Ryst det af – en kærlighedserklæring til kroppen

Oplev klummeskribent og foredragsholder Eva Lund Dixen i et spændende foredrag om, hvordan man igennem bevægelse kan slippe fri af fortidens traumer. Det sker onsdag den 2. juni kl. 19.00-20.30 på Næstved Bibliotek.
Bevægelse hjalp Eva Lund Dixen over en traumatisk oplevelse

I et medrivende og underholdende foredrag fortæller Eva Lund Dixen om, hvordan hun genfandt forbindelsen til sin krop igennem bevægelse efter en traumatisk hændelse, som ligger dybt forankret i hende.

Eva blev voldtaget som 21-årig, men hun nægtede at acceptere det. I et desperat forsøg på at omskrive hændelsen, rejste hun tværs over Atlanten i håbet om at indlede en kærlighedsrelation til sin voldtægtsmand. Med den beslutning vendte hun det døve øre til sin krops signaler, der som følge af traumet lukkede ned og gik i permanent alarmberedskab.

Viser vejen frem for andre
Foredraget "Ryst det af!" er til trods for den dystre baggrund en hjertevarm, humoristisk og gribende historie, som handler om at genskabe tillidsbåndet imellem kroppen og sindet – og om glæden ved at være til stede i nuet.

Ud fra sin personlige beretning stiller Eva Lund Dixen skarpt på kroppens reaktioner på traumer, og hvordan man igennem bevægelse kan slippe fri.

Vi præsenterer dette spændende foredrag i forbindelse med temaet "Sammen i bevægelse", hvor bibliotekerne i samarbejde med blandt andre DR sætter fokus på vigtigheden i at bevæge sig.

Om foredragsholderen
Eva Lund Dixen har en baggrund i kommunikationsbranchen og en BA i Litteraturhistorie og Journalistisk Formidling. Ud over at skrive klummer til blandt andet alt.dk hjemmepasser hun sin 1-årige søn, og hun har netop startet virksomheden Nordic Chi, hvor kvinder kan prøve kræfter med naturbaseret mindfulness i bevægelse.

Foredraget finder sted onsdag den 2. juni kl. 19.00-20.30 på Næstved Biblioteks Store Scene. Det er gratis at deltage, men tilmelding på www.naesbib.dk er nødvendig.

Bevægelse hjalp Eva Lund Dixen over en traumatisk oplevelse