Ritzau Scanpix skruer op for underholdningen

Ritzau Scanpix reagerer på en lang række henvendelser fra danske medier, efter Aller Media tidligere på året besluttede at lukke det danske billedbureau All Over Press. Ritzau Scanpix har derfor indledt et tæt samarbejde med to af verdens førende entertainment-billedbureauer: Splash News og Backgrid.
“Splash og Backgrid er de absolut bedste inden for deres felt, og vi er glade for, at de har valgt Ritzau Scanpix som deres danske samarbejdspartner,” siger Mia Ladefoged, content manager i Ritzau Scanpix.
Underholdningsstoffet er populært og et vigtigt marked for blandt andet ugeblade, nyhedsmedier, blogs og magasiner i Danmark, og billeddækningen af dette område kræver som alle andre pressefotos hastighed, præcision, fleksibilitet og ikke mindst troværdighed. Det er kerneværdier for Ritzau Scanpix, og derfor har bureauet undersøgt dette område grundigt. Der er mange, der udbyder kulørt stof, men også mange underlødige udbydere.
“Som nyhedsbureau er det en del af vores opgave at sikre medierne hurtig og effektiv overvågning af det enorme udvalg. Og her står det klart, at vi på stofområder som fashion, livsstil og underholdning nu kan give redaktionerne på ugeblade, tabloidaviser og magasiner et præcist overblik over det indhold, de efterspørger, hvad enten det er mode, kendte, street style, store shows og koncerter eller skæve historier,” tilføjer Mia Ladefoged.
Hun understreger, at selvom Ritzau Scanpix bevæger sig ind på et nyt stofområde, er opgaven ikke anderledes, end når Ritzau Scanpix leverer fotos inden for de felter, som bureauet har stået for i over 100 år.
“Kunderne på området er allerede gode kernekunder hos os – bare inden for områder som sport, internationale og danske nyheder – og måske især det unikke danske arkivmateriale. Og netop fordi vi kender kunderne rigtig godt, ser vi en oplagt mulighed for at gøre endnu mere for dem,” siger Mia Ladefoged.
Billeder
Information om Ritzaus Bureau A/S
Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Ritzau indgår samarbejde med politiet13.10.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Politiet vil fremover udkomme med deres operative meddelelser på Ritzaus platform, så de når direkte ud til redaktionerne. Det sker som led i politiets beslutning om at forlade det sociale medie X.
Ritzau og IDX indgår partnerskab: Stærkere kommunikation skal positionere selskaberne attraktivt over for kapitalmarkederne.30.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzau og IDX har indgået et partnerskab, der skal skabe nye synergier mellem Ritzaus distributionsplatform Via Ritzau selskabsmeddelelser og IDX’ løsninger til præsentation finansiel information.
Fremtidens PR: Ritzau og Storykit i samarbejde om automatiseret video for pressekommunikation25.9.2025 10:02:10 CEST | Pressemeddelelse
Video er ikke længere blot et “nice-to-have” i virksomheders kommunikationsarbejde – det er det sprog, som mange målgrupper forstår og responderer på. Derfor har Storykit, den førende platform for videoautomatisering, indgået et strategisk partnerskab med Ritzau, Danmarks førende nyhedsbureau og distributør af pressemeddelelser. Sammen bringer de hurtig og skalerbar videoproduktion ind i kernen af dansk pressekommunikation. Med dette nye samarbejde kan Ritzaus kunder hurtigt omdanne deres pressemeddelelser til brandede videoer med budskaber fra deres pressemeddelelser, der øger rækkevidde og engagement på tværs af kommunikationskanaler – uden behov for ekstra værktøjer, et produktionsteam eller ekstra tid. ”I årtier har Ritzau været rygraden i dansk kommunikation, og vi er stolte over at kunne samarbejde om at forme fremtiden,” siger Peder Bonnier, CEO i Storykit. ”Med Storykit kan enhver organisation fortælle sin historie med video, og dette partnerskab betyder, at danske virksomheder
Ritzau henter erfaren kommerciel direktør22.4.2025 11:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus nye kommercielle direktør, CCO, kommer med omfattende erfaring. Senest har han været CEO i IIH Nordic, og før det har han haft flere kommercielle direktørstillinger i blandt andet medie- og telebranchen.
Ritzau lander overskud i år med direktørskifte8.4.2025 15:43:28 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus Bureau kom ud af 2024 med sorte tal på bundlinjen. Den nyligt offentliggjorte årsrapport viser, at året endte med et samlet resultat på knap 10 mio. kr.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum