DI Vestsjælland

Rollemodel og ambassadør for fremtidens elektrikere vinder DI Vestsjællands lærlingepris 2020

DI Vestsjællands lærlingepris går til en lærling, der både har godt humør, høj faglighed og en imponerende evne til at overkomme vanskeligheder. Jens Baileu Withs nysgerrighed og engagement bringer ham rundt til mange forskellige opgaver på lærepladsen, H. Lundbeck A/S i Lumsås, og skulle løsningen ikke lige ligge for, så finder han den selv. Og det foregår med en smittende glæde og en god bemærkning, hvis stemningen skulle blive lidt trist.
Årets lærling i DI Vestsjælland Jens Baileu With fik torsdag overrakt prisen på sin læreplads Lundbeck i Lumsås. Fra venstre ses Jan Bybjerg Pedersen, næstformand i DI Vestsjælland, prisvinderen, Lars Madsen, vedligeholdelseschef på Lundbeck og Thomas Adelskov, borgmester i Oddsherred Kommune.

Der var ikke tvivl om, at det var Jens, der skulle have prisen som årets lærlinge blandt DI Vestsjællands bestyrelse, for Jens er i den grad en god rollemodel, der fortjener at blive hyldet.

”Vi ønsker Jens et stort tillykke med prisen. Hans indsats hos H. Lundbeck A/S, på skolen og i rollen som kollega er i den grad noget, der fortjener hyldest,” lyder det fra næstformand for DI Vestsjælland, Jan Bybjerg Pedersen.

Der er også lutter ros fra lærepladsen, som har indstillet Jens:

”Jens’ glæde, nysgerrighed, engagement og passion for elfaget præger hans daglige tilgang til de udfordringer han stilles over for. Det betyder, at han i den grad er anerkendt for sit høje faglige niveau, sin servicemindede tilgang til vores ”kunder” og hans evne til at løse komplicerede problemstillinger i vores produktionsanlæg”, fortæller Lars Madsen, vedligeholdelseschef hos H. Lundbeck A/S i Lumsås.

Læretiden har dog ikke været uden udfordringer, for Jens var undervejs udsat for en fritidsulykke, som var tæt på at koste ham førligheden i hånden. Men med dygtige kirurgers hjælp og en stor viljestyrke lykkedes det ham, at arbejde sig tilbage igen.

Jens startede sin elektrikeruddannelse på EUC Nordvestsjælland i Holbæk uden at have læreplads, men han kom hurtigt i skolepraktik på H. Lundbeck A/S i Lumsås, hvor han udviste stor interesse for elektrikerfaget og havde den rette indstilling til læring og det at arbejde i en medicinalvirksomhed som Lundbeck.

Kort efter praktikperioden opslog Lundbeck en ledig læreplads som elektriker, som Jens søgte og fik, og han begyndte herefter i voksenlære.

”Jeg synes også det er vigtigt at fremhæve, at Jens i den grad er en rollemodel for voksne, der vil i gang med en uddannelse. Jens var jo midt i trediverne, da han begyndte på elektrikeruddannelsen. Vi ser meget gerne at flere voksne med appetit på et nyt og spændende arbejdsliv, lader sig inspirere af Jens, for vi har i den grad brug for folk med især teknisk kunnen”, lyder det fra næstformand i DI Vestsjælland, Jan Bybjerg Pedersen.

Prisen uddeles 13. august kl. 14.00 hos H. Lundbeck A/S i Lumsås, hvor Jens bliver overrasket af DI Vestsjællands næstformand Jan Bybjerg Pedersen, borgmester Thomas Adelskov og kollegerne.

Fakta om lærlingeprisen

- DI Vestsjællands Lærlingepris uddeles hvert år til en elev eller lærling, som i ekstraordinær grad har udmærket sig fagligt og kollegialt.

- Årets vinder bliver fundet blandt lærlinge på DI’s mere end 450 medlemsvirksomheder på Vestsjælland.

Følg Dansk Industri på:

For yderligere oplysninger kontakt presserådgiver Lars Bøgeskov, 2236 3138 eller konsulent Sigrid Wilbeck Hansen, 6051 8420

Information om DI Vestsjælland

DI Vestsjælland

For yderligere information om DI Vestsjælland:

Konsulent Sigrid Wilbeck Hansen
Mail: siwi@di.dk