Så blev der lagt låg på: Lidl fejrede rejsegilde på sit nye hovedkontor i Aarhus

"Ofte, når jeg kommer forbi byggepladsen, iklæder jeg mig sikkerhedshjelm og sko, så jeg kan gå mig en tur og kigge rundt. Og jeg må bare sige, at hvor er det fantastisk at mærke den kvalitet, tempo og vilje, der er hele vejen rundt. Jeg kan kun rose alle i og omkring projektet.”
Sådan sagde udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl, Mads T. Nielsen, blandt andet i sin tale ved Lidls rejsegilde torsdag eftermiddag, hvor solens stråler var med til at vise dagligvarekoncernens nye hovedkontor med dertilhørende parkeringshus og bydelen Aarhus K fra deres bedste side.
Her blev frugten af et vellykket samarbejde mellem håndværkere fra totalentreprenøren Per Aarsleff A/S, arkitekter fra Link Arkitektur A/S og ikke mindst medarbejdere fra Aarhus Kommune og Lidl fejret – og arrangementet markerer en stor milepæl i byggeriet af det 13.500 m2 store hovedkontor.
Og man forstår godt direktørens begejstring. For siden byggestart i oktober 2020 og første spadestik i september 2021 har der været konstant aktivitet og fremdrift på byggepladsen, hvor selve hovedkontorsbygningen blandt andet består af 450 vinduer, omkring 180.000 mursten og godt 9175 m2 gipsvægge. Langt er de nået, og nu er der kun lidt over et år til, at Lidl kan rykke ind i sit nye domicil i den østjyske by.
”Det bliver så godt at kunne samle flere end 300 medarbejdere under ét tag på vores nye, topmoderne hovedkontor midt i Aarhus. Byggeriet er en vigtig milepæl for os i den ekspansionsrejse, vi er på i Danmark, og det at kunne skabe en dynamisk og kreativ arbejdsplads for vores ansatte er fuldstændig fantastisk,” siger Mads T. Nielsen.
Efter taler fra repræsentanter fra Per Aarsleff A/S og Lidl blev rejsegildets deltagere budt på forfriskninger, alt godt fra pølsevognen, og så var der tid til en sludder og mulighed for at betragte det imponerende byggeri og parkeringshus.
Smukke tegninger og bæredygtige tanker er blevet til virkelighed
Med det nye hovedkontor sætter Lidl barren højt for, hvordan dagligvarekoncernen ønsker at bygge bæredygtigt, og målet er at opnå minimum guld-certificering i den internationale bæredygtighedsstandard DGNB, fortæller Mads T. Nielsen og uddyber.
“Den røde tråd ved selve byggeriet er uden tvivl grøn. DGNB-standarden, som vi har valgt, er en 360-graders vurdering, hvor fokus på lavt energiforbrug, lysstyring miljørigtig affaldshåndtering etc. suppleres med krav til trivsel og velbefindende hos medarbejderne. Det har været en vild proces, og at se smukke tegninger og bæredygtige tanker blive til virkelighed kan ikke andet end at give smil til op over begge ører.”
Bygningen er et stærkt bevis på Lidls stræben efter at udvikle bæredygtige og energirigtige rammer for deres aktiviteter, hver gang de bygger nyt. Aarhus-entreprenøren Per Aarsleff A/S er totalentreprenør på projektet, og de lægger ikke skjul på, at det har været en stor og spændende opgave at løfte.
”Det har hele tiden været lidt af et prestigeprojekt for os, og nu kan vi virkelig begynde at se resultatet. Vi er meget glade og tilfredse. Der har været mange spændende, byggetekniske udfordringer forbundet med byggeriet undervejs, og det har vi løst i samarbejde med vores samarbejdspartnere og projektets mange specialister. Vi har specialiseret os i de fremmeste standarder indenfor bæredygtighed, og jeg er sikker på, at Lidls nye hovedkontor bliver et byggeri, mange kommer til at kigge mod i fremtiden,” siger Ulrik Therkilsen, der er direktør for Aarsleff Byggeri Vest.
Det samlede Lidl-byggeri kommer tæt på 20.000 m2. Udover byggeriet af hovedkontoret, hvor der er en butik i stueplan, har Lidl opført et parkeringshus i samarbejde med Aarhus Kommune med ca. 360 pladser. Første arbejdsdag samt åbning af Lidl-butikken forventes i sommeren 2023.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder


Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
Ny indkøbsdirektør i Lidl: “Vi sætter fuld blus på at styrke vores image yderligere i 2025”3.3.2025 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
Peer Sandtner vender tilbage til Danmark som ny indkøbsdirektør i Lidl. Med solid erfaring fra flere europæiske Lidl-markeder, senest som viceindkøbsdirektør i Lidl Sverige, er han klar til at styrke Lidls brand i Danmark – blandt andet med et nyt nationalt private label-mærke, intensivering af danske og internationale sponsorkoncepter samt en stærk sundhedsagenda.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum