Ritzau Scanpix skruer op for underholdningen

Når Brad Pitt flasher en ny kærlighed, når Scarlet Johanson viser et nyt look frem på den røde løber ved en Oscar-uddeling, når Stella McCartney præsenterer sit modeshow ved London Fashion Week, så leverer Ritzau Scanpix fremover fotos af høj kvalitet fra begivenhederne, så danske medier hurtigt kan publicere billederne.

Foto: Backgrid

Ritzau Scanpix reagerer på en lang række henvendelser fra danske medier, efter Aller Media tidligere på året besluttede at lukke det danske billedbureau All Over Press. Ritzau Scanpix har derfor indledt et tæt samarbejde med to af verdens førende entertainment-billedbureauer: Splash News og Backgrid.

“Splash og Backgrid er de absolut bedste inden for deres felt, og vi er glade for, at de har valgt Ritzau Scanpix som deres danske samarbejdspartner,” siger Mia Ladefoged, content manager i Ritzau Scanpix.

Underholdningsstoffet er populært og et vigtigt marked for blandt andet ugeblade, nyhedsmedier, blogs og magasiner i Danmark, og billeddækningen af dette område kræver som alle andre pressefotos hastighed, præcision, fleksibilitet og ikke mindst troværdighed. Det er kerneværdier for Ritzau Scanpix, og derfor har bureauet undersøgt dette område grundigt. Der er mange, der udbyder kulørt stof, men også mange underlødige udbydere.

“Som nyhedsbureau er det en del af vores opgave at sikre medierne hurtig og effektiv overvågning af det enorme udvalg. Og her står det klart, at vi på stofområder som fashion, livsstil og underholdning nu kan give redaktionerne på ugeblade, tabloidaviser og magasiner et præcist overblik over det indhold, de efterspørger, hvad enten det er mode, kendte, street style, store shows og koncerter eller skæve historier,” tilføjer Mia Ladefoged.

Hun understreger, at selvom Ritzau Scanpix bevæger sig ind på et nyt stofområde, er opgaven ikke anderledes, end når Ritzau Scanpix leverer fotos inden for de felter, som bureauet har stået for i over 100 år.

“Kunderne på området er allerede gode kernekunder hos os – bare inden for områder som sport, internationale og danske nyheder – og måske især det unikke danske arkivmateriale. Og netop fordi vi kender kunderne rigtig godt, ser vi en oplagt mulighed for at gøre endnu mere for dem,” siger Mia Ladefoged.

Foto: Backgrid
Splash News