Så kommer Madfællesskaber til større butikker

30. maj samles borgerne i Herfølge i sit første Madfællesskab

Gennem det seneste halvandet år har Coop sammen med lokale butikker i Dagli´Brugsen og den lokale befolkning gennemført ca. 40 madfællesskaber for ca. 4.000 borgere, hvor byen styrker fællesskabet ved at spise sammen.

30. maj rykker Vores Madfællesskab ind i SuperBrugsen. Her er SuperBrugsen Herfølge nemlig for første gang vært for Vores Madfællesskab.

Det er formand for bestyrelsen i SuperBrugsen Herfølge, Steen Nielsen, som er initiativtager. Han har dannet en styregruppe af unge kunder fra byen, som har skabt grundlaget for det, der forhåbentlig kan blive en tilbagevendende begivenhed. Lokale hjælpere er på plads, så der er fra starten stor opbakning.

Vores Madfællesskab foregår i Forsamlingshuset Lillesyd, som filmproducenten Peter Aalbæk Jensen har renoveret til byens forsamlingshus. Der er plads til 80 gæster. Alle billetter er solgt.

”Vores Madfællesskab” er navnet på det initiativ, der havde premiere i begyndelsen af 2017, og siden har spredt sig over hele landet. Formålet er at samle indbyggere i byer over hele Danmark over et godt måltid og styrke det lokale fællesskab.

Det er Dagli´Brugsen og Coop, der står bag, men det er borgerne selv, der driver aktiviteterne.Madfællesskabet bygger på Coops Madmanifest, som bl.a. handler om at give flere gode madoplevelser.

”Jeg tror, vi har ramt tidsånden, hvor flere søger mod fællesskaber, for interessen er meget stor,” siger kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, der selv skal med til spisningen i Herfølge.

Det er foreningen Coop Amba, der har betalt for udviklingen af konceptet. Men det er borgerne selv, der skal stå for arrangementerne, hvortil de dog kan købe råvarerne med rabat i deres lokale Coop-butik.

Yderligere information:

Formand Steen Nielsen, SuperBrugsen Herfølge, 20470503

Kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, 5159 3605

Redaktionen er velkommen til middagen 30. maj. Kl. 17.30

Det foregår i: Forsamlingshuset Lillesyd Bjergvej 8, 4681 Herfølge

Tilmelding: jens.juul.nielsen@coop.dk

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer21.6.2018 08:30pressemeddelelse

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose. De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden. ”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma. De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold.. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. ”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man gen

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse

Hvilke fødevarer: X-tra Party pølser EAN: 7340011382485 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli/LokalBrugsen, Fakta og på Coop.dk/mad Party pølser EAN: 7340011437956 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Fakta Virksomhed, der kalder tilbage: Coop Danmark A/S Producent: Animex Foods Årsag: Der er fundet stykker af blødt blåt plast i enkelte pakker med Bedst før: 19.06.2018 Risiko: Tilstedeværelsen af plastik medfører at produktet er uegnet til konsum. Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume: 5159 3134

Coop og YouSee i nyt partnerskab14.6.2018 08:00pressemeddelelse

Nyt partnerskab giver de1,7 million medlemmer af Coop bonus på mobiltelefoni hos Danmarks største teleselskab, YouSee. Bonusaftalen er første resultat af det nye partnerskab mellem Coop og YouSee, hvor den fælles ambition er at give danskerne adgang til attraktive mobilpakker med endnu flere fordele. ”Vi er glade for aftalen, fordi den indebærer, at vores medlemmer altid har adgang til de mest tidssvarende løsninger inden for mobiltelefoni. Coop og vores medlemsprogram skal favne den danske husstand og dets udgifter – her er telefoni centralt. YouSee og Coop har samme høje digitale niveau, hvorfor vores muligheder og fremtid er ret spændende” siger direktør for Coops medlemsprogram & Digitale Kanaler, Anders Mittag. Også hos YouSee er man begejstrede for den nye aftale. ”Vores kunder bliver mere og mere digitale, og derfor giver det rigtig god mening for os at samarbejde med Coop, der ligesom os har fokus på den digitale kundeoplevelse. Vi er glade for, at vores kunder nu ikke kun får