Salling Group

Runder en million besøgende: Aarhus-attraktion har taget Danmark med storm

Del
Mere end en million gæster har på de seneste otte måneder besøgt den spektakulære aarhusianske attraktion, Salling ROOFTOP. Det gør det 2.000 kvadratmeter store byrum til en af landets mest besøgte attraktioner

I august sidste år åbnede Salling dørene for et nyt byrum på toppen af stormagasinet i Aarhus.  

Det har siden vist sig at være en god idé. Gæsterne er valfartet til attraktionen, som blandt andet byder på en gribende udsigt over hele byen og bugten samt en skywalk i 25 meters højde. Mere end en million har de seneste otte måneder lagt vejen forbi byrummet, og det overgår stormagasinets forventninger, fortæller Salling-direktør, Marianne Bedsted:

– Vi havde aldrig drømt om, at en million mennesker ville besøge Salling ROOFTOP på otte måneder. Det er meget overvældede, at vi som stormagasin kan være med til at skabe et frirum i en hektisk hverdag og skabe gode oplevelser for dem, der besøger Salling, siger Marianne Bedsted og uddyber:

– Det har i flere år været vores ambition, at Salling skal være et oplevelseshus, hvor shopping og gode oplevelser kombineres. Derfor har vi haft fokus på at aktivere Salling ROOFTOP med underholdning og events. Men at vi nu har formået at skabe en attraktion og et koncept, som en million mennesker har besøgt, overgår vores vildeste fantasi. 

Skiller sig ud som attraktion   

Salling ROOFTOP er da også blevet bemærket internationalt, hvor blandt andet britiske The Telegraph og den tyske tv-station 3sat har fremhævet attraktionen. Den store internationale og lokale interesse skyldes blandt andet, at attraktionen er en anderledes oplevelse, end vi er vant til. Det fortæller Mette Dahl-Jensen, der er chefkonsulent i VisitDenmark:

 – På Salling ROOFTOP kan de besøgende få en oplevelse af byen, som de ikke finder andre steder. Den specielle oplevelse vil både aarhusianerne og turisterne gerne have, og det er en del af oplevelsen, at det ikke er en attraktion i traditionel forstand, siger Mette Dahl-Jensen.

Åbner en ny rooftop i Aalborg

Siden åbningen har de besøgende kunnet opleve et bredt spektrum af kulturelle oplevelser lige fra live talks i samarbejde med NorthSide Festival til koncert med Poul Krebs og yoga under åben himmel.

I 2018 byder programmet blandt andet på samarbejde med Jazzfestivalen, Musikkonservatoriet og Aarhus Festuge, mens forskellige DJ’s gæster hver fredag frem til medio oktober.

Aalborgenserne kan også glæde sig. Endnu en rooftop på mere end 1.400 kvadratmeter er nemlig under opførsel på toppen af Sallings andet stormagasin i Aalborg. Projektet forventes at stå klar i sensommeren 2018.  

For at holde styr på besøgstallet er dørtællere installeret ved alle indgange til Salling ROOFTOP.

- - - - - - 

Fakta om Salling ROOFTOP

- Salling ROOFTOP åbnede fredag den 25. august 2017

- Allerede efter tre måneder rundede besøgstallet en halv million mennesker

- På den mest besøgte dag har mere end 12.000 gæster besøgt Salling ROOFTOP

- Der er plads til 730 mennesker på de 2.000 kvadratmeter

- Tagterrassen ligger i 25 meters højde på 5. og 6. sal

- Det er gratis at besøge Salling ROOFTOP, som har åbent fra 10-20 mandag til torsdag, 10-21 fredag og 10-18 i weekenden

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye