Port of Roenne A/S

Rønne Havn A/S' rabatstruktur frikendes

Rønne Havn A/S har i dag fået Sø- og Handelsrettens ord for, at havnen må have lov til at ændre sin rabatstruktur.

Rønne Havn A/S er i dag blevet frikendt i Sø- og Handelsretten for Danske Færgers påstand om, at Rønne Havn A/S’ havneafgifter udgør misbrug af havnens dominerende stilling i strid med konkurrencelovens § 11.

”Det er en gammel sag, som forhåbentlig nu har fået en afslutning. Vi er glade for denne del af resultatet, som underbygger, hvad vi hele tiden har sagt, nemlig at vi som havn skal have en mulighed for at ændre på vores rabatstruktur. Det har vi nu også fået rettens ord for er fuldt lovligt.”

Sådan lyder meldingen fra Rønne Havn A/S’ administrerende direktør, Thomas Bendtsen.

I den anden del af sagen blev Danske Færger frifundet for Rønne Havns betalingskrav, fordi retten lagde vægt på et brev, som efter rettens opfattelse bandt Rønne Havn A/S til at fastholde priserne over for Danske Færger, i besejlingsperioden frem til august 2018.

Denne del af afgørelsen er Rønne Havn A/S ikke enig i. Rønne Havn A/S vil nu nærlæse afgørelsen og tage stilling til det videre forløb.

Kommunikationschef, Jesper Jürgensen, 3065 2950

Information om Port of Roenne A/S

Port of Roenne A/S
Fiskerivej 1
3700 Rønne

+45 56 95 06 78http://www.portofroenne.com

Rønne Havn A/S er Bornholms eneste kommercielle havn med færgeruter til Sverige, Danmark og Tyskland. Havnen er valgt som installationshavn for Danmarks største havmøllepark ved Kriegers Flak, og havnen forventes at spille en nøglerolle i realiseringen af ​​den fremtidige energiø på Bornholm med elektriske forbindelser til Danmark, Polen, Tyskland og Sverige.
Portofroenne.com

Følg pressemeddelelser fra Port of Roenne A/S