NordicBet Danmark

Rokade i bunden: Lyngby erstatter FC Helsingør som nedrykningsfavorit

For første gang i løbet af Superligasæsonen er FC Helsingør ikke spilleselskabet NordicBets favorit til direkte nedrykning. Lyngby overtager den tvivlsomme ære.

Efter en lang række opløftende resultater er overlevelsesdrømmen for alvor blevet tændt hos grundspillets bundprop FC Helsingør. Og det positive spil i nedrykningsslutspillet ser nu også ud til at have smittet spilleselskabet NordicBet, der udråber Lyngby som ny nedrykningsfavorit.

Konsulterer man bookmakerens dugfriske nedrykningsodds, står det nemlig klart, at chancerne for overlevelse aldrig har været bedre i Helsingør. En direkte nedrykning står i odds 2,60, mens en nedrykning til sidste års bronzevindere fra Lyngby står i odds 2. Det er første gang i løbet af sæsonen, at FC Helsingør ikke er NordicBets nedrykningsfavorit.

”FC Helsingørs form i slutspillet er den mest konsistente form holdet har ramt henover sæsonen. Holdet spiller som en sand underdog, der vil bevise, at de hører hjemme i landets bedste række. Lyngby ser derimod ud til at være slemt påvirket af den spillerflugt, som kom i kølvandet på konkurs virakken tidligere på året. Tyve kampe uden sejr taler sit tydelige sprog. Det smager af NordicBet LIGA i Lyngby efter sommerferien”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet.

Nedrykningsspillets sidste runde spilles i weekenden, hvor Lyngby tager imod Randers. FC Helsingør skal en tur til Hobro.

Hvem rykker direkte ud af Superligaen 2017/18?
Lyngby                         2,00
FC Helsingør               2,60
Randers FC                 6,00
Silkeborg                     8,50