Ritzaus Bureau samles i ét selskab

Ritzaus Bureau fusionerer nu datterselskaberne Ritzau Finans A/S og Ritzau Fokus A/S ind i moderselskabet

Sammenlægningerne er netop besluttet og gennemført og medfører chefrokader i nyhedsbureauet.

Ritzau Finans A/S var i forvejen et salgsselskab uden ansatte, mens Ritzau Fokus A/S, der leverer journalistiske specialtjenester har to redaktioner, som nu overføres til Ritzaus Bureau.

Sammenlægningerne sker for at forenkle administrationen og udnytte nogle synergier i både produktion og salg.

Som følge af fusionen stopper Anders Lind Jørgensen som administrerende direktør for Ritzau Fokus A/S. I stedet er redaktionschef Line Jakobsen udnævnt til direktør for forretningsområdet. Anders Lind Jørgensen overtog tidligere på året jobbet som kommerciel direktør i Ritzaus Bureau efter Sten Blindkilde, der nu er redaktør i Ritzau Finans med base i Mexico, hvorfra han dækker det amerikanske finansmarked.

Søren Funch, der også er bureauets nyhedschef, fortsætter som direktør for forretningsområdet Ritzau Finans.

Line Jakobsen har siden 2014 været redaktionschef for PLUS-redaktionen, der leverer formaterede artikler til aviser. Hendes ansvarsområde udvides nu med et selvstændigt forretningsområde, der i høj grad leverer til de samme kunder.

”Jeg tror, at det bliver en stor fordel for vores mediekunder, at vi fremover udvikler PLUS og særtjenester i sammenhæng og i samarbejde med kunderne. Personligt glæder jeg mig til at være med til at udvikle ikke bare ét, men en række målrettede journalistiske produkter,” siger Line Jakobsen.

Ritzaus Bureau A/S:
Ritzau er mediernes nyhedsbureau, der leverer hurtige, korrekte nyheder og informationer
- og som dermed skaber værdi for kunderne og demokratiet. Nyhedsbureauet servicerer medier, virksomheder, organisationer og det offentlige med nyheder og en række andre produkter som f.eks. PR Tools, tv-data, færdige tillæg med tv-oversigter, arkivbilleder og markedsinformation.

For yderligere kommentarer kontakt:

Line Jakobsen, redaktionschef og direktør for Ritzau Fokus

+45 2721 7551; lij@ritzau.dk