Så er føtex i luften med hjemmelevering af dagligvarer

Mere end 10.000 fødevarer kan nu leveres helt hjem foran hoveddøren til de priser, danskerne allerede kender fra landets billigste supermarkeder. Det er tilbuddet til alle københavnere, der ønsker at bestille deres dagligvarer på nettet og spare turen til butikken.
– Vi vil skabe den allerbedste kundeoplevelse for alle, der foretrækker at købe deres føde- og dagligvarer på nettet. Og det kommer vi til med føtex.dk. Vi er vildt glade for at åbne op nu, og vi ser meget frem til at byde vores kunder velkommen i vores nye, digitale supermarked, siger Thor Skov Jørgensen, der er ansvarlig for føtex.dk.
Kvalitet og helt særlige specialprodukter
Online-sortimentet består af 10.000 varer. Foruden de normale kvalitetsprodukter, man kender fra føtex, tilbyder føtex.dk også en rækkespecialvarer fra bl.a. Løgismose, slagtervarer fra Gourmandiet, nybagt brød fra Emmerys og ikke mindst frisk fisk fra Skagenfood. Ambitionen er, at det digitale sortiment skal være landets bedste.
Samtidig vil føtex også gøre op med traditionen om, at det skal være dyrere at købe dagligvarer på nettet, end det er i butikkerne. Derfor følger priserne på føtex.dk altid varehusenes priser og tilbud.
– Sortimentet skal være landets største og bedste. Ganske enkelt. Den gode kvalitet og landets største sortiment skal sikre, at vi har alt det, som danskerne efterspørger. Ikke kun, når vi taler antal og omfang, men også i nicher og specialiteter. Men vigtigst af alt vil priserne være de samme, som vi har i butikkerne – og tilbuddene fra føtex-avisen vil naturligvis også være på føtex.dk, tilføjer Thor Skov Jørgensen.
Servicebude fra føtex leverer til døren
Når kunderne har lagt deres bestilling på føtex.dk, vil alle ordrer blive håndplukket og leveret af servicebude fra føtex. De kører ud med varerne i egne føtex-varebiler med køl, så kvalitet og fødevaresikkerheden er i top.
– Vi har et helt særlig fokus på at sikre den allerbedste service lige fra bestilling til levering. Vi har nogle virkelig dygtige servicemedarbejdere i varehusene, og det vil være de samme velkendte ansigter, som danskerne vil møde ved leveringen. Det er nemlig ikke kun føtex-kollegaer, der pakker varerne – de vil også køre varerne ud, så den samme gode service går igen i både det fysiske og digitale varehus, fortæller Thor Skov Jørgensen.
Hjemmelevering af føde- og dagligvarer med føtex.dk lanceres til en start i København.
- - - - - - -
FAKTA: føtex.dk
• føtex.dk er Danmarks nye, digitale supermarked – og er tilgængeligt i Storkøbenhavn
• På føtex.dk består sortimentet af 10.000 føde- og dagligvarer
• Alle priser på føtex.dk følger både normal- og tilbudspriser i føtex-butikkerne
• Varerne leveres alle ugens dage, 365 dage om året, og vil blive leveret af egne varebiler med køl og af servicebude ansat af føtex
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling fejrer julen med tre spektakulære nyheder16.10.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Julen bliver ekstra magisk i år, når Salling tænder julelysene og præsenterer tre store juleoplevelser: en ny og strålende facadeudsmykning, åbningen af Salling Christmas Garden i Aarhus og et helt nyt juleshow med musik og dans i både Aarhus og Aalborg.
Salling Group og Clever når milepæl: Over 1.000 ladeudtag på tværs af Danmark9.10.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group og Clever har nået målet om at opsætte 1.000 ladeudtag og gør det dermed nemmere for elbilister at besøge butikkerne.
Salling Group styrker sit digitale beredskab og åbner for bedre offlinebetalingsløsninger i Bilka, føtex og Netto3.10.2025 08:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Et nyt, udvidet samarbejde med Nets sikrer, at kunder i Salling Groups butikker fremover vil kunne betale med stort set alle betalingsformer under en eventuel krisesituation.
Salling Group gør status: 400 butikker har nu en fast madspildspartner29.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ved stor fælles indsats på tværs af butikker og madspildsaktører har 400 føtex, Bilka og Netto-butikker i dag fået en fast madspildspartner, der ugentligt kommer forbi og henter overskudsmad.
Salling Group udvider bestyrelsen med to internationale profiler26.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Landets største dagligvarekoncern styrker bestyrelsen med to erfarne profiler fra international detailhandel med tyske Aliz Tepfenhart og hollandske Giny Boer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum