Så går vandet i Fredericia

Vi kan ikke klare os ret længe uden vand, og at levere drikkevand til danskerne kræver konstant fokus på drift, lovgivning og udvikling. Derfor samles 75 virksomheder fra vandbranchen fredag 6. oktober 2017 i Fredericia. En af messens mange attraktioner er Waterville, der er branchens løsning på nogle af amerikanernes vandproblemer.

Drikkevandsområdet er i konstant udvikling, og er det meget vigtigt, at vandværkerne holder sig up to date med teknik, økonomi og lovgivning. Det er vigtigt, at danskerne kan blive ved med at tage rent vand i hanerne til en fornuftig pris som en selvfølge.

For at give vandværker og leverandører mulighed for at udveksle nyeste viden arrangerer brancheforeningen Danske Vandværker messe for virksomheder, som leverer teknik og rådgivning til vandværker. Virksomhederne står klar til at vise deres produkter frem, og der bliver en masse at se på og høre om, for hver en centimeter i hallen er fyldt ud med isenkram som målere, ventiler, pumper og meget mere.

Tag med til Waterville

På messen kan man også se LEGO-byen Waterville, som har været en tur i Det Hvide Hus i USA. Repræsentanter fra Danmark havde nemlig byen med på vandtopmøde i Washington sidste år for at vise, hvordan dansk vandteknologi kan hjælpe USA med at tackle nogle af sine udfordringer på vandområdet.

Foredrag på messen

Deltagerne kan også gå til foredrag, for på messen stiller en række leverandører fokus på deres løsninger. Emnerne er lige fra blødgøring af vand til, hvordan vandværket med ny teknologi kan spore lækager.

Tid og sted:

Fredag 6. oktober 2017 fra 09.00 til 16.00
Messe C Fredericia, Vestre Ringvej 101, 7000 Fredericia

Du kan læse mere om messen på danskevv.dk.

Kontakt:
Danske Vandværkers messe er kun åbne for medlemmer, men pressen er selvfølgelig meget velkommen. Er der spørgsmål til arrangementet, så kontakt: pressemedarbejder Dorthe G. Rasmussen, mobil 2670 7106, mail: dr@danskevv.dk.

Dorthe G. Rasmussen, Pressemedarbejder

Det lysner for beskyttelsen af de boringsnære områder24.8.2018 13:46pressemeddelelse