YouGov Denmark

Så gavmilde er vi i julen

Del

Glade jul, dejlige jul… Julen handler i høj grad om glæde, men hvad gør egentligt den voksne del af befolkningen glade: At give eller få gaver?

YouGov har set nærmere på danskernes forhold til julegaver.

Danskerne og julegaver

De fleste voksne mennesker, som fejrer jul (65%), forventer, at mellem 1-5 af gaverne under juletræet i år er til dem, og 5% regner slet ikke med at få gaver i år. Hver fjerde (24%) forventer dog at få mere end 6 gaver.

Til gengæld forventer flertallet af danskere, som fejrer jul, at give en del flere julegaver væk, end de får. Mens 28% forventer at give 5 eller færre gaver væk, så forventer 35% at give 6-10 gaver væk, og 32% forventer at give 11 eller flere gaver væk.

YouGov har også spurgt danskerne, hvad de foretrækker: At give eller at få gaver? Og danskerne er langt fra kede af, at julegaveudvekslingen ikke falder ud til deres fordel.

At give eller få julegaver

2 ud af 3 (69%), som fejrer jul, foretrækker at give gaver, mens kun 16% foretrækker at modtage gaver. Særligt kvinderne holder af at glæde andre med en julegave. 74% mod 63% af mændene foretrækker at give gaver.

Derfor bidrager vi til velgørenhed i julen

Næsten hver tredje, som fejrer jul (30%), bidrager også til velgørenhed i julen. De to primære årsager til, at man bidrager/donerer til velgørenhed i julen. er, at julen er en hård måned for de fattige og hjemløse (53%), og at julen er en god anledning til at hjælpe andre mennesker (51%). 17% angiver også, at der er flere kampagner og fokus på velgørenhed.

Download PDF: YouGov Danmark - Julegaver

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er baseret på interview med 1012 repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 6.-8. december 2017.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Vedhæftede filer

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
YouGov Denmark
Bryggervangen 55
2100 København Ø

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum