YouGov Denmark

Så ærlige er vi over for fremmede mennesker

Del

Mad mellem tænderne eller åben gylp: Hvor ærlige er vi over for fremmede mennesker på vores vej? Og hvor langt vil vi gå for at undgå, at de blamerer sig? Det har YouGov undersøgt.

De fleste har nok prøvet at komme hjem fra en bytur, et møde eller lignende og opdage at deres gylp stod åben, eller at de havde birkes mellem tænderne. Ærgrelsen over ikke at have fået noget at vide kan være stor, men hvor ærlige er vi selv overfor fremmede eller kollegaer og bekendte?

YouGov har undersøgt, hvor mange, der ville fortælle en fremmed eller deres kollegaer og bekendte, at de havde mad mellem tænderne.

Mad mellem tænderne

Færre end hver tredje ville være tilbøjelig til at fortælle en fremmed, at de havde mad mellem tænderne, mens størstedelen af danskerne (82%) ville fortælle det til deres kollegaer eller bekendte. Særligt kvinderne (89% mod 74% af mændene) ville sandsynligvis fortælle det til en kollega eller bekendt.

Åben gylp

Når det kommer til at have glemt at lyne bukserne, ville hver tredje dansker (32%) fortælle det til en fremmed. Det er især de ældre 60+, som sandsynligvis ville komme en fremmed til undsætning (39% mod kun 19% af de unge mellem 18-29 år).

87% af befolkningen ville til gengæld fortælle en kollega eller bekendt, at deres gylp var åben.

Om undersøgelsen 

Undersøgelsen er baseret på 1011 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 15. – 17. september 2017.

Photo: GettyImages

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
YouGov Denmark
Bryggervangen 55
2100 København Ø

What the world thinks

Lige fra start har vi været drevet af en enkel tanke: Jo bedre mulighed folk har for at påvirke de beslutninger, som påvirker dem, desto bedre vil disse beslutninger blive.

Kernen i vores virksomhed er vores globale panel, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.

Vi kombinerer denne konstante strøm af data med vores analytiske indsigt og branchekendskab til at udvikle de redskaber og metoder, som muliggør de gode beslutninger.

Og leverer samtidigt et mere præcist, mere håndgribeligt billede af, hvad verden tænker.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Ved at skrive dig op her, vil du modtage pressemeddelelser på mail når de udsendes. Indtast din mail og følg instruktionerne. Det er ligeså let at melde sig fra igen.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum