskaber, for interessen er meget stor,” siger kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, der selv skal med til spisningen i Herfølge.

Det er foreningen Coop Amba, der har betalt for udviklingen af konceptet. Men det er borgerne selv, der skal stå for arrangementerne, hvortil de dog kan købe råvarerne med rabat i deres lokale Coop-butik.

Yderligere information:

Formand Steen Nielsen, SuperBrugsen Herfølge, 20470503

Kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, 5159 3605

Redaktionen er velkommen til middagen 30. maj. Kl. 17.30

Det foregår i: Forsamlingshuset Lillesyd Bjergvej 8, 4681 Herfølge

Tilmelding: jens.juul.nielsen@coop.dk

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk