Yallotrade Denmark ApS

Robot til håndtering af totalskadede køretøjer

Det er et kendt fænomen, at digitalisering af processer medfører både implementeringsudfordringer, store omkostninger for virksomheden og usikkerhed hos kunderne. IT-firmaet Yallotrade tilbyder imidlertid en løsning til forsikringsbranchen, som er et win/win for alle. Løsningen kører allerede med stor succes hos en række store forsikringsselskaber i Sverige, og nu er Danmark så småt ved at være med på vognen.

Yallotrade Denmark ApS. Jonas Højland (t.v) & Jens Schnack (t.h.)

Effektiv totalløsning for behandlingen af totalskader.

Autoskader er et af de områder, som kræver virkelig store ressourcer hos forsikringsselskaberne. Sagsbehandling og taksering af skader er tidskrævende processer, og sammenholdt med, at de fleste forsikringskunder ønsker at få afklaret deres forsikringssag hurtigst muligt, så de hurtigt kan komme ud at køre igen, er øget effektivitet en gevinst for alle parter.

Imidlertid er sagsbehandlingen af en totalskadet bil stadig i dag en manuel proces hos langt de fleste forsikringsselskaber. Det gælder selve takseringen af det skadede køretøj, men heller ikke søgninger hos Det Digitale Motorregister, værdiansættelsen af bilen og ikke mindst forsikringsselskabets mulighed for at bortauktionere det totalskadede køretøj til autogenbrug er endnu automatiserede processer.

Yallotrades platform er en fuldt integreret og digitaliseret løsning, som sammenkører alle relevante data fra de nødvendige systemer som f.eks. Autotaks, DMR, Bilbogen og samtidig giver det taksatoren mulighed for at finde den totalskadede bils markedsværdi med ét enkelt klik. På den måde får forsikringstageren hurtigt besked om erstatningsmulighederne og evt. erstatningsbil, samtidig med, at forsikringsselskabet sparer både tid og mandetimer.

Fokus på omkostninger og loyale kunder.

Mange forsikringsselskaber har de seneste år investeret stort i at effektivisere og automatisere sagsbehandlingen og dermed forbedre forsikringstagernes digitale kunderejse — også i forbindelse med skadesanmeldelser. Forsikringsselskaberne oplever nemlig at deres kunder bliver mindre og mindre loyale, og at mere end 25% af alle forsikringskunder går med overvejelse om at skifte forsikringsselskab. Kundernes manglende loyalitet er ikke udelukkende baseret på utilfredshed med forsikringspriserne. Serviceoplevelsen i forbindelse med behandlingen af skader vejer mindst ligeså tungt, og her vurderer forsikringstagerne ikke alene forsikringsselskabets vilje til at udløse erstatning, men også selskabets evne til hurtigt og effektivt at afklare skadesanmeldelsen.

Yallotrades platform er en kærkommen genvej til hurtigere kundeservice og understøtter effektivt forsikringsselskabets målsætning for serviceniveau.

Yallotrade gør autogenbrug gennemskueligt.

Også når det gælder autogenbrug er Yallotrades platform effektiv. En del af branchen har været belastet af nogle kedelige sager om f.eks. ulovlig skrotning og dobbeltmoms. Kernen i Yallotrades system er en auktionsplatform, som giver branchen 100% gennemsigtighed og dermed medvirker til eliminering af ulovlig skrotning og effektivt får afsat de totalskadede køretøjer.

Et gennemprøvet system.

Yallotrade har opereret i 10 år på svenske marked, hvor en lang række af de store, svenske forsikringsselskaber anvender platformen med stor succes. Kunder tæller bl.a. forsikringsselskaberne Trygg-Hansa, Gjensidige, Vardia, Moderna, Atlantica og SvenskaSjö. Den svenske autobranche er — ikke mindst pga. Sveriges lavere bilafgifter anderledes, end den danske ditto. Ikke desto mindre er forsikringsselskabernes processor og behov identiske. Og flere af de danske forsikringsselskaber har da også får øje på de muligheder for procesoptimering, som Yallotrade tilbyder. Det gælder bl.a. INSR, Vardia og Nordjylland Forsikring, som alle har oplevet Yallotrade som en gevinst for deres forretning; både i forhold til kundeservice, men også på bundlinjen. Yallotrade kræver nemlig ikke en lang implementeringsperiode, men er stort set plug & play fra dag nr. 1. Michael Wain Poulsen, CEO Vardia Danmark, fortæller, at Vardia i sit samarbejde med Yallotrade har fået en samarbejdspartner, som er innovativ og fremtidsorienteret. Yallotrades teknologi forenkler selskabets processer, hvilket medfører at Vardia kan tilbyde deres kunder en endnu hurtigere sagsbehandling og dermed opnår mere tilfredse kunder. Med Yallotrades online salgsplatform af skadede biler skabes der samtidig en økonomisk gevinst for forsikringsselskabet.

Om Yallotrade.

Yallotrade AB blev stiftet i 2006 i Sverige, og er i dag markedsleder indenfor digitaliseringen af sagsbehandling af auto forsikring skader. Yallotrade fokuserer på at skabe løsninger, som forenkler og optimerer forsikringsselskabers processer — til glæde for selskabernes indtjening og forsikringstagernes kundeoplevelse.

I Sverige anvendes Yallotrade platformen af de 10 største forsikringsselskaber, mere end 300 værksteder og ca. 50 autoophuggere.

Første år I Danmark anvendes Yallotrade platformen af 3 forsikringsselskaber, 200 værksteder og ca. 75 autoophuggere.

Yallotrade beskæftiger i dag ca. 20 medarbejdere i Sverige, Danmark og Tyskland. Yallotrade har ansat egne IT udviklere på hovedkontoret i Stockholm.

I Danmark drives Yallotrade af Jens Schnack 39 år og Jonas Højland 43 år. Begge har en baggrund fra autobranchen gennem 20 år i forskellige lederjobs.

For yderligere information kontakt Yallotrade:

info@yallotrade.dk

Tlf. +45 70 70 10 03

Administrerende Direktør Denmark
Jonas Højland
Tlf. +45 60 16 33 49

Operations Manager Denmark
Jens Schnack
Tlf. +45 28 19 40 41

Yallotrade Denmark ApS. Jonas Højland (t.v) & Jens Schnack (t.h.)

Information om Yallotrade Denmark ApS

Yallotrade Denmark ApS
Center Boulevard 5, IH317

Yallotrade - en helt enkelt tjeneste for forsikringsselskaber, ophuggere, værksteder og bilforhandlere.

Følg pressemeddelelser fra Yallotrade Denmark ApS