Rønne Havn holder krydstogt-kursen

Krydstogtmarkedet har i den grad fået øjnene op for Bornholm, der netop er blevet kåret til Europas næstbedste ferieø. Det kan man tydeligt mærke hos Rønne Havn A/S, som slutter sæsonen med 46 anløb.
Stor anlagt sandstrand tæt på Rønne Havn.

Der er ingen tvivl om, at Bornholm er kommet på mangt en krydstogtgæsts læber i de senere år. Interessen for den smukke klippeø i Østersøen, som nu er kåret til Europas næstbedste ferieø, er taget til og det mærker man selvfølgelig også hos Rønne Havn A/S:

”Krydstogtsæsonen lander i år på omtrent samme niveau som i 2018 - dog et lille nyk bedre. Det er vi rigtig tilfredse med – set i lyset af at vi har modtaget krydstogtgæster på et tidspunkt hvor havnebyggeriet reelt ikke var færdig endnu. Så at vi holder niveauet og følger kursen, kan vi kun være tilfredse med,” udtaler Thomas Bendtsen, der modtager positive bulletiner for de kommende år, som følge af havnebyggeriet:

”Vores udmeldinger til markedet om, at vi har fået større kajer, bedre manøvrerum og større vanddybde har selvfølgelig også en positiv effekt på rederiernes beslutningsproces, i forhold til at vælge at anløbe Rønne Havn. I øjeblikket ligger antallet af forhåndsbookinger for 2020 på 52 anløb og ca. 45.000 krydstogtgæster. Holder bookingerne så ser det yderst positivt ud - også for næste sæson,” slutter Thomas Bendtsen.

Rønne Havn kan modtage krydstogtskibe på op til 350 meter. Den nye havn er uddybet til 11 meter.

Bookinger for 2020

Anløb: 52

Pax:  45.705

På baggrund af bookinger, så starter krydstogtsæsonen 2020 ultimo marts og er estimeret til ultimo oktober.

Fakta:

Anløb: 46

Krydstogtpassagerer: 19.725

Anløb: 42

Krydstogtpassagerer: 18.461

Anløb: 26

Krydstogtpassagerer: 12.441

For yderligere oplysninger kontakt:

Vicki Johansen, Presseansvarlig hos Rønne Havn A/S, på tlf. 24 79 47 29.

Stor anlagt sandstrand tæt på Rønne Havn.
Download
Rønne Havn A/S har netop overtaget et 150.000 kvadratmeter nyt havneareal fra entreprenørvirksomheden Per Aarsleff A/S
Download

Fakta:

Tal og estimater for 2019 baserer sig på bookinger foretaget 2-3 år tidligere – dvs. på et tidspunkt hvor det nye havnebyggeris effekt ikke havde nogen påvirkning/indflydelse.

Fra 2020 og 2021 begynder vi at se effekten af havnebyggeriet, fordi bookingerne her er foretaget i 2018 – hvor havnebyggeriet var en realitet og markedet vidende derom.

Bornholm er netop kåret til Europas næstbedste ferieø af verdens største rejsemagasin Condé Nast Traveler.