Så er føtex i luften med hjemmelevering af dagligvarer
føtex åbner for hjemmelevering af dagligvarer i hele hovedstadsområdet. Det sker efter en ambitiøs, omfattende og succesfuld testfase. Dermed kan alle københavnere få leveret dagligvarer helt hjem foran hoveddøren fra den velkendte supermarkedskæde, der har ambitioner om at skabe landets bedste online-tilbud, når det kommer til hjemmelevering, med særlig fokus på både service, kvalitet og pris.

Mere end 10.000 fødevarer kan nu leveres helt hjem foran hoveddøren til de priser, danskerne allerede kender fra landets billigste supermarkeder. Det er tilbuddet til alle københavnere, der ønsker at bestille deres dagligvarer på nettet og spare turen til butikken.
– Vi vil skabe den allerbedste kundeoplevelse for alle, der foretrækker at købe deres føde- og dagligvarer på nettet. Og det kommer vi til med føtex.dk. Vi er vildt glade for at åbne op nu, og vi ser meget frem til at byde vores kunder velkommen i vores nye, digitale supermarked, siger Thor Skov Jørgensen, der er ansvarlig for føtex.dk.
Kvalitet og helt særlige specialprodukter
Online-sortimentet består af 10.000 varer. Foruden de normale kvalitetsprodukter, man kender fra føtex, tilbyder føtex.dk også en rækkespecialvarer fra bl.a. Løgismose, slagtervarer fra Gourmandiet, nybagt brød fra Emmerys og ikke mindst frisk fisk fra Skagenfood. Ambitionen er, at det digitale sortiment skal være landets bedste.
Samtidig vil føtex også gøre op med traditionen om, at det skal være dyrere at købe dagligvarer på nettet, end det er i butikkerne. Derfor følger priserne på føtex.dk altid varehusenes priser og tilbud.
– Sortimentet skal være landets største og bedste. Ganske enkelt. Den gode kvalitet og landets største sortiment skal sikre, at vi har alt det, som danskerne efterspørger. Ikke kun, når vi taler antal og omfang, men også i nicher og specialiteter. Men vigtigst af alt vil priserne være de samme, som vi har i butikkerne – og tilbuddene fra føtex-avisen vil naturligvis også være på føtex.dk, tilføjer Thor Skov Jørgensen.
Servicebude fra føtex leverer til døren
Når kunderne har lagt deres bestilling på føtex.dk, vil alle ordrer blive håndplukket og leveret af servicebude fra føtex. De kører ud med varerne i egne føtex-varebiler med køl, så kvalitet og fødevaresikkerheden er i top.
– Vi har et helt særlig fokus på at sikre den allerbedste service lige fra bestilling til levering. Vi har nogle virkelig dygtige servicemedarbejdere i varehusene, og det vil være de samme velkendte ansigter, som danskerne vil møde ved leveringen. Det er nemlig ikke kun føtex-kollegaer, der pakker varerne – de vil også køre varerne ud, så den samme gode service går igen i både det fysiske og digitale varehus, fortæller Thor Skov Jørgensen.
Hjemmelevering af føde- og dagligvarer med føtex.dk lanceres til en start i København.
- - - - - - -
FAKTA: føtex.dk
• føtex.dk er Danmarks nye, digitale supermarked – og er tilgængeligt i Storkøbenhavn
• På føtex.dk består sortimentet af 10.000 føde- og dagligvarer
• Alle priser på føtex.dk følger både normal- og tilbudspriser i føtex-butikkerne
• Varerne leveres alle ugens dage, 365 dage om året, og vil blive leveret af egne varebiler med køl og af servicebude ansat af føtex (HK-overenskomst)
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Cirka 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Netto lancerer Danmarks første klimamærkning og tester kundernes lyst til at handle mere klimavenligt8.4.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Som den første butikskæde i Danmark vil Netto hjælpe kunderne med at træffe mere klimabevidste valg gennem en klimamærkning af fødevarer. Det sker i en pilottest i udvalgte butikker, hvor skiltning og mærkning af produkterne guider kunderne til de mindre klimabelastende alternativer. Ambitionen er, at det kan bidrage til en fælles klimamærkning på tværs af detailhandlen, som kan medvirke til at reducere Danmarks samlede CO2-udledning.
Nu gemmes tobakken væk i alle butikker: I føtex, Bilka og Netto har det resulteret i 116 mio. færre solgte cigaretter31.3.2021 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Erfaringerne viser, at det virker at skjule smøgerne. Siden Salling Group som de første i 2018 valgte at gemme cigaretterne væk på eget initiativ, er der røget 116 mio. færre cigaretter over disken i føtex, Netto og Bilka. Den 1. april skal tobakken være gemt i samtlige butikker, kiosker og tankstationer, og Salling Group glæder sig over, at alle gennem den nye lovgivning skal bidrage til ambitionen om en røgfri generation i 2030.
Salling Group gennemfører køb af Tesco Polen16.3.2021 13:24:04 CET | Pressemeddelelse
Med de polske konkurrencemyndigheders endelige godkendelse af Salling Groups køb af Tesco Polen har parterne i dag gennemført closing på aftalen. Med opkøbet fordobler Netto sin forretning i Polen, og arbejdet med at omdanne de 300 opkøbte butikker går nu i gang.
Over en halv million danskere kan nu bekæmpe madspild med Netto+-appen10.3.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Alle brugere af appen Netto+ får nu et bedre overblik over gode tilbud, der kan medvirke til mindre madspild. Det sker direkte på telefonen, hvor man kan se hvilke varer, den lokale Netto-butik sælger til en lavere pris, fordi varens ”bedst før”-dato nærmer sig. Man kan dermed spare penge og samtidig sikre, at færre fødevarer går til spilde.
Mærkværdige tendenser sender Corona øl og mel i indkøbskurven5.3.2021 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det seneste år har rykket rundt på danskernes indkøbsseddel og forbrugsvaner, hvor efterspørgslen på eksempelvis manitobamel, økologi, hårfarve og specialøl er steget markant.
Glædeligt med genåbning – men vigtigt at huske alle hensyn25.2.2021 14:05:00 CET | Pressemeddelelse
Med en forestående genåbning af store dele af samfundet er det endnu vigtigere, at alle følger de retningslinjer og anbefalinger, der er. For at sikre det fortsat lave smittetryk vil føtex, Netto og Bilka skærpe og håndhæve reglerne endnu skarpere
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum